Dyskoteka we Wrocławiu działała mimo epidemii. Właściciel znalazł sposób

mk
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Dwa wrocławskie kluby otworzyły się w sobotnią noc. Na dyskotekę zapraszały twierdząc, że to spotkanie poświęcone budowaniu struktur partii "strajk przedsiębiorców". Do Pasażu Niepolda przyszła też policja, która teraz prowadzi postępowania wobec uczestników zabawy i właścicieli klubów. W możliwość ukarania właścicieli wątpią jednak prawnicy.

Właściciele dwóch klubów w Pasażu Niepolda otworzyli w sobotę, 9 stycznia, swoje lokale. DJ puszczał przeboje, bar był otwarty, ludzie bawili się na parkiecie. Żeby wejść do klubów Wall Street i Boogie Club należało wypełnić deklarację przystąpienia do partii strajk przedsiębiorców, bo oficjalnie było to spotkanie poświęcone budowaniu wrocławskich struktur partii "strajk przedsiębiorców".

Czytaj więcej:Dyskoteka w Pasażu Niepolda: “Zakładamy partię” - przekonuje właściciel lokalu

Właściciele są zadowoleni z zainteresowania i liczby uczestników, którzy w sobotnią noc odwiedzili kluby. - W każdy kolejny weekend drzwi do lokalu będą otwarte. Nie liczyliśmy jeszcze formularzy przystąpienia do partii, które do nas wpłynęły, ale mieliśmy wiele potwierdzeń od ludzi, że będą zainteresowani przyjściem na kolejne spotkania - zapowiada współwłaściciel Jakub Kuczyński.

Policja zawiadamia prokuraturę

Policja 9 stycznia kontrolowała Pasaż Niepolda dwa razy. Obecnie mundurowi prowadzą czynności wyjaśniające wobec kilkudziesięciu osób, które nie zakrywały ust i nosa oraz nie zachowywały dystansu społecznego.

- Te osoby muszą liczyć się z możliwością otrzymania grzywny w wysokości 1000 złotych, a także o ich zachowaniu poinformowane zostaną służby sanitarne - informuje sierż. szt. Krzysztof Marcjan z komendy miejskiej policji.

Mundurowi rozmawiali także z właścicielami lokali i poinformowali ich, że z powodu dużej liczby osób w klubach grozi im odpowiedzialność karna z art. 165 kodeksu karnego, który mówi, że kto sprowadza niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia wielu osób albo dla mienia w wielkich rozmiarach powodując zagrożenie epidemiologiczne lub szerzenie się choroby zakaźnej […], podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

- Całość materiału zebranego podczas działań przez wrocławskich policjantów zostanie przekazana do Prokuratury Rejonowej Wrocław-Stare Miasto. Funkcjonariusze skierują również wnioski do służb sanitarnych o nałożenie kar administracyjnych na organizatorów imprez oraz ich uczestników za rażące naruszenie obowiązujących przepisów sanitarno-epidemiologicznych. Warto przypomnieć, że ich wysokość może sięgnąć nawet 30 tys. złotych - mówi Krzysztof Marcjan.

Prawnik uważa, że ograniczanie działalności gospodarczej narusza konstytucję

W to, że właściciele lokali zostaną ukarani, wątpi radca prawny Marcin Zatorski. Jego zdaniem przepisy dotyczące ograniczenia wolności gospodarczej naruszają konstytucję.

- Na pierwszy rzut oka wygląda to jak obejście prawa. Tylko teraz pytanie: jakiego prawa? W moim odczuciu, i nie jestem w tym odosobniony, wszystkie te zakazy prowadzenia działalności gospodarczej naruszają konstytucję, czyli najważniejszy akt prawny, bo naruszają naszą wolność - mówi Marcin Zatorski z kancelarii Zatorski & Wspólnicy.

- Gdybym miał doradzić któremuś z tych przedsiębiorców, to proponowałbym oczywiście nie przyjąć żadnego mandatu ani od policji, ani od sanepidu i wszedł na drogę postępowania sądowego w odpowiednim trybie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Bardzo prawdopodobny jest wyrok, który uchyliłby decyzję organów inspekcji sanitarnej i uniewinniłby również, jeżeli byłaby taka sprawa o wykroczenie przed sądem karnym. W innej sprawie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu uznał, że te zakazy są pozbawione podstawy prawnej i to uzasadnienie jest bardzo mocne - dodaje Zatorski i przekonuje, że prowadzący działalność nawet nie powinni szukać pretekstów w rodzaju zakładania partii, tylko normalnie pracować.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dyskoteka we Wrocławiu działała mimo epidemii. Właściciel znalazł sposób - Gazeta Wrocławska

Komentarze 67

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
11 stycznia, 21:31, Gość:

Jestem ciekaw, kto zapłaci za leczenie zarażonych tych z nowej partii?

W przypadku zarażenia powinni sami zapłacić za swoje leczenie, czasem to dziesiątki złotych.

Sanepid też powinien tu zadziałać i każdemu odpowiednie minimalne 10000 zł.

Cwaniak organizator na początek 30tys., później odszkodowania za leczenia. Prawnik, to prawnik!

12 stycznia, 17:06, Gość:

10/10

A kto płacił za ciężko chorych po wiecach wyborczych? Kto płaci za tych, którzy się zarazili w restauracji sejmowej? Kto sponsoruje 500, 300, 1000 plusy, wakacjowe, nierobowe i inne dodatkowe? Cały czas za nich płacimy (ci pracujący, nie nasi utrzymankowie na socjalu, nie jedyna słuszna partia). Więc nic się nie stanie, jak ci płacący za patologie wokół również skorzystają ze swoich pieniędzy.

G
Gość
10 stycznia, 17:06, Foliarz:

U nas wybudowali szpitale polowe/COVIDowe i co? Stoją puste. Żonglują statystykami zachorowań jak clown w cyrku. Papierowe państwo i rząd. Nie ogarniają niczego poza tym jak nas opodatkować żeby dalej kraść pieniądze pod pozorem pandemii. Dalej czytajcie Wp, onety, interie, oglądacie tvp, tvn. Już robią z was niewolników systemu. Już chcą wprowadzić ustawę o tym że "policjant ma zawsze rację". Będziecie chodzić jak robociki, jak trybiki w zegarku.

11 stycznia, 11:07, Gość:

Poczekaj na koniec ferii - będzie jak w Czechach i Niemczech

https://www.o2.pl/informacje/niemcy-przez-covid-19-krematorium-nie-nadaza-zepsuly-sie-dwa-piece-6590807490284352a

11 stycznia, 15:40, Slurp Bijupiiii:

Znowu cymbał wklejający linki.

Nie wychodź z domu, siedź pod pierzynką obowiązkowo w maseczce.

Wszyscy tak robią za wyjątkiem idiotów.

Ta pandemia ma przetrzebić idiotów.

G
Gość
11 stycznia, 21:28, Gość:

Ciekawe czy pan mecenas Zatorski jest równie pewny swojego stanowiska, co był w sprawie zakazu parkowania na zielonych kopertach?

To oszołom

G
Gość
11 stycznia, 21:31, Gość:

Jestem ciekaw, kto zapłaci za leczenie zarażonych tych z nowej partii?

W przypadku zarażenia powinni sami zapłacić za swoje leczenie, czasem to dziesiątki złotych.

Sanepid też powinien tu zadziałać i każdemu odpowiednie minimalne 10000 zł.

Cwaniak organizator na początek 30tys., później odszkodowania za leczenia. Prawnik, to prawnik!

10/10

G
Gość

Ciekawe czy pan mecenas Zatorski jest równie pewny swojego stanowiska, co był w sprawie zakazu parkowania na zielonych kopertach?

G
Gość
11 stycznia, 08:09, Przepraszam ale...:

GW to jacyś i.d.i.o.c.i. Artykuł o miejscach gdzie fotoradary robią najwięcej zdjęć i gdzie można dostać mandat- cóż za górnolotny wywód?! Fotoradar robi zdjecie temu, kto przekracza prędkość. Albo następny tytuł: Top 20 najbiedniejszych gmin...! To tylko d.e.b.i.l. potrafił wymyśleć.

11 stycznia, 9:20, Gość:

Spodziewaj się w przyszłości artykułu zatytułowanego:

"Dzisiaj 24 grudnia. Czy dzisiaj jest Wigilia?"

"Nasz czytelnik nie mógł zrobić zakupów w Biedronce o 2.00. Sprawdzamy dlaczego."

"Wrocławscy konsumenci ostatnio masowo wykupują papier toaletowy. Czy wiesz do czego służy?"

"Czytelnik przechodząc na skos przez skrzyżowanie został potraktowany klaksonami przez będące na nim samochody. Dlaczego tak się stało?"

itd.

11 stycznia, 11:03, Gość:

Chyba w Twojej prywatnej gazecie podwórkowej :-)))

Jeżeli tak uważasz, to jest z Tobą naprawdę już mentalnie [wulgaryzm]owo :P

S
Slurp Bijupiiii
10 stycznia, 17:06, Foliarz:

U nas wybudowali szpitale polowe/COVIDowe i co? Stoją puste. Żonglują statystykami zachorowań jak clown w cyrku. Papierowe państwo i rząd. Nie ogarniają niczego poza tym jak nas opodatkować żeby dalej kraść pieniądze pod pozorem pandemii. Dalej czytajcie Wp, onety, interie, oglądacie tvp, tvn. Już robią z was niewolników systemu. Już chcą wprowadzić ustawę o tym że "policjant ma zawsze rację". Będziecie chodzić jak robociki, jak trybiki w zegarku.

11 stycznia, 11:07, Gość:

Poczekaj na koniec ferii - będzie jak w Czechach i Niemczech

https://www.o2.pl/informacje/niemcy-przez-covid-19-krematorium-nie-nadaza-zepsuly-sie-dwa-piece-6590807490284352a

Znowu cymbał wklejający linki.

Nie wychodź z domu, siedź pod pierzynką obowiązkowo w maseczce.

G
Gość

Była zabawa, będą konsekwencje? Policjanci prowadzą dochodzenie ws. spotkań w klubach muzycznych

https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/103787/Policjanci-prowadza-dochodzenie-ws-spotkan-w-klubach-muzycznych

G
Gość
10 stycznia, 17:06, Foliarz:

U nas wybudowali szpitale polowe/COVIDowe i co? Stoją puste. Żonglują statystykami zachorowań jak clown w cyrku. Papierowe państwo i rząd. Nie ogarniają niczego poza tym jak nas opodatkować żeby dalej kraść pieniądze pod pozorem pandemii. Dalej czytajcie Wp, onety, interie, oglądacie tvp, tvn. Już robią z was niewolników systemu. Już chcą wprowadzić ustawę o tym że "policjant ma zawsze rację". Będziecie chodzić jak robociki, jak trybiki w zegarku.

Poczekaj na koniec ferii - będzie jak w Czechach i Niemczech

https://www.o2.pl/informacje/niemcy-przez-covid-19-krematorium-nie-nadaza-zepsuly-sie-dwa-piece-6590807490284352a

G
Gość
10 stycznia, 17:06, Foliarz:

U nas wybudowali szpitale polowe/COVIDowe i co? Stoją puste. Żonglują statystykami zachorowań jak clown w cyrku. Papierowe państwo i rząd. Nie ogarniają niczego poza tym jak nas opodatkować żeby dalej kraść pieniądze pod pozorem pandemii. Dalej czytajcie Wp, onety, interie, oglądacie tvp, tvn. Już robią z was niewolników systemu. Już chcą wprowadzić ustawę o tym że "policjant ma zawsze rację". Będziecie chodzić jak robociki, jak trybiki w zegarku.

11 stycznia, 0:09, Gość:

Mylisz się trybiku TVN-u. Wprawdzie kierownictwo masz już zaszczepione, więc oni są w miarę bezpieczni. Jednakże Polakom grozi 3-cia fala pandemii i szpital polowy może być bardzo potrzebny. Oby nie był.

Zwłaszcza teraz po feriach i wypadach w tłumy na stokach Sudetów

G
Gość
11 stycznia, 08:09, Przepraszam ale...:

GW to jacyś i.d.i.o.c.i. Artykuł o miejscach gdzie fotoradary robią najwięcej zdjęć i gdzie można dostać mandat- cóż za górnolotny wywód?! Fotoradar robi zdjecie temu, kto przekracza prędkość. Albo następny tytuł: Top 20 najbiedniejszych gmin...! To tylko d.e.b.i.l. potrafił wymyśleć.

