Spis treści

Chipsy zamiast komunii świętej. Reklama wywołała aferę
Reklama Amica Chips, która pojawiła się we włoskiej telewizji, przedstawia młode zakonnice z klasztoru, które uczestniczą we mszy świętej. Koncelebrans udziela im komunii świętej, ale zamiast opłatka, symbolizującego Ciało Chrystusa, pojawił się ziemniaczany chips. W reklamie okazuje, się, że osobą, która zamieniła hostię na chipsy, jest matka przełożona, która zajada chipsy w zakrystii. Po emisji zaledwie półminutowej reklamy wybuchła afera. Do sprawy odniósł się m.in. Giovanni Baggio, szef AIART, katolickiej grupy monitorującej włoskie radio i telewizję. Mężczyzna nazwał reklamę bluźnierstwem, a w oświadczeniu stwierdził, że powinna zostać usunięta z anteny.
Reklama jest oburzająca i obraża wrażliwość milionów praktykujących katolików, trywializując porównanie chipsa ziemniaczanego i przedmiotu konsekrowanego – oświadczył.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuji.pl!
Oburzenia nie kryje także katolicka gazeta Avvenire. Skrytykowała reklamę w artykule „Chrystus został zredukowany do chipsa ziemniaczanego. Poniżany i oczerniany jak 2000 lat temu”. IAP, czyli włoski organ ds. standardów reklamowych postanowił zareagować. Ogłosił nakaz usunięcia tej reklamy. Amica Chips dostała tydzień na odwołanie się od decyzji. W ciągu tego tygodnia reklama będzie emitowana. Nakaz nie dotyczy internetu.
Internauci nie pozostawiają suchej nitki na reklamie
Emisja kontrowersyjnej reklamy wywołała też dyskusję w mediach społecznościowych. Większość komentujących zareagowała negatywnie.
To bluźnierstwo! Czcijcie naszego Pana Jezusa w Najświętszej Eucharystii! – napisał jeden użytkownik na Instagramie.
Nie igra się z Bogiem. Moim włoskim przyjaciołom sugeruję całkowity bojkot tej firmy – napisał inny.
Kolejny napisał, że reklama Amica Chips obraziła wszystkich katolików na świecie, a inny oskarżył firmę o bardzo poważny brak szacunku. Amica Chips jak dotąd nie odpowiedziała na prośbę o komentarz w tej sprawie.
Źródło: Avvenire