Zimowe wyprzedaże. "Konsument praktycznie nie poczuł różnicy, kiedy pojawiły się sezonowe wyprzedaże"

Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Zamknięcie galerii handlowych w grudniu sprawiło, że sklepy z dnia na dzień podjęły decyzję o rozpoczęciu wyprzedaży aż z prawie 10-cio dniowym wyprzedzeniem- wylicza ekspertka.
- Zamknięcie galerii handlowych w grudniu sprawiło, że sklepy z dnia na dzień podjęły decyzję o rozpoczęciu wyprzedaży aż z prawie 10-cio dniowym wyprzedzeniem- wylicza ekspertka. Lucyna Nenow / Polska Press
- Od początku pandemii wiele marek i sklepów z odzieżą czy obuwiem wprowadziło stałe akcje rabatowe i promocje, które były dostępne cały rok- tłumaczy w rozmowie z AIP ekspertka. - To sprawiło, że konsument praktycznie nie poczuł różnicy, kiedy pojawiły się sezonowe wyprzedaże- dodaje.

- Pandemia miała wpływ praktycznie na każdy element związany z zakupami modowymi, począwszy od zmiany miejsca ich dokonywania, przez zachwianie kalendarza sprzedażowego, aż po modyfikację potrzeb i zachowań konsumentów- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press Marta Kaleta-Domaradzka, Domodi.pl. - Od początku pandemii wiele marek i sklepów z odzieżą czy obuwiem wprowadziło stałe akcje rabatowe i promocje, które były dostępne cały rok. To sprawiło, że konsument praktycznie nie poczuł różnicy, kiedy pojawiły się sezonowe wyprzedaże- dodaje.

Jednocześnie jak tłumaczy ekspertka, największą zmianę sytuacja pandemiczna wywarła na zimowy peak wyprzedażowy, który od lat już przypadał bezpośrednio na okres po Świętach Bożego Narodzenia (26/27 grudnia). - Zamknięcie galerii handlowych w grudniu sprawiło, że sklepy z dnia na dzień podjęły decyzję o rozpoczęciu wyprzedaży aż z prawie 10-cio dniowym wyprzedzeniem (18 grudnia)- wylicza.

Jak tłumaczy Kaleta- Domaradzka, pozwoliło to klientom na skorzystanie z zakupów offline przez dwa dni, wówczas sklepy stacjonarne i galerie przeżywały prawdziwe oblężenie. - Równocześnie nie słabła aktywność użytkowników w internecie, który od początku pandemii stał się naturalnym miejscem zakupowym dla wielu nowych konsumentów. W Domodi.pl widzimy np. duży wzrost kupujących w przedziale wiekowym 55+, wynosi on blisko 100% w porównaniu rok do roku- wyjaśnia.

Zdaniem ekspertki, konsumenci nie wstrzymali swoich decyzji zakupowych, a popyt pozostaje nadal na wysokim poziomie. - Wyprzedaże zimowe ale także sezonowe rabaty to okazja dla kupujących, którzy bardzo chętnie i często z nich korzystają- podsumowuje.

Jak wynika z danych domodi.pl, w TOP5 najchętniej wybieranych produktów znalazły się kurtki damskie oraz męskie, a także swetry. Wśród modowych wyborów, w TOP5, utrzymują się, niezmiennie od pory roku, sukienki. W weryfikowanym okresie najchętniej wybieranymi były kategorie: wieczorowe, a także modele midi i maxi.

Z kolei obuwie sportowe od początku marcowego lockdownu notuje bardzo wysoką sprzedaż. Niezmiennie było także w pierwszych tygodniach wyprzedaży, gdzie zarówno modele damskie jak i męskie stanowiły wysoki odsetek klikalności na platformie. Panie stawiały na klasyczne, casualowe modele, a Panowie wybierali obuwie do biegania lub koszykówki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl