Spis treści
Umożliwia to wykorzystanie certyfikowanych materiałów w Seasonproof 2, najnowszej oponie całorocznej tej firmy.
Firma skon centruje się na oponach całorocznych
Nokian Tyres jest coraz bardziej pewna skoncentrowania się właśnie na segmencie opon całorocznych niż kiedykolwiek wcześniej. Tak wynika z badań przeprowadzonych w Europie Środkowej na zlecenie Nokian Tyres.
Czasy, gdy opony całoroczne nadawały się tylko do drugiego samochodu, minęły: niemal połowa obecnych użytkowników opon całorocznych (43 procent) wyposaża w nie swój główny pojazd – w porównaniu z 39 procentami w 2020 r.
Kierowcy, którzy głównie poruszają się po miastach i drogach wiejskich, wykazują szczególne preferencje dotyczące opon całorocznych.
Zmienia się klimat, zmieniają się przyzwyczajenia
Według badania Nokian Tyres, dwie trzecie respondentów (70 procent) uważa opony całoroczne za atrakcyjną alternatywę dla opon sezonowych ze względu na zmiany klimatu i coraz łagodniejsze zimy.
To, co szczególnie cenią: elastyczność, dzięki której można zachować mobilność i bezpieczeństwo w każdych warunkach, bez konieczności martwienia się o kolejną wymianę opon. Inny sygnał jest następujący: 65 procent użytkowników opon całorocznych uważa sezonową wymianę ogumienia za uciążliwą – dla wielu jest to główny powód, dla którego przechodzą na opony całoroczne.
Kierowcy oczekują też kolejnych ulepszeń w zakresie zużycia paliwa, trwałości, hałasu toczenia i ceny zakupu w przyszłych modelach opon.
Ogólnie rzecz biorąc, są jednak zadowoleni ze swego wyboru: aż 93 proc. respondentów wyraziło zadowolenie ze swoich opon i prawdopodobnie ponownie wybierze opony całoroczne. 70 proc. zdecydowało już, że będzie nadal używać opon całorocznych w przyszłości.
