Co chciał osiągnąć Hamas brutalnie atakując Izrael?

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
Wideo
od 16 lat
Zdaniem wielu specjalistów Hamas, atakując Izrael, postawił sobie dalekosiężne plany. Przygotowania do ataku trwały, według niektórych, nawet kilkanaście miesięcy.

Hamas przygotowywał się na długą wojnę w Strefie Gazy i wierzy, że może powstrzymać ataki Izraela wystarczająco długo, aby zmusić swojego wroga do wyrażenia zgody na zawieszenie broni.

Zapasy broni, leków i żywności

Hamas, który rządzi Gazą, zgromadził ogromne ilości broni, rakiet, żywności i środków medycznych. Grupa jest pewna, że ​​tysiące jej bojowników będzie w stanie przetrwać miesiące w mieście tuneli.

Szefowie Hamasu wierzą, że presja świata na Izrael, aby zakończył oblężenie w miarę wzrostu ofiar wśród cywilów, wymusi zawieszenie broni i osiągnięcie porozumienia.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Chodzi o więźniów

Hamas dał do zrozumienia Stanom Zjednoczonym i Izraelowi podczas pośrednich negocjacji w sprawie zakładników, w których pośredniczył Katar, że chce wymusić uwolnienie swoich więźniów w zamian za zakładników.

W dłuższej perspektywie Hamas oświadczył, że chce zakończyć trwającą już 17 lat przez Izrael blokadę Gazy, a także powstrzymać ekspansję osadnictwa izraelskiego oraz to, co Palestyńczycy uważają za brutalne działania izraelskich sił w meczecie Al-Aksa, najświętszym miejscu muzułmańskim sanktuarium w Jerozolimie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
antyPiS
Drobna uwaga. Wszystkie organizacje jak Hamas (Bractwo muzułmańskie, lata 30te ub wieku) Organizacja Wyzwolenia Palestyny i Hezbollah powstały tylko i wyłącznie z powodu utworzonego w Palestynie państwa Izrael. Utworzyli je Anglicy na swym terytorium mandatowym - kiedyś północna Afryka od Libii aż po Persję to była ich strefa wpływów, więc robili, co chcieli. Izrael od samego początku prowadził politykę anektowania ziem a Palestyńczyków taktował jak Murzynów w RPA, z którym to państwem miał znakomite relacje. Diaspora żydowska w USA była bardzo silnym lobby - mieli swoje redakcje, wytwórnie filmowe, wydawnictwa. Amerykańska Administracja po prostu się ich bała, gdyż mogli dowolnie i skutecznie manipulować opinią publiczną. Świat milczał w obawie o posądzenie o antysemityzm a raczej antysyjonizm - Semitami są przecież Arabowie. Dziś Izrael morduje cywili a na świecie władze pacyfikują antyizraelskie demonstracje i przepraszają Izrael. Jedno jest pewne - świat przestała interesować Ukraina zaś wchodzą nowi gracze - Iran, Arabia Saud, Turcja też się szykuje do wyścigu. Świat nie wie jeszcze, czego chce. Wie, że nie chce Amerykanów i ich polityki.
J
JPiS100%
Jakim cudem wywiad USA, który podobno wie wszystko, a przynajmniej wszystko na temat ruchów wojsk rosyjskich, nic nie wiedział o planowanym ataku hamasu? :) Przecież strefa gazy jest niewielka, to nie Chiny czy Rosja :) I naprawdę nic nie wiedzieli? Czy udawali że nie wiedzą nie chcąc za wczasu powstrzymać walk? :)
z
zb
6 listopada, 19:47, zb:

Odwrócić uwagę świata od agresji rosji na Ukrainę. No i nawet nieźle się udało.

6 listopada, 20:14, krecik:

robisz w osobiste gacie i łazisz po łąkach, po lesie, zwierzaki zdy/chają, mój tchórz rozwalił się o przyduktowe drzewo, wcześniej jakby ktoś go wyd/up/czył...

Można wiedzieć kto ci tak zrył lepetynę?

K
Karinka
6 listopada, 18:59, stary Polak:

Szacowna readakcjo - zróbcie coś z Waszym cenzorem - automatem, bo jakoś daleko mu do sztucznej inteligencji. Otóż np. sylaba "[wulgaryzm]" wchodząca w skład wielu wyrazów to ani osobno, ani jak część składowa nie jest wulgaryzmem. ten wasz cenzor-automat to jakiś prude[wulgaryzm]ny jest.

PO/wale/ńcy jedną ręką chcę sobie poklnąć jednocześnie waląc gruchę...,,,, do gimnazjum, ukończyć swoje inszynirskio-magysterskie wykrztaucenie

k
krecik
6 listopada, 19:47, zb:

Odwrócić uwagę świata od agresji rosji na Ukrainę. No i nawet nieźle się udało.

robisz w osobiste gacie i łazisz po łąkach, po lesie, zwierzaki zdy/chają, mój tchórz rozwalił się o przyduktowe drzewo, wcześniej jakby ktoś go wyd/up/czył...

z
zb
6 listopada, 14:40, gosc:

Przez kilkanaście miesięcy Palestyńczycy wiedzieli lub domyślali się że ich przywódcy coś szykują.

Mieli dużo czasu aby również się przygotować lub nawet uciec, więc teraz niech nie płaczą że giną.

6 listopada, 18:30, 111:

Racja.

6 listopada, 18:41, Polak:

Skoro nie postawili bandytów z hamasu przed sądem, a wiedzieli o ich planach, to się nazywa współudział w zbrodni. Najpierw sami zaatakowali, a teraz wielki krzyk, że jest odwet. Naprawdę, nie pomyśleli? Poza tym ci niby biedni ludzie ciągle przetrzymują zakładników, w tym dzieci. Jakoś nikt z Gazy nie spieszy się wydać tych z hamasu. Z kolei hamas poświęca życie ludzi z Gazy dla przebrzmiałych idei.

