W ubiegłym tygodniu GDDKiA poinformowała, że zakończyły się pracę budowlane w tunelu w ciągu Zakopianki, ale trwają jeszcze prace przy wjazdach do obydwu portali. Tunel ma być przejezdny w czwartym kwartale bieżącego roku.
Generalna Dyrekcja nie podaje konkretnej daty ostatecznego oddania tunelu dla kierowców, ponieważ nie wiadomo jak długo potrwają poszczególne odbiory techniczne. Wiadomo tylko, że będzie to czwarty kwartał bieżącego roku, czyli pomiędzy październikiem a grudniem.
Termin zakończenia budowy tunelu był kilkakrotnie przesuwany. Najpierw zapowiadano, że tunel będzie gotowy do końca 2021 r. Później termin zakończenia prac przy budowie tunelu wyznaczono na luty b.r. Kolejna data ukończenia robót została ustalona na koniec czerwca. O przesunięcie terminu wnioskował wykonawca, argumentując opóźnienia pandemią i absencją pracowników oraz niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.
Tunel w ciągu drogi krajowej nr 7, czyli popularnej Zakopianki o długości 2,06 km jest drążony w masywie góry Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym, pomiędzy miejscowościami Naprawa i Skomielna Biała. Drążenie pierwszego tunelu rozpoczęło się 6 marca 2017 r. Koszt inwestycji to niemal miliard zł. Tunel buduje włoski koncern Webuild, który w styczniu przejął dotychczasowego wykonawcę tunelu, firmę Astaldi. (PAP)
- To oni tworzyli niezwykły koloryt krakowskich ulic i placów. Pamiętacie ich?
- TAK Kraków wyglądał jeszcze 15 lat temu. To rok 2007. Aż trudno uwierzyć!
- Horoskop na wrzesień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Niezwykła wieś z Małopolski znów jest gwiazdą internetu
- Zalane wioski pod Krakowem, drogami płynęły rzeki
