Na początku marca stan prac w tunelu określono na 90 proc. Z każdym dniem tunel, który połączył wyspy Uznam i Wolin nabiera ostatecznego kształtu. Teraz trwa jeden z najważniejszych etapów zwiastujących rychłe zakończenie budowy, czyli kładzenie warstwy asfaltowej.
Ale to nie wszystko. W komorze startowej na wyspie Uznam trwają prace wykończeniowe w pomieszczeniach technicznych oraz ewakuacyjnych. Na rampie i w samym tunelu powstaje instalacja hydrantowa (hydranty będą rozmieszczone co 75 metrów, naprzemiennie, po obu stronach tunelu). Prace wykończeniowe prowadzone są także w Biurze Centrum Obsługi na wyspie Uznam. Prace wykończeniowe, roboty drogowe i rekultywacja terenu odbywają się także na wyspie Wolin.
Tunel ma być oddany do użytku przed wakacjami. Jest najdłuższym w Polsce podwodnym tunelem.
Sam tunel wydrążony metodą TBM ma 1483,80 metrów, a razem z drogami dojazdowymi po obu stronach ponad 3 km. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Gülermak – PORR. Inwestorem Gmina Miasto Świnoujście, a zastępczym GDDKiA oddział w Szczecinie.
Koszt budowy tunelu to ponad 900 mln złotych. Inwestycja jest w 85 procentach finansowana ze środków Unii Europejskiej. Resztę Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