Osoby porównujące polskich partyzantów do bandytów z hamasu nie znają historii. Wracajcie do szkoły, douczyć się podstaw.

Niestety historii już dawno nie uczą w szkołach. Dopiero od może dwóch lat coś się zmienia

Ale już słychać krzyki PO.ebów, że PO co nam ta historia.

z
zb
6 listopada, 18:59, stary Polak:

Szacowna readakcjo - zróbcie coś z Waszym cenzorem - automatem, bo jakoś daleko mu do sztucznej inteligencji. Otóż np. sylaba "[wulgaryzm]" wchodząca w skład wielu wyrazów to ani osobno, ani jak część składowa nie jest wulgaryzmem. ten wasz cenzor-automat to jakiś prude[wulgaryzm]ny jest.

6 listopada, 19:01, stary Polak:

celem wyjaśnienie - bo cenzor zadziałał. a jakże. chodzi o przykład - tu o sylabę w wyrazie "składają[wulgaryzm]h"

Dokładnie, już kompletny cyrk z tego wychodzi. Prawdziwe wulgaryzmy przechodzą, a automat wycina kawałki z całości.

z
zb
Odwrócić uwagę świata od agresji rosji na Ukrainę. No i nawet nieźle się udało.
s
stary Polak
6 listopada, 18:59, stary Polak:

Szacowna readakcjo - zróbcie coś z Waszym cenzorem - automatem, bo jakoś daleko mu do sztucznej inteligencji. Otóż np. sylaba "[wulgaryzm]" wchodząca w skład wielu wyrazów to ani osobno, ani jak część składowa nie jest wulgaryzmem. ten wasz cenzor-automat to jakiś prude[wulgaryzm]ny jest.

celem wyjaśnienie - bo cenzor zadziałał. a jakże. chodzi o przykład - tu o sylabę w wyrazie "składają[wulgaryzm]h"

s
stary Polak
Szacowna readakcjo - zróbcie coś z Waszym cenzorem - automatem, bo jakoś daleko mu do sztucznej inteligencji. Otóż np. sylaba "[wulgaryzm]" wchodząca w skład wielu wyrazów to ani osobno, ani jak część składowa nie jest wulgaryzmem. ten wasz cenzor-automat to jakiś prude[wulgaryzm]ny jest.
s
stary Polak
6 listopada, 14:40, gosc:

Przez kilkanaście miesięcy Palestyńczycy wiedzieli lub domyślali się że ich przywódcy coś szykują.

Mieli dużo czasu aby również się przygotować lub nawet uciec, więc teraz niech nie płaczą że giną.

6 listopada, 18:30, 111:

Racja.

6 listopada, 18:41, Polak:

Skoro nie postawili bandytów z hamasu przed sądem, a wiedzieli o ich planach, to się nazywa współudział w zbrodni. Najpierw sami zaatakowali, a teraz wielki krzyk, że jest odwet. Naprawdę, nie pomyśleli? Poza tym ci niby biedni ludzie ciągle przetrzymują zakładników, w tym dzieci. Jakoś nikt z Gazy nie spieszy się wydać tych z hamasu. Z kolei hamas poświęca życie ludzi z Gazy dla przebrzmiałych idei.

Osoby porównujące polskich partyzantów do bandytów z hamasu nie znają historii. Wracajcie do szkoły, douczyć się podstaw.

ale da się porównać z pewnym oddziałem partyzantów w Polsce zbudowanych przez braci Bieleckich i składają[wulgaryzm]h się głównie z żydów. Walczyli. Tyle że z partyzantami polskimi

s
stary Polak
nie wiem co 7ydki wyprawiają przy meczecie Al-Aksa, ale to najświętsze miejsce islamu. Cokolwiek tam robili to chcieli wywołać wojnę.

To ciekawe - polskie media - bez względu na to kto jest właścicielem i jakie mają poglady polityczne tu akurat wspólnie bronią tajemnicy Izraela. NIE informują co z meczetem.
P
Polak
6 listopada, 14:40, gosc:

Przez kilkanaście miesięcy Palestyńczycy wiedzieli lub domyślali się że ich przywódcy coś szykują.

Mieli dużo czasu aby również się przygotować lub nawet uciec, więc teraz niech nie płaczą że giną.

6 listopada, 18:30, 111:

Racja.

Skoro nie postawili bandytów z hamasu przed sądem, a wiedzieli o ich planach, to się nazywa współudział w zbrodni. Najpierw sami zaatakowali, a teraz wielki krzyk, że jest odwet. Naprawdę, nie pomyśleli? Poza tym ci niby biedni ludzie ciągle przetrzymują zakładników, w tym dzieci. Jakoś nikt z Gazy nie spieszy się wydać tych z hamasu. Z kolei hamas poświęca życie ludzi z Gazy dla przebrzmiałych idei.

Osoby porównujące polskich partyzantów do bandytów z hamasu nie znają historii. Wracajcie do szkoły, douczyć się podstaw.

111
6 listopada, 14:40, gosc:

Przez kilkanaście miesięcy Palestyńczycy wiedzieli lub domyślali się że ich przywódcy coś szykują.

Mieli dużo czasu aby również się przygotować lub nawet uciec, więc teraz niech nie płaczą że giną.

Racja.

T
Tomasz
Ahmedy pierwsi do mordowania i walki. Europa musi być dla nich ostrzejsza, deportacja i ostra amunicja.
Wróć na i.pl Portal i.pl