Zmiany w prawie łowieckim Senat nie zgodził się na udział dzieci w polowaniach [NOWE PRAWO ŁOWIECKIE 2018 - nowelizacja]

TK
Zmiany w prawie łowieckim 2018. Senat nie zgodził się m. in. na udział dzieci w polowaniach i wykorzystywanie żywych zwierząt do szkolenia psów myśliwskich.
Zmiany w prawie łowieckim 2018. Senat nie zgodził się m. in. na udział dzieci w polowaniach i wykorzystywanie żywych zwierząt do szkolenia psów myśliwskich. fot. Sebastian Wołosz
Zmiany w prawie łowieckim 2018. Nowe prawo łowieckie: polowania bez udziału dzieci! W czwartek, 15 marca, Senat nie przyjął poprawki, dotyczącej brania udziału dzieci w polowaniach. Senatorowie nie zgodzili się też na to, by psy myśliwskie były szkolone przy pomocy żywych zwierząt. Przyjęto natomiast poprawkę dotyczącą przechodzenia co 5 lat badań okresowych przez myśliwych posiadających broń. Senat przyjął łącznie siedem poprawek do noweli prawa łowieckiego, która teraz ponownie trafi pod obrady Sejmu. Za jej podjęciem głosowało 74 senatorów, 2 było przeciw, 4 wstrzymało się od głosu.[NOWE PRAWO ŁOWIECKIE 2018]

NOWE PRAWO ŁOWIECKIE: BRAK ZGODY NA UDZIAŁ DZIECI W POLOWANIACH I WYKORZYSTYWANIE ŻYWYCH ZWIERZĄT

Senat odrzucił dwie zmiany budzące najwięcej kontrowersji, czyli udział dzieci w polowaniach, i wykorzystywanie żywych zwierząt do szkolenie psów myśliwskich.

Nie ma zgody na obniżenie wieku z 18 do 15 dla małoletnich mogących wziąć udział w polowaniu. Tylko pełnoletni mogą legalnie polować.

Senatorowie odrzucili również przepis na możliwość wykorzystywania żywych zwierząt w szkoleniach psów myśliwskich, czy ptaków łowczych.

Przeczytaj więcej o nowelizacji prawa łowieckiego 2018

ZMIANY W PRAWIE ŁOWIECKIM 2018. Nowe prawo łowieckie

Zmiany w prawie łowieckim dotkną myśliwych posiadających broń. Będą musieli co 5 lat przechodzić badania lekarskie i psychologiczne. Kolejna poprawka ma pozbawić możliwości zasiadania we władzach Polskiego Związku Łowieckiego osobom, które w PRL współpracowały z organami bezpieczeństwa.

W przepisie ustawy przyjętej przez Sejm znajduje się zapis, stanowiący, że w skład organów PZŁ nie będa mogły wchodzić osoby urodzone przed 1 sierpnia 1972, które były pracownikami, funkcjonariuszami lub żołnierzami organów bezpieczeństwa. Senatorowie poszerzyli tę grupę o współpracowników.

Powyższe zmiany zostały zgłoszone przez senatorów Platformy Obywatelskiej.

Zmiany w prawie łowieckim 2018, nowe prawo łowieckie
Zmiany w prawie łowieckim 2018. Senat nie zgodził się m. in. na udział dzieci w polowaniach i wykorzystywanie żywych zwierząt do szkolenia psów myśliwskich. fot. Sebastian Wołosz

NOWE PRAWO ŁOWIECKIE 2018: UCHYLONE KARY ZA PRZESZKADZANIE W POLOWANIU. MINISTER ŚRODOWISKA Z WIĘKSZYM NADZOREM NAD PZŁ

Senat przyjął zmianę znoszącą przepis karny, dotyczący przeszkadzania w polowaniu. Zaakceptowany został również przepis, aby myśliwi nie musieli wskazywać postrzelonych i nieodnalezionych zwierząt w swoich książkach ewidencyjnych.

Znowelizowane prawo łowieckie zwiększa rolę nadzorującą ministra środowiska nad Polskim Związkiem Łowieckim. Do niego będzie należało zatwierdzanie statutu związku, powoływanie zarządu głównego oraz powoływanie i odwoływanie Łowczego Krajowego.

POLECAMY NA STREFIE AGRO:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Zmiany w prawie łowieckim Senat nie zgodził się na udział dzieci w polowaniach [NOWE PRAWO ŁOWIECKIE 2018 - nowelizacja] - Dziennik Bałtycki

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Ja
Co to za kraj, w którym garstka dewiantów ma większe prawa niż pozostałe 38mln ludzi?
s
szaraczek
Włos jeży się na głowie co Ci debile w senacie proponują do ustawy. Pytanie? Jak byśmy mieli jeszcze jedną taką izbę parlamentu złożoną z kolejnych stu matołów to wtedy nawzajem byś się prześcigali w kretyńskich pomysłach nie tylko dla myśliwych ale także zwykłych ludzi. Trzeba stnąć na czele ruchu, który w końcu wymusi likwidację tego idiotycznego senatu
D
DB
Jestem za. Niech odbiora prawa mysliwym. Dlaczego tylko oni mają płacić z własnej kieszeni rolnikom odszkodowania. NIECH CAŁY NARÓD PŁACI. POPIERAM
B
Bolec
Tobie babo chłopa trzeba żeby Ci porządnie futro przetrzepal bo pewnie pajęczyny Ci się porobily boś pewnie Stara panna z tuzinem pieskow i kotkow w domciu.
J
Janek
Badania lekarskie i psychologiczne co 5 lat. Ciekawe czy osoby pracujące w administracji też takie badania będą musieli wykonywać? Przecież jak się pani zdenerwuje to często klnie i gdyby miała nóż to pewnie wbiłaby go w petenta! Takie badania powinny być oczywiście bezpłatne, gdyż przecież myśliwych jest ponad 110 tyś i pieniądze za badania nie będą finansowaniem biednych lekarzy albo rządu! Na OFE dorobił się poprzedni rząd a teraz na myśliwych ten chce się dorabiać!!! Brakuje pewnie na 500+ albo na mieszkania dla młodych!!!
K
Katon Starszy
A tak "dla zasady". Dlaczego myśliwiego ma wysyłać się na badania psych.i lek. co 5 lat, a taki policjant, który " z zasady" może używać broni palnej i to wobec ludzi, takich badań nie przechodzi ?. /za wyj. przy naborze do służby i incydetalnie w trakcie służby np. wypadek itp./ To jawna dyskryminacja pewnej grupy, której chce się dokopać, bo taka teraz moda.
S
Serw
Na pewno nie odda? Niby zwierzyna taka bezbronna jest? Oj ludzie ludzie maluczkiego rozumku
l
leszek
Badania powinni w pierwszej kolejności przechodzić politycy.
L
Leszek
Brawo. Czytała Pani, coś słyszała. Proponuję włączyć myślenie i nie wierzyć we wszystko co się pisze i mówi bo nami ludźmi bardzo łatwo sterować i grać na emocjach. Oczywiście ma Pani rację że broń to broń i badania są potrzebne ale czy ludzie nie giną w inny sposób. Ciągle słyszymy że to nożem, że to siekierą, że to płytką chodnikową nie wspominając o setkach osób ginących rocznie w wypadkach samochodowych. Przecież nie zakażemy wszystkim prowadzić samochodów, bo nagle znalazło się paru nieodpowiedzialnych kierowców. Łowiectwo to nie sport, lecz gospodarka dziko żyjącą zwierzyną. Temat obszerny ale warty zagłębienia bo poznając go z drugiej strony wyrobi Pani sobie szerszy pogląd. Należy wysłuchać każdą ze stron bo jak ktoś kiedyś powiedział ,, im więcej słuchamy innych ludzi tym bardziej jesteśmy mądrzy". I jeszcze na koniec taka mała dygresja związana z tym, że lubię i interesuje się historią. Żyjemy w czasach względnie spokojnych bo konflikty wojenne toczą się gdzieś daleko za naszymi granicami. Ale historia nauczyła mnie jednego. Mają one ciągle miejsce i ciągle się powtarzają. Długi okres spokoju nie oznacza że jutro nie przyjdzie nam bronić ojczyzny (was kobiet także) A taki ,,janusz" z bronią będzie wiedział jak to robić.
m
mysliwy
Możesz być w dwóch kołach , kto ci broni !
Składka jedna ale godziny do odpracowania na rzecz dwóch kół trzeba odpracować i chyba ciebie to boli . Nie jesteś myśliwym bo myśliwy pytanie by sformułował inaczej .
Jest uroczysko X hektarów : las, pola , łąki , jest kilku rolników właścicielami .....którego pytać ...wszystkich ?!
m
mrówka
ale za to może zyskają inną grupę zwolenników, dużo liczniejszą.
k
klara
ehh nastepny "janusz mysliwy" daruj sobie.. Jakby takie klary stanowily wiekszosc to by polowania byly zabronione. Wiec ciesz sie ze nie stanowią i mozesz pobiec do lasu ze swoja strzelbą i wyzyc sie na jakimś zwierzeciu, ono na peno ci nie odda. A badania to swietny pomysł pewnie po nich polowie z was zabronią używania broni pewnie dlatego takie oburzenie.
n
normalny człowiek
"Bron to bron. Niewiem czy "janusz mysliwy" nie upije sie i nagle nie przypomni sobie ze sasiad go naobrazal i nie pojdzie i go nie zastrzeli."
To znaczy, że jak Janusz myśliwy przejdzie co 5 lat badania to będzie to stanowić gwarancję, że już nie będzie się mógł upić i zastrzelić sąsiada, który go kiedyś naobrażał? A jak nie będzie miał broni to nawet na trzeźwo może sąsiadowi obić mordę i potraktować nożem. Jaki sens ma tu posiadanie broni, jak zabić można wszystkim?. Wniosek nasuwa się sam, że właśnie takie "klary" stanowią w Polsce większość i tworzą idiotyczne ustawy.
k
klara
Oczywiscie ze powinni przechodzic badania bo posluguja sie bronią. Normalny obywatel, stara sie o pozwolenie na bron, przechodzi testy, badania. Bron to bron. Niewiem czy "janusz mysliwy" nie upije sie i nagle nie przypomni sobie ze sasiad go naobrazal i nie pojdzie i go nie zastrzeli. Rozne sytuacje maja miejsce. Szczegolnie , ze "janusze mysliwi" zabijaja dla przyjemnosci nazywajac to hobby a zadni inni ludzie posiadajacy pozwolenie na bron nie ubiegaja sie o nie zeby dla przyjemnosci zabijac tylko zazwyczaj do obrony albo jak wymaga to ich zawod tj. policjant , sluzby bezpieczanstwa czy nawet kantorowcy.
Ostatnio gdzies czytalam o sytuacji kiedy mysliwy wycelowal do jakiegos sportowca co trenowal w lesie z psimi zaprzegami. Ktoś celuje do kogos z broni? To chyba ma paragraf, bo jakby on np nie odszedl to co zastrzelilby go? bo przeszkadza mu w polowaniu? Chyba komus sie w glowie poprzewracalo. Ja np codziennie biegam w lesie, mam swoja trase, las jest panstwowy wiec dla wszystkich, dlaczego ktos ma do mnie mierzyc wulgarnie wyrzucac z lasu? ( z nagran jakie wididzialam to tylko tak sie odzywali do ludzi)
Albo trenowanie psow z zamknietymi klatakami z lisem? Normalne sredniowiecze, co tacy ludzie maja w glowach ze wogole sa w stanie patrzec na rozszarpywane zwierze? Normalny czlowiek posiada jakąs wrazliwosc a to.. jacys zwyrodnialcy.. nawet nie mialam pojecia ze takie praktyki sie stosuje.Chorzy ludzie i tyle.
Potem jest artykul o tym jak jelen zabil naganiacza i 400 komentarzy typu.. "Brawo jelen". Niedziwie sie bo sama bym to tak skomentowala. Dla normalnych ludzi sa oni dewiantami i tyle, raczej normalny czlowiek nie zrozumie ze skurowanie zywych zwierzat , podrzynanie im gardel czy rozszarpywanie przez psy to "fajna zabawa". Dla mnie chorzy ludzie i zagrozenie dla innych bo ktos taki jest oswojony z okrutnym zabijaniem, i nie stanowi dla niego problemu skrzywdzeni kogos.
t
tomek
bez sensu badania niech sobie pis wprowadza tylko niech zapłaci za nie pis nie widzi tego ze kolejna grupa nie zagłosuje w wyborch
Wróć na i.pl Portal i.pl