Meaningful Brands (pol. znaczące marki) to globalny projekt badawczy grupy Havas, realizowany w 31 krajach na grupie ponad 350 tys. respondentów i obejmujący 1800 marek. Badanie mierzy korzyści, jakie marka wnosi w życie konsumentów oraz pokazuje odzwierciedlenie tych korzyści w biznesie.
Czytaj też: Poznań: Kolejny hotel Marriott. Tym razem w sercu miasta - Kupiec Poznański zmieni się nie do poznania
Marki, które zajmują wysokie miejsca w rankingu dostarczają klientom przede wszystkim korzyści produktowe takie jak: wysoka jakość produktów, odpowiednia cena, czytelne opakowanie, bezpieczeństwo i użyteczność produktów. Są to również marki zaangażowane, takie które dostarczają klientowi jak najwięcej korzyści osobistych, np. ułatwiają życie, uczą nowych umiejętności, czy pomagają zaoszczędzić czas. Trzecią kategorią korzyści są korzyści społeczne. Sprawdzane jest, czy marka korzysta z polskich dostawców, czy jest dobrym miejscem pracy oraz czy pomaga w rozwoju krajowej gospodarki.
W Polsce badania przeprowadzono na grupie ponad 9 tys. respondentów i 105 markach w 11 kategoriach produktowych takich jak finanse, motoryzacja, handel, żywność czy media.
Oprócz oferowanych korzyści badano również przywiązanie klientów do marki. Wyniki tegorocznego raportu wskazują, że aż 82 proc. marek na polskim rynku mogłoby zniknąć i nikt nie zwróciłby na to uwagi. Mimo tego, to właśnie marki odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu. W Polsce 54 proc. konsumentów uważa, że marki i firmy, a nie rządy, czy politycy, mają do odegrania ważniejszą rolę w budowaniu lepszej przyszłości.
W badaniach przeprowadzonych w Polsce wśród marek o wysokim wskaźniku MBI (Meaningful Brand Index) znalazły się takie firmy jak Google, YouTube, Rossmann, Biedronka, Lidl, Ikea czy Castorama.
Pełna lista i kolejność w rankingu w galerii.
20 najbardziej znaczących marek w Polsce. Zobacz wyniki najn...
Zobacz też:
100 najbogatszych Polaków 2019 RANKING FORBES. Oni zarobili ...
Flesz zakaz handlu w niedzielę - rząd wstrzymuje zmiany. Zobacz wideo:
