W tym roku międzynarodowe jury otrzymało ponad 3 tys. prac z 22 krajów Europy. Spośród nich wyłoniono zwycięzców.
Laureatem nagród po raz kolejny został Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, który otrzymał aż 19 nagród w kategoriach: Okładka prasy lokalnej, Sekcja specjalna – tu nagrodzono magazyn Puls, Nowa koncepcja print oraz w kategoriach tematycznych: Uchodźcy, Ilustracja, Wizualizacja, Wydarzenia - wybory, Wydarzenia - terror/wojna, Katastrofy naturalne, Igrzyska Olimpijskie 2024 oraz nagrodę specjalną za Twórcze wykorzystanie fotografii.
W jury konkursu zasiadali dziennikarze, naukowcy i dyrektorzy artystyczni z Austrii, Szwecji, Danii, Finlandii, Holandii, Portugalii, Szwajcarii i Niemiec. Docenili prace Tomasza Bocheńskiego tworzone dla „Dziennika Łódzkiego", "Dziennika Zachodniego", „NTO” oraz „Polski Metropolii Warszawskiej”.
- Nagrody dla Tomka Bocheńskiego to potwierdzenie roli, jaką odgrywa jego sztuka w polskich mediach, oraz miejsca, na które wraz z nim wraca Polska Press. Okładki, które zdobiły wydania papierowe „Dziennika Zachodniego” z Katowic, „Dziennika Polskiego” z Krakowa czy „Polski” z Warszawy w poprzednich latach często zachwycały jurorów na całym świecie. Dziś znów chcemy to powiedzieć: robimy porządne, piękne, uczciwe serwisy internetowe i gazety także pod kątem graficznym - mówi Marek Twaróg, redaktor naczelny Polska Press Grupy.
Tomasz Bocheński kreuje i współtworzy projekty graficzne gazet, projekty prasowe, projekty online od wielu lat. Wielokrotnie zdobywał najbardziej prestiżowe nagrody w konkursach w Polsce i na świecie. W dorobku ma kilkadziesiąt nagród m.in. Grand-Front oraz Chimera Grand Prix, a także zwyciężał w konkursach międzynarodowych: European Newspaper Award oraz Best of News Design - The Society for News Design w USA.
- Przy tworzeniu projektów graficznych okładek, a dziś w największej mierze projektów internetowych, ważne jest szybkie i dobre skojarzenie oraz odwaga, pozwalająca uniknąć utartych schematów. Dobry projekt to też zawsze wynik dobrej interakcji i współpracy z zespołem dziennikarskim. Jednak na końcu zawsze jestem sam i muszę dokonać wyboru między własnymi skojarzeniami i pomysłami, by trafić celnie w punkt, a przekaz był atrakcyjny graficznie i zrozumiały dla wszystkich - mówi o swojej pracy.
European Newspaper Award to najważniejsza w Europie nagroda, przyznawana od 1998 roku artystom i grafikom z branży medialnej.
