Auta używane. Import aut z najlepszych rynków może być bardzo ryzykowny!

Paweł Piątek
Wyceniany na prawie 55 miliardów euro i rosnący z każdym rokiem, europejski rynek samochodów używanych jest jednym z największych na świecie. Jednak wraz z większymi możliwościami, nabywcy samochodów używanych stają również w obliczu większego ryzyka.
Wyceniany na prawie 55 miliardów euro i rosnący z każdym rokiem, europejski rynek samochodów używanych jest jednym z największych na świecie. Jednak wraz z większymi możliwościami, nabywcy samochodów używanych stają również w obliczu większego ryzyka. carVertical
Wyceniany na prawie 55 miliardów euro i rosnący z każdym rokiem, europejski rynek samochodów używanych jest jednym z największych na świecie. Jednak wraz z większymi możliwościami, nabywcy samochodów używanych stają również w obliczu większego ryzyka.

carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi, przeprowadziła badanie 178 salonów samochodowych z różnych krajów europejskich. Jakie zaskakujące fakty odkryto?

Niemcy, Belgia i Francja to najchętniej wybierane przez Polaków kraje do importu samochodów używanych

Wyceniany na prawie 55 miliardów euro i rosnący z każdym rokiem, europejski rynek samochodów używanych jest jednym z największych na świecie. Jednak
Wyceniany na prawie 55 miliardów euro i rosnący z każdym rokiem, europejski rynek samochodów używanych jest jednym z największych na świecie. Jednak wraz z większymi możliwościami, nabywcy samochodów używanych stają również w obliczu większego ryzyka. carVertical

Eksport i import samochodów mają zasadnicze znaczenie dla rynku samochodów używanych w Europie i Polska nie jest wyjątkiem. Raport carVertical ujawnia, że 70% dealerów importuje samochody z innych krajów. Importowane auta zapewniają większą różnorodność na rynku, oferując więcej marek i modeli, unikalne zestawy wyposażenia i konkurencyjne ceny. Elementy te zależą jednak w dużej mierze od źródła importu. Według badania, pięć największych krajów, z których polscy sprzedawcy importują samochody to Niemcy (48%), Belgia (35%), Francja (28%), Austria (17%) i Szwecja (11%).

Importowane samochody mogą wiązać się z ryzykiem, w tym ukrytymi uszkodzeniami i cofnięciem przebiegu

Wyceniany na prawie 55 miliardów euro i rosnący z każdym rokiem, europejski rynek samochodów używanych jest jednym z największych na świecie. Jednak
Wyceniany na prawie 55 miliardów euro i rosnący z każdym rokiem, europejski rynek samochodów używanych jest jednym z największych na świecie. Jednak wraz z większymi możliwościami, nabywcy samochodów używanych stają również w obliczu większego ryzyka. carVertical

Klimat, infrastruktura i nawyki kierowców różnią się w zależności od kraju, co może prowadzić do specyficznych problemów.Na przykład auta z Niemiec często mają wyższe przebiegi, bo dobra infrastruktura drogowa pozwala kierowcom pokonywać wiele kilometrów w stosunkowo krótkim czasie. Badania wykazały, że 3,36% samochodów w Niemczech miało sfałszowane liczniki kilometrów, a blisko 23% z nich odnotowane zapisy dotyczące uszkodzeń.Belgijskie samochody są bardziej zużyte ze względu na gorsze warunki drogowe i wysoki przebieg. Pomimo faktu, że wszystkie samochody w Belgii posiadają Car-Pass, który pomaga zmniejszyć prawdopodobieństwo oszustwa związanego z przebiegiem, 3,55% sprawdzonych samochodów w Belgii nadal miało cofnięty licznik. Co więcej, Belgia ma drugi najwyższy wskaźnik uszkodzeń wśród największych importerów do Polski - 40,21%.Według danych carVertical, najwyższy odsetek uszkodzonych samochodów importowanych do Polski pochodzi z Francji, gdzie 41,42% pojazdów ma zarejestrowane uszkodzenia. Gęsto zaludnione miasta z wąskimi uliczkami sprzyjają większemu ryzyku wgnieceń, zadrapań i innych uszkodzeń.Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny w carVertical mówi, że dealerzy powinni weryfikować historię samochodów przed ich importem:

Motoryzacja

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

- Wiele używanych samochodów na rynku jest uszkodzonych, ma kręcony licznik lub inne ukryte problemy. W interesie każdego dealera powinno być sprawdzenie historii samochodu przed jego importem. Zapewni to bardziej przejrzysty rynek samochodów używanych, na którym kupujący nie musieliby martwić się o ukryte problemy, a sprzedawcy nie traciliby czasu na ukrywanie wad - mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny carVertical.

Większość polskich samochodów eksportowanych jest do Niemiec

Eksport samochodów używanych jest również powszechny wśród dealerów samochodów używanych w Polsce. 59% dealerów stwierdziło, że sprzedaje samochody do innych krajów. Najważniejsze kierunki eksportu to Niemcy (20%), Francja (11%), Belgia (6%), Włochy (6%) i Chorwacja (4%). Największe kraje eksportu i importu to te same kierunki. Według Buzelisa jest to kolejne ważne przypomnienie, aby najpierw poznać historię samochodu.

- Wiele osób preferuje samochody z Niemiec lub Francji z określonych powodów, ale ponieważ eksport i import są tak powszechne, można kupić używany samochód w Niemczech nie wiedząc, że spędził on wiele lat w innym kraju - dodaje Matas Buzelis.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Rekordowa waloryzacja kont ZUS. Zyskało wielu  Polaków

Rekordowa waloryzacja kont ZUS. Zyskało wielu Polaków

Mija rok od śmierci sierż. Mateusza Sitka. Będą uroczystości z udziałem szefa MON

Mija rok od śmierci sierż. Mateusza Sitka. Będą uroczystości z udziałem szefa MON

Wróć na i.pl Portal i.pl