Wyniki LPP za 2018 rok. Dwucyfrowe wzrosty zysków i przychodów. Firma Reserved modernizuje swoje salony odzieżowe [zdjęcia]

Jacek Klein
Nowo zaaranżowane salony Reserved pozwalają zobaczyć całą kolekcję.
Nowo zaaranżowane salony Reserved pozwalają zobaczyć całą kolekcję. mat. prasowe
Gdańska firma odzieżowa LPP wstępnie podsumowała wyniki za 2018 rok. Nie zwalnia także tempa pod względem inwestycji w sieć salonów i nowe technologie.

Zarząd LPP poinformował, że ze wstępnych szacunków wynika, iż przychody ze sprzedaży w ub. roku wyniosły 8,040 mln zł i były wyższe o 14 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeszcze szybciej wzrosły zyski grupy odzieżowej. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 4,4 mld zł i był wyższy o 18 proc. Prawie o jedna trzecią wzrósł zysk operacyjny zamykając się kwotą ponad 740 mln złotych.

To wstępne dane ale potwierdzają, że spółka nie ma problemu z finansowaniem kosztownego programu ekspansji. Jak przewiduje strategia firmy, cel jaki stawia sobie polski producent odzieży to 10,5 mld zł przychodów w 2021 roku.

LPP zamierza realizować m.in. poprzez jakościowy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży, ekspansję na kolejne rynki zagraniczne oraz konsekwentne budowanie globalnej rozpoznawalności flagowej marki Reserved. Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł. Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać możliwości zakupowe klientów.

Firma jest w trakcie gruntownej modernizacji swoich salonów. Docelowo będą dostosowane do koncepcji "open to public" w jakiej zaaranżowany został między innymi najbardziej prestiżowy salon Reserved, przy Oxford Street w Londynie

Zmodernizowane salony będą mieć więcej przestrzeni, a kolekcja tak rozmieszczona aby klienci mogli się z nią łatwo zapoznać. Zastosowane zostana także nowe technologie w zakresie oświetlenia, wentylacji czy rozwiązań informatycznych.

W LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych „metek”, które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki RFID, klienci salonów LPP będą mogli m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany do ich potrzeb asortyment.

Czytaj także:

Czytaj także:

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Wyniki LPP za 2018 rok. Dwucyfrowe wzrosty zysków i przychodów. Firma Reserved modernizuje swoje salony odzieżowe [zdjęcia] - Dziennik Bałtycki

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
lila
Firma bardzo szybko się rozwija. Dużo inwestuje w regionie, więc trzymam kciuki za kolejne udane lata. Ubrania mają ładne to będzie wszystko dobrze się układało.
R
Romek
Gdańska firma, a sukcesem już dawno wyszła poza Polskę.
v
vicky
Aby liczyć się na rynku co chwilę trzeba pamiętać o inwestycjach które dają większy komfort klientom, bo jak za bardzo czołówka odskoczy to potem ciężko będzie ich dogonić. Dlatego LPP mądrze trzyma się najwyższych standardów.
B
Bartoszka
Bardzo dobrze. Wolę wspierać rodzime firmy niż zagraniczne, zwłaszcza, że nasze w niczym nie ustępują.
P
P.S.
Gratulacje dla polskiej marki, niech zdobywa z sukcesami rynek również poza granicami naszego kraju. I pomyśleć, że Pan Marek i Jerzy zaczynali praktycznie od zera i stworzyli takiego giganta. Szacunek.
P
Patryk
Cieszy, że lokalna firma dobrze się rozwija. Powodzenia dalej.
f
focca
Jak dobrze idzie to znajdą się fundusze i na modernizacje salonów.
Wróć na i.pl Portal i.pl