Cel coraz bliżej! W tunelu pod Świną kładziony jest asfalt

Koszt budowy tunelu to ponad 900 mln złotych.
Koszt budowy tunelu to ponad 900 mln złotych. Facebook Tunel Świnoujście
Zaczęliśmy! Cel coraz bliżej - zakomunikował wykonawca tunelu pod Świną. To oznacza jedno: na jezdni kładziona jest warstwa asfaltu.

Na początku marca stan prac w tunelu określono na 90 proc. Z każdym dniem tunel, który połączył wyspy Uznam i Wolin nabiera ostatecznego kształtu. Teraz trwa jeden z najważniejszych etapów zwiastujących rychłe zakończenie budowy, czyli kładzenie warstwy asfaltowej.

Ale to nie wszystko. W komorze startowej na wyspie Uznam trwają prace wykończeniowe w pomieszczeniach technicznych oraz ewakuacyjnych. Na rampie i w samym tunelu powstaje instalacja hydrantowa (hydranty będą rozmieszczone co 75 metrów, naprzemiennie, po obu stronach tunelu). Prace wykończeniowe prowadzone są także w Biurze Centrum Obsługi na wyspie Uznam. Prace wykończeniowe, roboty drogowe i rekultywacja terenu odbywają się także na wyspie Wolin.

Tunel ma być oddany do użytku przed wakacjami. Jest najdłuższym w Polsce podwodnym tunelem.

Sam tunel wydrążony metodą TBM ma 1483,80 metrów, a razem z drogami dojazdowymi po obu stronach ponad 3 km. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Gülermak – PORR. Inwestorem Gmina Miasto Świnoujście, a zastępczym GDDKiA oddział w Szczecinie.

Koszt budowy tunelu to ponad 900 mln złotych. Inwestycja jest w 85 procentach finansowana ze środków Unii Europejskiej. Resztę Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Można.
t
tak tylko pytam
Można?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl