Najkrótszy odcinek A1 już do dyspozycji kierowców
Oddany kierowcom 2 grudnia odcinek autostrady A1 jest najkrótszym z pięciu budowanych obecnie części A1. Ma zaledwie 7 km długości. To tzw. odcinek D. jego wykonawca jest zawierciańska firma Intercor. Początkowo szacowano, że prace zakończą się tu we wrześniu. Tak się jednak nie stało. Trzy pasy ruchu dostaniemy więc od 2 grudnia.
INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE
- Wchodzi e-TOLL. Od dziś nie ma szlabanów i bramek na autostradzie A4
- Jest umowa na obwodnicę Bierunia. Kiedy będzie gotowa S1?
- Nowe odcinkowe pomiary prędkości w woj. śląskim pojawią się na autostradach
- Trasa S86 i autostrada A4 w Katowicach wśród najruchliwszych dróg w Polsce
- Pierwszy w Polsce fotoradar śledzący ma stanąć na "zakręcie mistrzów"
- Nowe fotoradary w woj. śląskim już stoją. Sprawdź te miejsca
Drugi w kolejności odcinek autostrady A1, z którego całej funkcjonalności będą już mogli korzystać kierowcy to odcinek A Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe. Buduje go konsorcjum firm Budimex i Strabag.
- W połowie grudnia przekażemy kolejny odcinek jezdni między Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim. W tym przypadku chodzi o blisko 4-kilometrowy fragment jezdni w kierunku Łodzi, między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Piotrków Trybunalski Zachód wraz z łącznicami obu węzłów. Tym samym kierowcy będą mieli do dyspozycji obie jezdnie w pełnym przekroju na odcinku blisko 16 km pomiędzy Tuszynem i węzłem Piotrków Trybunalski Południe - informują przedstawiciele łódzkiego oddziału GDDKiA.
A4, A1, DTŚ, gierkówka w Śląskiem. Tak powstawały najważniej...
Nie przeocz
- Najlepsze porodówki w woj. śląskim. Tu urodzisz w komfortowych warunkach
- Czerwone strefy w woj. śląskim. Jakie obostrzenia rząd wprowadzi w 35 powiatach?
- Jarmark Bożonarodzeniowy w Katowicach trwa. Co możemy kupić i w jakiej cenie?
- Ceny karpia na święta 2021 wyższe niż przed rokiem. Ponad 20 złotych za kilo WIDEO
Śląska część A1: Do końca roku 10 kilometrów
Jak zapewnia GDDKiA, do końca tego roku na budowanej autostradzie A1, udostępnione mają zostać jeszcze kolejne dwujezdniowe odcinki: Kamieńsk - Radomsko (woj. łódzkie) oraz pozostałe 10 km w woj. śląskim, od okolic Kruszyny do początku obwodnicy Częstochowy, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. W efekcie kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie na długości blisko 56 km.
Wciąż obowiązują ograniczenia, ale nie ma już odcinkowego pomiaru prędkości
Przekazanie do ruchu obu jezdni w pełnej szerokości nie oznacza jednak podniesienia limitu prędkości do tego obowiązującego na autostradzie (140 km/h). Na czterech z pięciu odcinków w dalszym ciągu prowadzone są prace i ograniczenie prędkości będzie obowiązywało do chwili zakończenia kontraktów. Przypomnijmy, że realizacja 24-kilometrowego odcinka Piotrków Trybunalski - Kamieńsk, na który umowę podpisaliśmy w kwietniu 2019 r., zakończy się w III kw. przyszłego roku. Warto też wspomnieć, ze na tej budowanej wciąż trasie nie ma już odcinkowego pomiaru prędkości. System mierzący prędkośc miedzy Tuszynem i Piotrkowem trybunalskim został już wyłączony.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ponad 80 km starych odcinków drogi, A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy, to ponad 2,8 mld zł. Blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Musisz to wiedzieć
