W Lubniu budowany jest obecnie wiadukt, który połączy istniejącą dwupasmową zakopiankę z budowanym odcinkiem S7.
To ta budowa wymusza zamknięcie na 10 dni (od 16 do 25 kwietnia) odcinka zakopianki w Lubniu i wyznaczenia objazdu przez Mszanę Dolną i Skomielną Białą.
Tylko na tym jednym odcinku między Lubniem a Naprawą powstaje 10 dużych obiektów (najdłuższy będzie miał 573 m dł.) i 6 mniejszych. Podpory mają nawet po 30 m wysokości, ale to i tak nie jest rekord. Najwyższe (nawet do 50 m!) podpory będą podpierały wiadukt (prawie kilometrowej długości!) na odcinku trzecim: Skomielna Biała-Rabka.
Lubień. Od poniedziałku utrudnienia - zakopianka zamknięta, ...
Na budowie odcinka I dziennie pracuje średnio 233 pracowników fizycznych wykorzystując przy tym średnio 92 jednostki różnego typu sprzętu.
Jak wygląda stan zaawansowania prac? Wykopy zrealizowano w 52,6 proc., podpory obiektów inżynierskich i konstrukcje oporowe w 52,4 proc.
Na odcinkach II Naprawa-Skomielna Biała (tunel pod Luboniem Małym) i III Skomielna Biała – Rabka Zdrój także trwają prace zarówno w zakresie drogowym jak i przy budowie obiektów inżynierskich.
Obecnie drążone są trzy nitki tunelu. Ich łączna długość dziś to 1 km 144 m.
Na odcinku III wykonano wykopy w 88,43 proc., podpory mostów, wiaduktów i estakad oraz konstrukcje oporowe w 97,5 proc.. Jest już także 35,5 proc. ustroi nośnych. Prowadzone są prace przy budowie nasypów, wykonywane są gwoździe gruntowe i dreny wgłębne na skarpach. Ich zadaniem jest wzmocnienie i odwodnienie skarp.
O opóźnieniach na odc. III spowodowanych problemami gruntowymi już informowano. Jak się okazuje na takie same problemy natknęli się drogowcy budujący odcinek I i tu też jest trzymiesięczne opóźnienie w stosunku do harmonogramu. Jego zakończenie powinno nastąpić w maju 2019 roku, podobnie jak zakończenie odcinka III.
Tunel ma być gotowy na koniec 2020 roku.
ZOBACZ KONIECZNIE:

