Budowa Wisłokostrady jest jedną z największych inwestycji drogowych w historii Rzeszowa. Jej wartość to prawie 170 mln zł. Ponad dwukilometrowa droga połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka. Tak powstanie połączenie południa miasta z północą i drogą ekspresową S-19. Inwestycja rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku.
- Prace prowadzone są równocześnie w kilku miejscach. Widać już efekty przy budowie dwóch mostów - Załęskiego oraz nad rzeką Młynówką. Wykonawca rozpoczął też prace przy posadowieniu estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi - przekazał prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek, który w środę był na budowie.
Nowy most Załęski będzie obiektem trzyprzęsłowym o długości ok. 81 m. Będzie się składał z dwóch niezależnych konstrukcji, na których zaprojektowano po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku z ciągami pieszo-rowerowymi.
- Stoją już pale wbite pod wszystkimi podporami mostu, zabetonowano także ławy fundamentowe skrajnych podpór oraz przyczółek nitki prawej od strony ul. Ciepłowniczej - poinformował Artur Gernand z kancelarii prezydenta Rzeszowa.

Równolegle trwają prace przy budowie drugiej przeprawy, która powstaje na rzece Młynówka. Robotnicy są już na etapie budowy. Będzie to obiekt składający się z dwóch niezależnych konstrukcji, lewa nitka będzie miała 373,69 metrów długości, prawa 270,74 metrów. Podobnie jak na moście Załęskim i tu będą po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku wraz z ciągami pieszo-rowerowymi.
- Dodatkowym obiektem inżynierskim, który zostanie wybudowany w ramach Wisłokostrady jest mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich. Wykonawca zakończył budowę palisady i kontynuuje prace zbrojeniowe - dodał Gernand. Tymczasem trwają prace związane ze wzmocnieniem podłoża pod nasypy, budową nasypu od strony ul. Dworaka wraz z budową infrastruktury podziemnej.
Przetarg na budowę Wisłokostrady wygrało konsorcjum firm: Antex II i Wysowa Mosty. Inwestycja ma być gotowa wiosną 2026 roku.
Źródło:
