Budowa S7 z Grójca do Warszawy. Są zmiany w organizacji ruchu na drogach lokalnych. Kiedy pojedziemy nową trasą?
Zmiany w organizacji ruchu są wprowadzone w powiecie piaseczyńskim, w gminie Leszowola. Wykonawca odcinka ekspresowej S7 Tarczyn - Lesznowola ma już pozwolenie na użytkowanie jednego z nowych rond w Zamieniu na drogach wokół "siódemki". Został tam przekierowany ruch lokalny i zamknięty odcinek ulicy Dawidowskiej. Było to konieczne, bo Dawidowska koliduje z przebiegiem nowej S7.
Na budowie nowej, ekspresowej "siódemki" od Lesznowoli do warszawskiego Okęcia wykonano około 80 procent prac. Trwają roboty brukarskie, montowane są bariery energochłonne i ekrany akustyczne. Ale drogowcy działają też przy poboczach głównej trasy i rowach odwadniających. Jeszcze prowadzone są prace przy instalacjach kanalizacyjnej i elektroenergetycznej. Prowadzone są też roboty budowlane i instalacyjne w budynkach zaplecza technicznego służb drogowych. Ten odcinek S7 ma dwie jezdnie z trzema pasami ruchu. To najdroższa część inwestycji, kontrakt jest wart ponad 457,3 miliona złotych. Ma być gotowy w październiku 2022 roku.
Zobaczcie w galerii najnowsze zdjęcia z budowy.
Zdecydowanie mniej zaawansowane są roboty przy budowie S7 między od Tarczyna do Lesznowoli. Tam wykonywane są nasypy, wykopy podłoża i platformy pod palownice na trasie głównej. Roboty ziemne trwają przy drogach lokalnych, łącznicach i zbiornikach retencyjnych. Budowana jest kanalizacja, kontynuowana jest też przebudowa sieci elektroenergetycznej.
Roboty mają potrwać jeszcze do początku 2024 roku. Ale także w październiku tego roku ma być przejezdna główna trasa S7.
Zobaczcie w galerii najnowsze zdjęcia z budowy.
