Historia tego modelu zaczęła się w 2001 r., kiedy pod marką Daewoo przejętego przez amerykański koncern GM pojawił się niewielki samochód o nazwie kalos. Na europejskich rynkach nazwę 3- i 5-drzwiowego hatchbacka zmieniono na aveo, a od 2006 r. wprowadzono do sprzedaży wersję sedan. Nowe aveo zaprojektowano w koreańskim centrum wzornictwa GM w Incheon, ale auto produkowane jest wyłącznie w Europie.
Jeszcze w 2008 r. z taśm warszawskich zakładów zjechać ma ok. 60 tys. egzemplarzy, a w przyszłym roku produkcja ma wzrosnąć do 100 tys. Początkowo wytwarzane w Warszawie modele trafiały wyłącznie na rynek ukraiński, natomiast od tego roku aveo z FSO będą sprzedawane na rynkach całej Europy.
Produkcja na Żeraniu stanowi nawiązanie do przedwojennych tradycji współpracy Chevroleta z Polską. Od 1920 r. Chevrolet sprzedawał swoje auta w naszym kraju, a po ośmiu latach przy ul. Wolskiej 103 w Warszawie rozpoczął działalność pierwszy zakład montażowy amerykańskiej firmy.
W porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowe aveo jest dłuższe o 4 cm oraz szersze i wyższe o 1 cm. Pojemność bagażnika nie zmieniła się i wynosi 220/980 l, ale dzięki temu wygospodarowano więcej miejsca w kabinie. Jednak samochód w wersji trzydrzwiowej jest przeznaczony dla osób, które niezbyt często muszą korzystać z tylnej kanapy.
Nadwozie wyróżnia się charakterystycznym wykrojem świateł, dużym, dwuczęściowym wlotem powietrza i wyraźnymi przetłoczeniami na nadkolach. Zmienił się także wygląd deski rozdzielczej, wykonanej z tworzywa lepszej jakości. W kabinie znajdziemy sporo praktycznych schowków na napoje i inne drobiazgi.
Gama silników obejmuje dwie nowe jednostki benzynowe: 1.2/84 KM i 1.4/101 KM. Ten ostatni silnik może współpracować także z automatyczną, 4-stopniową skrzynią biegów. Trzydrzwiowy hatch-back w najtańszej wersji kosztuje 35 350 zł. W standardzie otrzymamy: ABS, elektrycznie regulowane szyby, radiood-twarzacz CD z MP3, centralny zamek i poduszkę powietrzną kierowcy.
Droższa o 1200 zł wersja Base zawiera dodatkowo poduszkę powietrzną pasażera i poduszki boczne. Jest też możliwość zamówienia klimatyzacji (za 2800 zł). Natomiast system kontroli trakcji (ESP) nie jest dostępny w tym aucie nawet w opcji, a we wszystkich wersjach wyposażenia kierownica regulowana jest wyłącznie w pionie.
Najdroższe aveo, z silnikiem 1,4 l i automatyczną skrzynią biegów, w najbogatszej wersji LS, (skórzana, wielofunkcyjna kierownica, 15-calowe felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja, tylny spoiler) - to wydatek rzędu 51 tys. zł