Telekomunikacja Polska zmieniła nazwę. Wykorzystują to inne firmy

Redakcja
Konkurencja między operatorami telekomunikacyjnymi na rynku jest duża, więc firmy uciekają się do różnych sposobów, żeby zdobyć nowych klientów.
Konkurencja między operatorami telekomunikacyjnymi na rynku jest duża, więc firmy uciekają się do różnych sposobów, żeby zdobyć nowych klientów. scx.hu
Firma zmieniła nazwę na Orange Polska. Wykorzystuje to nieuczciwa konkurencja, która twierdzi, że TP zniknęła z rynku lub, że została zlikwidowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

- Oszuści dotychczas podszywali się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że UKE zlikwidował TP. Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba podpisywać żadnych nowych umów – powiedział Maciej Witucki, Prezes Orange Polska.

Praktyki te stosowane są najczęściej wobec osób starszych. Wykorzystując ich łatwowierność przedstawiciele innych firm podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową umowę. - Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych dokumentów. Zdarza się, ze po fakcie klient nie ma pojęcia, z kim naprawdę podpisał umowę - dodaje przedstawiciel Orange Polska.

Dawna TP dziś Orange Polska postanowiła zawalczyć o nieuświadomionych klientów i rozpoczyna kampanię informacyjną.

Zobacz: "Telekomunikacja Dzień Dobry" to inna firma

Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła bezpłatną infolinię 800 500 005 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16).

Każdy klient może zgłosić nadużycie i pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta. - TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury - informuje Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy firmy.

Zobacz: Telekomunikacja Polska zmieniła nazwę

Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii otrzymują tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. - Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK.- kontynuuje Jabczyński.

Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji.

Zobacz: Polski rynek telekomunikacyjny się rozwija

Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie, wysyłając listem poleconym oświadczenie o  odstąpieniu od umowy.

Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i instytucji, które proszą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i logo Orange.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Telekomunikacja Polska zmieniła nazwę. Wykorzystują to inne firmy - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Orange naciąga
W 2012 r w salonie orange została zawarta umowa na 2 lata na Funpack z tabletem  z opłatami 60zł mies. W umowie był  punkt "w razie nie zgłoszenia UMOWA ZOSTAJE PRZEDŁUŻONA NA TYCH SAMYCH WARUNKACH NA KOLEJNE 6 Mies" . Niestety po 2 latach zaczęto mi PRZYSYŁAĆ RACHUNKI 3 x wyższe i NIE PRZYJĘTO REKLAMACJI! Kolejną sprawą to podczas przedłużania umowy na tel komórkowy podwyższono mi abonament z 40,90 zł  z telefonem na 60 zł bez telefonu  obiecując obniżki za łączenie usług, które nie pokrywają kwoty podwyżki abonamentu. Wszystkie umowy zawierane w salonie czym przez internet mają te same wysokości opłat, bez względu czy z telefonem czy bez/?/.  Nie ma możliwości negocjowania umowy ani jej wypowiedzenia. Poza tym KAŻDE POŁĄCZENIE Z BOK JEST BARDZO KOSZTOWNE, płacony za wysłuchanie melodyjek ii na końcu słyszymy "wszystkie linie zajęte prosimy o ponowne połączenie w póżniejszym terminie"/?/
G
Gość
Ja osobiście zostałem oszukany przez Orange a konkretnie przez firmę MS Polska Sp. z o.o. w Lublinie, pani z tej firmy podając się za przedstawiciela Orange (firma rzeczywiście sprzedaje oferty Orange) zadzwoniła do mnie proponując internet mobilny a ze względu na to że posiadam więcej aktywacji i jestem długoletnim klientem mogę wsiąść internet na 8 miesięczny okres próbny i w tym okresie mogę z niego zrezygnować bez konsekwencji (rozmowa była nagrywana); w 7 miesiącu trwania umowy zgodnie z zapewnieniami pani konsultantki zrezygnowałem z internetu. Wspaniała firma Orange z powodu zerwania przeze mnie umowy naliczyła mi karę prawie 2200 zł, po reklamacji okazało się że karę muszę zapłacić bo umowa była wiążąca a to że konsultantka z MS Polska Sp. z o.o. mnie oszukała jest nieważne i za zachowanie tej pani mnie przeprosiła. Myślę że takich oszukanych jak ja jest więcej i zamierzam skierować sprawę do UOKiK oraz do Prokuratury; jeśli ktoś w podobny sposób został oszukany przez firmę MS Polska lub Orange proszę o kontakt na maila: [email protected]
P
Probe OutpostTwentyFour
aaaaa
g
gosc1
zgadzam sie z wszystkimi, pracowalam dla tp przez 4 lata po któych nawet nie uzyskałam prawa do kuroniówki. Dużo wymagaja a nic od siebie nie daja. Ludzie nie są kompleksowo szkoleni przez co nie świadcza usług jak trzeba a zreszta kto by sie starał i komu by zależalo za 1000 zł wypłaty. Syf i tyle...
L
Loyd
Przestańcie pisać bzdury jacy to pracownicy Orange Polska są nieskazitelni chonorowi i prawi, a marka Orange jawi się jako synonim aureoli!!! Jeszcze kilka takich bzdur i zostaną tu zamieszczone na forum maile kierowników OCS do ich podwładnych, wtedy uwierzcie mi na słowo, że albo od razu zapadną się pod ziemię, albo natychmiast pseudo lokalizacja Koszalin przejdzie do lamusa. A o to żeby wybuchła wojna już naprawdę nie wiele potrzeba...
P
Pracownik APT
Spowodowane jest to głównie z powodu "zadufania" osób zatrudnionych w TP obecnie Orange Polska poprzez Agencje Pracy Tymczasowej (APT). Jako że lepiej brzmi że jest się zatrudnionym w TP bądź też Orange niż w APT. Szczególnie że trudniej znajomym wytłumaczyć co to takiego APT. Umowy w APT rzeczywiście są umowami śmieciowymi i nic na to zwykły szary pracownik nie poradzi ponieważ możliwość takiego zatrudnienia dopuszcza prawo więc pracodawcy w celu obniżenia kosztów zatrudnienia korzystają z nich nie patrząc na przyszłego szarego "Kowalskiego" którego w każdej chwili jak będzie już nie potrzebny będzie można kopnąć w tyłek na bruk. Co do wypłat to są one tak niskie też przez APT a nie Orange ponieważ to agencje zabierają prawie 50% zaróbku "Kowalskiego" aby same też mogły isnieć nie patrząc że "Kowalski" dostanie wypłate poniżej najniższej krajowej (!!!). Tutaj TP czy też Orange Polska nic nie są winne zatem nie widzę jak przed mówca podstaw do okarżania firmy Orange o to że takie są zarobki. Jeśli już kogoś oskarżać to tylko i wyłącznie APT za to że istnieją zabierają "Kowalskiemu" 50% jego zarobków !!!
p
pracownik TP i Orange
Zastanawiaja mnie wypowiedzi byłych pracowników TP i Orange. dlaczego tak pisza o swoim pracodawcy " byłym" czy obecnym. Firma TP nie daje zadnych tzw "smieciowych" umów. Jeżeli pracuje sie u partnera lub przedsiębiorcy prywatnego pod marka TP i Orange to nalezy pisac prawdziwą nazwę pracodawcy.
Odkąd pracuje w TP nigdy nie spotkałam sie ze śmeiciowa umowa i wypłata 800zł.- to nie jest nawet najniższa krajowa. Przykro ze ma sie takiego kierownika-mentora przy którym nie utrzymuja sie pracownicy z róznych względów. Nalezałoby by solidarnie powiedziec o tym pracodawcy.
Na temat agencji pracy tymczasowej przez które zatrudniani sa pracownicy nic nie mogę napisac poniewaz nie miałam z tym doczynienia.
Zapewnic jednak moge ze osoby zatrudnione przez "TP" obecnie " Orange Polska" nie sa ani oszukiwani jak i równiez nie oszukuja klientów. Maja wysoki standard obsługi klienta i staraja sie pracować najlepiej jak tylko mozna.
 
X
XXXX
Gdyby, zarząd z Koszalina reprezentował jakikolwiek poziom kultury i etyki pracy to wiedział by, że człowieka nie traktuje się jako środek  prowadzący do celu, którym jest maksymalizacja zysku.
c
czytelnik
Pracownicy na umowach śmieciowych, co chwila zmieniający się, nic nie wiedzący na infolinii. Niech może tym się zajmie GK? Jakie są formy zatrudnienie w tej firmie? Agencje pracy tymczasowej, nie wspominając o oszustach z protrade itd!
ż
żwirek
Telekomunikacja zawsze była najdroższym operatorem, konkurencja musi być a ludzie się boją zmienićć operatora przez media które pojedyncze przypadki rozdmuchują na cały kraj a nie pisze się o tych którzy zdecydowali się na zmianę i płacą niższe rachunki.
B
Były klient TP i Orange
To samo chamstwo i nieposzanowanie klienta, obłuda i oszukaństwo. TP i Orange w Polsce wart Pac pałaca!
e
exIDEA
dokladnie jak poprzednik!!! olac to orange i tp!!! 8 lat bylem w orange zaczynajac jeszcze od idei... co mi po 8 latach zaproponowano na nowej umowie to bylo smiechu warte... po prostu zaczalem sie smiac w salonie... kpina doslownie - telefon lepszy bym kupil na allegro, abonament bez zadnych bonusow ani dodatkowych rzeczy dla stalego klienta i z takim stazem... zart po prostu zart... i te ciagle naciaganie na zmiany abonamentu, reklamy, syf po prostu!!! przenioslem sie do tmobile i przyznaje szczerze - niebo a ziemia!!! nigdy wiecej orange, tp i innych tego typu!!!! nigdy!!!!!
Wróć na i.pl Portal i.pl