- Ta transakcja stanowi ważny krok w nieustającym strategicznym umacnianiu naszej międzynarodowej pozycji oraz zapewnia nam znaczący wzrost zasięgu w Europie. Polska posiada dynamiczny rynek medialny z dużym potencjałem rozwojowym – stwierdził Kenneth W. Lowe, przewodniczący Rady Nadzorczej, prezes Zarządu i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive.
Scripps Networks opublikował w poniedziałek informację o podpisaniu umowy nabycia 52.7% akcji wiodącej, multiplatformowej polskiej spółki mediowej TVN. Spółka uzgodniła kupno akcji TVN S.A. od ITI oraz Grupy Canal+ S.A. w ramach transakcji gotówkowej za kwotę 584 milionów euro. Scripps Networks przejmie jednocześnie dług spółki. Umowa jest przedmiotem procesu zatwierdzenia przez regulatora. Następnie, zgodnie z polskim prawem sankcjonującym przejęcia spółek, Scripps Networks złoży obowiązkową ofertę zwiększenia udziałów w TVN.
- Ken Lowe wraz z całym zespołem Scripps Networks rozumieją duże znaczenie polskiego rynku i wartości wynikającej z tworzenia atrakcyjnych treści, które łączą nas z widzami. Z wielką radością wchodzimy do rodziny Scripps Networks i niezmiernie cieszy nas fakt, iż wspólnie będziemy rozwijać i wzmacniać naszą firmę przez wiele kolejnych lat - stwierdził Markus Tellenbach, prezes i dyrektor generalny TVN S.A.
Adam Pieczyński zastąpi Durczoka?
W poniedziałek wortal Wirtualnemedia.pl podał nieoficjalną informację, że po odejściu Kamila Durczoka z „Faktów” TVN nowym redaktorem naczelnym programu informacyjnego zostanie Adam Pieczyński, członek Zarządu TVN ds. Programowych i mąż głównej prowadzącej „Fakty” Justyny Pochanke.
Scripps Networks Interactive
W Polsce sieć Scripps Networks Interactive nie jest szerzej znana. Na świecie ma wyrobioną markę cenionego producenta programów kulinarnych i podróżniczych. Jest właścicielem takich kanałów telewizyjnych jak HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel, docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach.
TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce, oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat.