Targi żywności w Tokio. Polska znów szturmuje rynek w Japonii podczas Foodex Japan

Tomasz Dereszyński
Opracowanie:
Czeka na nas ponad 124 mln konsumentów. Polscy producenci żywności z eksportową misją na japońskim rynku. Za chwilę 50. edycja targów Foodex Japan. Z czym jedzie Polska? Z najlepszymi rzeczami.

Już wkrótce odbędzie się jubileuszowa, 50. edycja Foodex Japan – jednego z największych targów spożywczych w Azji Południowo-Wschodniej.

W Polsce kuchnia Japonii kojarzy się z sushi. Czy zatem mamy szansę na sukces w Kraju Kwitnącej Wiśni?

- Od lat gromadzą tysiące wystawców i dziesiątki tysięcy odwiedzających z całego świata. „Udział w targach otwiera drzwi do nowych partnerstw biznesowych i pozwala na efektywną promocję polskiej żywności w Azji” – podkreśla Andrzej Arendarski, Prezydent Krajowej Izby Gospodarczej, uczestnik polskiej misji eksportowej do Japonii.

Konsumenci z Japonii doceniają jakość i bezpieczeństwo żywności pochodzącej z rynków UE oraz staropolską, bogatą tradycję kulinarną.

Udział w międzynarodowych targach typu Foodex Japan 2025 to wyjątkowa okazja dla polskich firm, by umocnić swoją pozycję na rynku japońskim i zwiększyć rozpoznawalność rodzimych produktów w globalnym handlu – zwraca uwagę Andrzej Arendarski, Prezydent Krajowej Izby Gospodarczej.

Szef KIG wskazuje, że „udział w targach otwiera drzwi do nowych partnerstw biznesowych i pozwala na efektywną promocję polskiej żywności w Azji. - Obecność na tym rynku jest również szansą na pozyskanie długoterminowych kontraktów, ze względu na rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości produkty, jak te pochodzące z Polski, oraz dynamiczny rozwój eksportu - ocenia Andrzej Arendarski.

Japonia, trzecia co do wielkości gospodarka świata z ponad 124 milionami konsumentów, stanowi atrakcyjny rynek eksportowy dla polskich producentów żywności. Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Japonii w 2023 roku osiągnął wartość 87,5 mln euro. Zniesienie w lipcu 2024 roku zakazu importu polskiego mięsa drobiowego i produktów jajecznych przez Japonię, otworzyło nowe możliwości dla polskich eksporterów, co może przełożyć się na dalszy wzrost wartości sprzedaży na tym rynku.

Na targach Foodex Japan 2025 zaprezentuje się blisko 50 polskich firm wraz z przedstawicielami Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) oraz polskich organizacji branżowych, w tym Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Polskiej misji eksportowej będzie również towarzyszyła delegacja rządowa z udziałem Michała Kołodziejczaka, sekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Producenci żywności spotkają się z japońskimi partnerami biznesowymi, instytucjami otoczenia biznesu oraz konsumentami. Udział w targach to doskonała okazja, aby zwiększyć szanse na rozwój długofalowej współpracy handlowej. Wymiana handlowa pomiędzy Unią Europejską a Japonią, wspierana przez Umowę o Partnerstwie Gospodarczym (EPA), która stopniowo niweluje bariery handlowe i pomaga firmom europejskim konkurować na rynku japońskim, otwiera dodatkowe możliwości dla polskich eksporterów.

Podczas targów zaprezentowane zostaną kluczowe produkty polskiego sektora rolno-spożywczego, w tym wysokiej jakości nabiał, przetworzone produkty rolne, takie jak słodycze, wyroby zbożowe i mleczne, a także specjalności mięsne na bazie polskiej wołowiny, wieprzowiny i drobiu. Oferta obejmie również świeże owoce i warzywa, żywność premium i ekologiczną oraz suplementy diety, odzwierciedlając różnorodność i innowacyjność polskiego przemysłu spożywczego.

W wybranych dniach targom będą towarzyszyć degustacje i pokazy kulinarne, warsztaty z ekspertami branżowymi czy spotkania networkingowe.

Polska prezentacja na Foodex Japan 2025 to nie tylko przestrzeń biznesowa, ale także wyjątkowa okazja do doświadczenia nowoczesnej polskiej gastronomii. Podczas targów odbędą się pokazy kulinarne, w ramach których zaprezentowane zostaną innowacyjne interpretacje polskich dań – m.in. pierogi w autorskich wersjach fusion, tatar wołowy z polskiej wołowiny z azjatyckimi dodatkami, kremowe serniki inspirowane japońskim stylem wypieków, a także eksperymentalne dania bazujące na polskich superfoods, takich jak żurawina, aronia czy fermentowane produkty mleczne.

Podczas poprzedniej edycji targów największym zainteresowaniem cieszyły się wędliny premium, ręcznie produkowane czekolady i naturalne słodycze, a także soki i nektary z polskich owoców – zauważa Bożena Wróblewska, Prezes Zarządu Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Targi Foodex Japan 2025 odbywają się w dniach 11-14 marca w Tokio. W tym roku przypada jubileuszowa, 50. edycja wydarzenia. Polscy producenci obecni są tam niezmiennie od 2007 r.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl