Szymon Hołownia odwiedził Mierzeję Wiślaną: Przekop to dowód absurdalnego myślenia. [WIDEO]

Patryk Philipp
Pomorska trasa Szymona Hołowni - tym razem "belweder na kółkach" przyjechał na Mierzeję Wiślaną. W niedzielę 14.06. o godz. 10.00 nieopodal terenu budowy przekopu rozpoczął się briefing prasowy. Kandydat na prezydenta nie zostawił suchej nitki zarówno na realizacji, jak i samej koncepcji inwestycji.

Szymon Hołownia zadeklarowanym przeciwnikiem przekopu stał się już w lutym, niemal od początku swojej kampanii wyborczej. Choć zazwyczaj wskazywał na bezcelowość i szkodliwość inwestycji, w imieniu której marnowane są publiczne pieniądze, to zdarzało mu się również uderzać w nieco mocniejsze tony, określając ją (w obecnym kształcie i projekcie) ,,po prostu idiotyzmem".

- Ten rząd myśli kategoriami, jakimi myślały rządy Messnera, jakimi myślało się za głębokiego PRL-u, za Gierka, a więc stawiamy wielkie, narodowe rzeczy, olbrzymie kombinaty metalurgiczne, majestatyczne przekopy, prostowanie rzek - tymi słowami Szymon Hołownia podsumował wizytę Andrzeja Dudy na terenie budowy przekopu.

Nic więc dziwnego, że i tym razem kandydat na prezydenta nie pozostawił na przekopie suchej nitki. ,,Dowód absurdalnego myślenia", ,,faraońskie idiotyzmy", ,,zniszczenie ekosystemu" to tylko część z określeń, który padły w trakcie wystąpienia.

- Jeżeli chcecie zrobić dla Elbląga i okolic coś wspaniałego, to po pierwsze powinniśmy przekazać te 2 miliardy złotych i powiększyć 10-krotnie budżet miasta Elbląga tak, żeby mógł rozwijać się w jakimkolwiek kierunku by chciał: nauki, turystyki, sportu, innowacyjnej gospodarki - mówił Szymon Hołownia.

Zdaniem kandydata na prezydenta żaden z celów budowy przekopu, ani ekonomiczny, ani strategiczny, nie zostanie spełniony.

- Przekop rozpoczęto tłumacząc mieszkańcom Elbląga i okolic, że będzie to dla nich zbawienne, że port w Elblągu będzie w stanie osiągnąć obroty rzędu miliona ton rocznie. Przy takich założeniach ta inwestycja zwróciłaby się po 450 latach i to pod warunkiem podwyższenia dwukrotnie opłat portowych - tłumaczył Hołownia. - Przekop ten nie jest ani inwestycją, ani nie ma znaczenia strategicznego, doprowadzi również do zniszczenia środowiska naturalnego - dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pozostałe

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Osobówka wjechała w przystanek przy ul. Morskiej w Gdyni. Dwie osoby zostały ranne

Osobówka wjechała w przystanek przy ul. Morskiej w Gdyni. Dwie osoby zostały ranne

To może być największy nalot na Rosję od czasów II wojny światowej

To może być największy nalot na Rosję od czasów II wojny światowej

Wróć na i.pl Portal i.pl