Jak podają aktywistki, według cennika (czyli przed rabatami) suma wydana na kampanię antyaborcyjną, w okresie od listopada 2020 do końca stycznia 2021 roku, mogła wynosić nawet 17 242 585 zł netto bez VAT.
Billboardy pojawiły się krótko po tym, gdy w Polsce wybuchły strajki kobiet sprzeciwiających się wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego, który ograniczył możliwość dokonania legalnej aborcji w Polsce. W 2021 roku na ulicach polskich miast rozklejone zostały kolejne plakaty - tym razem antyrozwodowe. Billboardy “Kochajcie się mamo i tato” promuje stowarzyszenie Sychar. Jak wskazuje samo stowarzyszenie, ich fundatorem jest Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara - ta sama, która stoi za kampanią antyaborcyjną, przedstawiającą grafikę płodu w sercu.
- Wspólnota Trudnych Małżeństw Sychar zgodziła się na umieszczenie swojego logo na tych plakatach, ponieważ podziela wartości, które Fundacja Nasze Dzieci ma w swoich celach statutowych, "wspieranie rodzin, jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka" - informuje Sychar w komunikacie z 15 lutego.
Czytaj też
Ile kosztowały plakaty i billboardy antyaborcyjne?
Zgodnie z wyliczeniami Domu mediowego Media People, na podstawie danych z Kantar Media, tylko do 1 lutego 2021 roku Fundacja Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara mogła wydać nawet 5,5 mln zł na nośniki reklamowe przedstawiające grafikę z płodami i plakaty z napisem “kochajcie się mamo i tato”.
Jaka kwota została finalnie zakontraktowana objęte jest tajemnicą handlową.
- Należy założyć, że Fundacja świadomie negocjowała koszty i uzyskała poziom rabatów taki jak profesjonalny rynek, który specjalizuje się w zakupach i negocjacjach - tłumaczą aktywistki. - Jeśli tak jest, to kwota po rabatach przeznaczona na zakup mediów według estymacji domu mediowego Media People to 5 172 776 złotych netto oraz dodatkowe około 8 procent, czyli 413 tys. złotych netto, na produkcję plakatów do wyklejenia - wyliczają. Łącznie to jest właśnie 5 585 776 złotych netto.
- 40 000 godzin pomocy psychologicznej lub 1620 tygodni turnusów rehabilitacyjnych. Nawet tyle - pięć i pół miliona złotych - tylko do 1 lutego “kosztowały” antyaborcyjne billboardy - komentują aktywistki.
Martyna Kaczmarek i Paulina Zagórska wyliczyły, że w odniesieniu do celów fundacji, pieniądze wydane na kampanię "Kochajcie się mamo i tato" można było przeznaczyć na ufundowanie:
- rocznej terapii indywidualnej dla 831 rodziców ciężko chorych dzieci (140 zł x 4 spotkania miesięcznie = 560 zł/miesiąc, 6720 zł/rok);
- rocznej terapii dla 612 par (190 zł x 4 spotkania miesięcznie = 760 zł/miesiąc, 9120 zł/rok);
- rocznej terapii dla 582 rodzin (200 zł x 4 spotkania (jedno tygodniowo) = 800 zł/miesiąc, 9600 zł/rok);
- wypożyczenia 4702 specjalistycznych łóżek rehabilitacyjnych na okres 1 roku (miesiąc: 99 zł, 1188 zł/rok);
- kupno 1868 sztuk specjalnego wózka dziecięcego dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: 2990 zł;
- 1640 tygodniowych turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci z trisomią;
- budowa i wyposażenie 124 placów zabaw (średnia cena 45 tys. zł)
Aktywistki wzięły pod lupę billboardy antyaborcyjne. Wyliczy...
"Pieniądze wydane na kampanię to koszt 70 lat opieki nad Alexem Jutrzenką, chorym na SMA"
- Na przykład, za pieniądze z plakatów pod hasłem "Kochajcie się mamo i tato", Alex, chory na SMA, miałby zapewnioną opiekę na ponad 70 lat - wyjaśniają aktywistki. - Magdalena Jutrzenka, mama Alexa Jutrzenki, dla którego zebrano na siepomaga.pl ponad 9 mln zł na terapię genową przy SMA, oszacowała miesięczny koszt opieki nad chorym synkiem, rehabilitacji i leczenia na 6600 zł.
Koszt składa się z osteopatii (170 zł), terapii metodą Vojty (200 zł), rehabilitacji metodą NDT-Bobath (1280 zł), basenu (936 zł), profesjonalnej opiekunki-fizjoterapeutki (około 4000 zł, w zależności od miesiąca). Czyli za pieniądze z plakatów Alex miałby zapewnioną opiekę na ponad 70 lat.
Aktywistki podkreślają, że koszty przeliczyły w porównaniu na realną pomoc, która mogła być udzielona i którą fundacja ma wpisaną w swoich celach statutowych.
Pośród 21 celów statutowych Fundacji Nasze Dzieci z wpisu do KRS znajdują się m.in.:
- dożywianie dzieci,
- wspomaganie edukacji dzieci i ich rodzin,
- wspieranie inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg,
- działalność wspomagająca kult religijny,
- rozwój duchowy.
Pojawiły się nowe billboardy antyaborcyjne w Poznaniu. Szybk...
Polskę zalały plakaty z płodami
W całej Polsce pojawiły się charakterystyczne plakaty z płodami. Jest ich tak dużo, że internauci zaczęli tworzyć na ten temat memy. - Po czym poznasz, że wjechałeś do Polski? Plakaty antyaborcyjne - brzmią żarty.
Przy Arenie w Poznaniu wszystkie miejsca na billboardy zajmuje kampania Fundacji Nasze Dzieci.
- Nigdy nie widziałam tak szeroko zakrojonej kampanii, ani społecznej, ani reklamowej. Muszą stać za tym ogromne pieniądze - komentuje Marika, mieszkanka Poznania.
"Nigdy nie będziesz szła sama". Pikieta przed komisariatem w...
Sprawdź też:
- Ale jazda! Zobacz szalone zdjęcia z tramwajów i autobusów MPK Poznań
- 21 miejsc w Wielkopolsce idealnych na wycieczkę
- Zaginęli w Wielkopolsce. Widziałeś kogoś z nich?
- Ma 21 lat i łowi taaakie ryby! Jak się odnajduje w męskim świecie wędkarzy?
- Szkoły, gdzie w Poznaniu najlepiej zdano maturę z polskiego
- Oto 12 najmniej seksownych imion żeńskich w Polsce. Sprawdź czy jesteś na liście
