Przyswojenie zasad zawartych w zaledwie kilku punktach spowoduje, że trudniej będzie paść ofiarą oszustwa. Ostrożności nigdy za wiele. Co radzi seniorom UOKiK?

1. Odbierasz telefon od pana z elektrowni lub telekomunikacji z rzekomo tańszą ofertą? Przedstawiciel gazowni odwiedza cię w domu, bo chce wymienić liczniki? Twierdzi, że chce przedłużyć umowę? Uważaj, bo możesz zmienić sprzedawcę tych usług i płacić więcej.
2. Nie podawaj w takich sytuacjach swoich danych, takich jak imię i nazwisko, numer dowodu. Twój operator czy sprzedawca prądu je ma. Może się zdarzyć, że przedstawiciel będzie chciał wyłudzić twój podpis pod pretekstem potwierdzenia wizyty. Jeżeli konsultant mówi szybko, nie odpowiada na pytania, jaką firmę reprezentuje, nie kontynuuj rozmowy. Odłóż słuchawkę.
3. Nie podpisuj żadnych dokumentów – zawsze wcześniej skonsultuj je z rodziną, czy sąsiadami.
4. Jesteś w sanatorium i idziesz na pokaz, na którym sprzedaje się naczynia, materace, urządzenia paramedyczne? Nie ulegaj presji i namowom, aby coś kupić. Jeżeli już to zrobiłeś, to pamiętaj, że masz 14 dni na to, aby odstąpić od takiej umowy, co oznacza, że rezygnujesz z zakupów. Bez kosztów.
