Te sieci handlowe współpracują ze znanymi nazwiskami i tworzą własne kolekcje odzieży. Nie tylko Lidl i Biedronka. Skąd przyszła ta moda?

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
O współpracy z raperem Quebonafide poinformowała sieć sklepów Kaufland.
O współpracy z raperem Quebonafide poinformowała sieć sklepów Kaufland. Natalia Popczyl/ Polska Press
Na początku tygodnia sieć sklepów Biedronka wprowadziła do sprzedaży ubrania oraz buty z logotypem sieci. Wcześniej na taki krok zdecydował się Lidl. Tym razem o nawiązaniu współpracy ze znanymi nazwiskami, raperami Quebonafide i FORXST oraz youtuberem Xayoo poinformowała sieć Kaufland. Jednak już kilka lat wcześniej dom mody Vetements nawiązał współpracę z DHL, a Balenciaga wypuściła torebkę do złudzenia przypominającą tę znaną z popularnej szwedzkiej sieci sklepów. Jednak IKEA, bo o niej mowa, również postanowiła stworzyć swoją kolekcję ubrań.

Spis treści

Linie odzieżowe sieciówek

Jeszcze kilka lat temu odzież z logo popularnej sieci sklepów czy firm usługowych wiele osób kojarzyło wyłącznie z jej pracownikami i za nic nie zdecydowałaby się na jej noszenie, a tym bardziej na kupno. Jednak czasy się zmieniają i nasze podejście również. Najlepiej świadczą o tym akcje prowadzone przez Lidla i Biedronkę, które postanowiły wypuścić serię odzieży. Jednak nie one są prekursorami w tej dziedzinie.

Koszulka DHL Vetements – must-have wśród odzieży

W 2015 roku słynny dom mody wypuścił koszulkę z logo globalnej firmy przewozowej – DHL Vetements. – Unikalny żółty T-shirt z czerwonym znakiem towarowym DHL po raz pierwszy został stworzony w 2015 roku przez popularny zespół projektowy Vetements. Bardzo szybko stał on się tak zwanym must-have’em wśród odzieży na wiosnę/lato 2016, wyznaczając trend w ekskluzywnej modzie logowanych T-shirt’ów – pisano w komunikacie.

Co ciekawe współpraca została przedłużona. W 2018 roku w czerwcu Vetements było gospodarzem eventu Paryskiego Tygodnia Mody w Parking Europe Garage, gdzie wystawiono dziesięć nowych czerwono-żółtych produktów – w tym T-shirt, bluzę z kapturem, spodnie dresowe, czapkę, koszulkę polo oraz skarpetki.

– Współpraca z firmą Vetements i szerszy asortyment produktów DHL w ramach kolekcji kapsułowej jest dla nas ogromnym przywilejem i prawdziwym poparciem dla marki DHL jako jednej z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych na świecie. Projekty Vetements doskonale podkreślają znaczenie usług logistycznych świadczonych przez DHL dla światowej mody i e-biznesu – mówił wtedy Ken Allen, dyrektor zarządzający DHL Express.

Balenciaga z torbą z IKEA

W 2017 roku francuski dom mody Balenciaga zaprezentował skórzaną torbę Arena, która jest łudząco podobno do toreb dostępnych w sieci sklepów IKEA, tzw. toreb Frakta. Torba Balenciagi została wyceniona na ponad 2 tys. dolarów.

W listopadzie 2019 roku do sprzedaży trafiła kolekcja MARKERAD zaprojektowana dla IKEA przez Virgila Abloha, który był uznanym projektantem mody męskiej dla Louisa Vuittona oraz założycielem i dyrektorem generalnym Off-White. Przeszedł do historii jako pierwszy czarnoskóry dyrektor artystyczny LV.

W 2020 roku IKEA wypuściła swoją kolekcję ubrań. W kolekcji znalazły się białe bluzy z kapturem i t-shirty z kodem kreskowym, logo IKEA oraz napisem „Design and Quality IKEA of Sweden”. Ponadto do sprzedaży trafiły torby na zakupy, parasole, ręczniki oraz butelki na wodę.

Biedronka i Lidl z własną kolekcją ubrań

Upłynęło kilka lat i sieci sklepów w Polsce same zaczęły produkować swoją odzież, a następnie sprzedawać ją dla fanów ich sklepów. Jako pierwszy na taki krok zdecydował się Lidl, który w zeszłym roku wystartował z własną linią ubrań. Jak informowała sieć, marka odzieżowa utrzymana jest w duchu streetwearowym. Do sprzedaży trafiły klapki, koszulki oraz skarpetki.

Jaka była cena produktów dostępnych w linii odzieżowej Lidla?

  • T-shirt – 24,99 zł,
  • klapki – 24,99 zł,
  • skarpety w dwupaku – 15,99 zł.

Biedronka jest kolejną siecią, która postanowiła wypuścić kolekcję ubrań sygnowaną logotypem sieci - Biedronka Fan Collection. Jak czytamy w komunikacie prasowym, „produkty wykorzystują kolory charakterystyczne dla marki: żółty oraz czerwony”.

Dyrektor handlowy Biedronka wyjaśnia, że sieć przez lata obserwowała trendy, a teraz odpowiada na zapotrzebowanie i komentarze klientów. – Własna linia odzieżowa była dla nas naturalnym krokiem w kierunku rozwoju oferowanego przez nas asortymentu modowego. Wierzymy, że ubrania z pierwszej serii Fan Collection stworzone w duchu streetwear będą hitem letniego sezonu – mówi Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka, cytowany w komunikacie.

Co można kupić w Biedronce?

  • bluzy – 49.99 zł
  • skarpetki z logo w dwupaku – 14,99 zł
  • klapki – 29,99 zł
  • kolorowe sneakersy – 64.90 zł za parę.
  • T-shirty – 24.99 zł

Kaufland nawiązała współpracę z raperami Quebonafide i FORXST oraz youtuberem Xayoo

Na miłośników egzotycznych smaków, w sklepach Kaufland w lipcu czeka nowość – napoje od polskich raperów Quebonafide i FORXST marki Miss Ti. To zainspirowane Koreą produkty.

Wcześniej wspomniane produkty pojawiły się w sieci sklepów Żabka, o czym sam poinformował Quebonafide, za pośrednictwem Twittera.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl