Budowa autostrady A1 pod Częstochową
220 mln zł to ogromna kwota, bez której Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ma już pola manewru. Nowy przetarg na dokończenie budowy A1 w okolicach Częstochowy też nie wchodzi w grę, bo inwestor chcąc właśnie uniknąć długotrwałego postępowania przetargowego i w ramach wykonania prac zabezpieczających na placu budowy opuszczonym przez Salini postanowił wybrać wykonawcę tych prac w drodze negocjacji. Nie spodziewano się jednak tak wysokich cen złożonych przez oferentów.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA Z BUDOWY AUTOSTRADY
- Spodziewaliśmy się wyższych cen, ale te oferty nieco nas zaskoczyły – przyznaje Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA. – Obecnie analizujemy te oferty i możliwości zrealizowania inwestycji – dodaje.
Wiadomo, że wykonawca, który będzie realizował tę inwestycję będzie musiał wziąć pod uwagę wiele dodatkowych ryzyk. Będzie działał pod presją czasu, bo nie od dziś wiadomo, że ambicją ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka jest sprawienie, by cały budowany od 2015 roku odcinek autostrady A1 był przejezdny do końca roku.
Nie przegapcie
- Bielizna erotyczna z Zabrza robi furorę na świecie ZOBACZCIE
- Zobacz TOP 20 najbogatszych Polaków wg Wprost. Ile zarobili?
- Najdroższe domy w województwie śląskim TOP 20. Poznaj ceny
- Znak czasów? Był stadion, jest Biedronka
- ProfiAuto Show w Katowicach. Fani motoryzacji w MCK
- Tak będzie wyglądał nowy rynek w Chorzowie. Otwarcie tuż tuż
Wiadomo też, że trzy pierwsze odcinki od Pyrzowic do węzła Blachownia będą gotowe już w połowie roku. GDDKiA planuje otwarcie dla ruchu tej 38-kilometrowej trasy w połowie lipca. Budują je firmy Strabag i Berger Bau.
Autostrada A1 pod Częstochową bez pieniędzy na dokończenie b...
To jedyny odcinek A1, na którym nie ma nawierzchni
Problemem pozostaje jednak wciąż niedokończona przez Salini autostradowa obwodnica Częstochowy. Patrząc na ostatnie zdjęcia tej inwestycji z drona, to jedyny odcinek budowanej od czterech lat autostrady, na którym nie ma jeszcze nawierzchni. Jej położenie, byłoby jednym z elementów prac zabezpieczających, które będzie miał zrealizować wybrany bez przetargu wykonawca. Jednak, by do tego doszło, potrzebnych jest dodatkowych 220 milionów złotych.
Zobaczcie koniecznie
Nieoficjalnie wiemy, że w ciągu najbliższych dni do Ministerstwa Infrastruktury GDDKiA prawdopodobnie złoży wniosek o zwiększenie budżetu na dokończenie budowy A1 pod Częstochową.
Tylko w ten sposób istnieje szansa na uzyskanie przejezdności na całym, 57-km odcinku A1 od Pyrzowic do węzła Rząsawa pod Częstochową.
Czy ministerstwo da więcej pieniędzy na dokończenie A1?
Co zrobi Ministerstwo Infrastruktury, jeśli na biurko ministra trafi wniosek dyrektora GDDKiA o „dorzucenie” dodatkowych pieniędzy na budowę A1 w Częstochowie?
Zapytaliśmy o to. Niestety wczoraj przez cały dzień nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Jeśli nadejdzie, natychmiast o tym poinformujemy.
Jak produkowany jest prąd w Elektrowni w Rybniku?
Debata DZ: Jak walczyć ze smogiem?
