Spis treści
Toyota Camry. Nowoczesna stylistyka
Za design nowej Toyoty Camry odpowiada kalifornijskie studio CALTY. Projektanci nadali autu nowoczesny wygląd ze sportowymi elementami, zachowując jednocześnie jego elegancki charakter. Największą zmianą w porównaniu z poprzednikiem jest przód auta, który nawiązuje do nowego języka stylistycznego marki. Jest osadzony nisko, a jego szerokość potęgują nowe, smukłe reflektory o zakrzywionym kształcie.
Zwiększone zwisy przedni i tylny oraz niżej poprowadzona linia dachu w tylnej części nadwozia nadają Camry dynamicznego wyglądu, a wyraziste linie boczne łączą się ze sobą przy tylnym emblemacie. Tylne światła zyskały nowy wygląd i razem z kształtem pokrywy bagażnika nawiązują do projektu przedniego pasa.
Toyota Camry. Minimalizm we wnętrzu
Centralnym punktem designu wnętrza jest ekran systemu multimedialnego, tworzący efekt otwartej przestrzeni przed kierowcą i pasażerem. Nowy wygląd deski rozdzielczej łączy w prosty i przejrzysty sposób poszczególne elementy.
Standardem w nowej Camry jest najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 12,3-calowego ekrany dotykowego i zawiera nawigacje w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym, a także inteligentnego asystenta głosowego, który reaguje na komendy wydawane w sposób naturalny. Opcjonalnie dostępny jest system Toyota Smart Connect+ oraz system premium audio JBL z dziewięcioma głośnikami.
Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto. We wnętrzu znajduje się aż pięć portów USB, które umożliwiają ładowanie urządzeń i łączność z nimi. Standardem w Camry jest bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Auto może zaktualizować multimedia oraz systemy bezpieczeństwa metodą over-the-air (OTA) bez konieczności wizyty w serwisie.
Po raz pierwszy w Camry dostępne są konfigurowalne cyfrowe zegary na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala, a standardem jest 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników.
Camry jest kolejnym modelem marki, który może być obsługiwany przy pomocy cyfrowego kluczyka w aplikacji MyToyota. Do jednego auta można przypisać aż pięciu kierowców.
Toyota Camry. Piąta generacja technologii hybrydowej
Camry jest najnowszym modelem Toyoty, który otrzymał piątą generację napędu hybrydowego o lepszych osiągach, większej wydajności oraz przyjemniejszym prowadzeniu.
Układ korzysta z nowej bipolarnej baterii litowo-jonowej, która ma większą moc i jest bardziej responsywna. Najważniejsze elementy napędu jak przekładnia, silniki elektryczne oraz inwerter zostały przeprojektowane, by ograniczyć wewnętrzne straty oraz zredukować masę i rozmiary. W połączeniu ze sprawdzonym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l nowy układ osiąga łączną moc 231 KM/170 kW (wzrost o 6%), jednocześnie notując niższe średnie zużycie paliwa (5,1 l/100 km) oraz emisje CO2 (117 g/km) w cyklu mieszanym WLTP.
Nowy układ szybciej przekazuje moc, a auto lepiej się rozpędza i daje większe poczucie kontroli. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się z 8,3 s na 7,9 s. Dzięki lepszej współpracy z baterią silnik benzynowy może pracować na niższych obrotach, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji, a także cichszej pracy.
Auto ma także przeprojektowane zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu podwójne wahacze. Camry prowadzi się pewnie oraz daje dużą przyjemność z jazdy po krętych drogach.
Toyota Camry. Systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów nowej Camry dba Toyota T-MATE z najnowszą generacją Toyota Safety Sense, która ma rozszerzone i dodatkowe funkcję i korzysta z nowego radaru i kamery. Auto rozpoznaje większą liczbę potencjalnych zagrożeń i pomaga uniknąć kolizji w większej liczbie scenariuszy, a także stale monitoruje, czy kierowca jest skupiony na prowadzeniu.
Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) jest jeszcze skuteczniejszy w trakcie poruszania się po mieście, a także jest w stanie wykrywać potencjalne zagrożenie zderzeniem czołowym. W trakcie manewru skrętu monitorowany jest teraz ruch na dwóch pasach oraz pojazdy i rowerzyści nadjeżdżający z boku.