11 stycznia, 9:20, Gość:

Spodziewaj się w przyszłości artykułu zatytułowanego:

"Dzisiaj 24 grudnia. Czy dzisiaj jest Wigilia?"

"Nasz czytelnik nie mógł zrobić zakupów w Biedronce o 2.00. Sprawdzamy dlaczego."

"Wrocławscy konsumenci ostatnio masowo wykupują papier toaletowy. Czy wiesz do czego służy?"

"Czytelnik przechodząc na skos przez skrzyżowanie został potraktowany klaksonami przez będące na nim samochody. Dlaczego tak się stało?"

itd.

Chyba w Twojej prywatnej gazecie podwórkowej :-)))

G
Gość
11 stycznia, 08:09, Przepraszam ale...:

GW to jacyś i.d.i.o.c.i. Artykuł o miejscach gdzie fotoradary robią najwięcej zdjęć i gdzie można dostać mandat- cóż za górnolotny wywód?! Fotoradar robi zdjecie temu, kto przekracza prędkość. Albo następny tytuł: Top 20 najbiedniejszych gmin...! To tylko d.e.b.i.l. potrafił wymyśleć.

Spodziewaj się w przyszłości artykułu zatytułowanego:

"Dzisiaj 24 grudnia. Czy dzisiaj jest Wigilia?"

"Nasz czytelnik nie mógł zrobić zakupów w Biedronce o 2.00. Sprawdzamy dlaczego."

"Wrocławscy konsumenci ostatnio masowo wykupują papier toaletowy. Czy wiesz do czego służy?"

"Czytelnik przechodząc na skos przez skrzyżowanie został potraktowany klaksonami przez będące na nim samochody. Dlaczego tak się stało?"

itd.

G
Gość
11 stycznia, 09:07, Gość:

Z jednej strony popieram kwestię otwarcia lokalu i wyjścia z kryzysu. Z drugiej strony - nie - jeżeli ktoś wierzy w istnienie tego wirusa.

Mam znajomych, którzy przeszli tę chorobę - jedni ciężko, drudzy łagodniej. A także takich, którzy rodzice bądź inni bliscy zmarli z jej powodu w szpitalach covidowych, pomimo hospitalizacji.

Nikomu źle nie życzę, ale bardzo współczuję już teraz tym osobom, które jeżeli tego wirusa tam "złapią" - potem będą żałować tego jeżeli doprowadzą do zarażenia swoich bliskich. Większość tych młodych ludzi będzie odwiedzać rodziców...

Ehhh no niestety i to tylko kilku piwek i kilkugodzinnej tupaniny do umcy umcy.

Ale niech się cieszą, miejmy nadzieję, że zdrowie dopisze :)

G
Gość

Z jednej strony popieram kwestię otwarcia lokalu i wyjścia z kryzysu. Z drugiej strony - nie - jeżeli ktoś wierzy w istnienie tego wirusa.

Mam znajomych, którzy przeszli tę chorobę - jedni ciężko, drudzy łagodniej. A także takich, którzy rodzice bądź inni bliscy zmarli z jej powodu w szpitalach covidowych, pomimo hospitalizacji.

Nikomu źle nie życzę, ale bardzo współczuję już teraz tym osobom, które jeżeli tego wirusa tam "złapią" - potem będą żałować tego jeżeli doprowadzą do zarażenia swoich bliskich. Większość tych młodych ludzi będzie odwiedzać rodziców...

...

No pan prawnik ma rację nielegalne przepisy to i stosować się do nich nie trzeba - tak samo jak w przypadku godziny Policyjnej w sylwestra czy zamkniętych cmentarzy;) A do wszystkich tu piszących PISolizodupców PIS 1 róchem móglby sprawić że wszystkie te obostrzenia byłyby legalne (co do innych krajów to sie nie wypowiem bo nie znamich konstytucji - ale np. Czesi zrobili to tak jak PIS powinien) a czemu tego nie zrobi?? A na dla tego że to nałożyłoby na nich pewne obowiązki i musieliby się zatroszczyć o obywateli/ich biznesy itd. a nie sypnąć jakieś grosze w postaci tarcz i się cieszcie. Co do zdrowego rozsądku cóż osobiście do klubu zwłaszcza teraz bym nie poszedł bo 1 - to już nie ten wiek a 2 - zagrożenie pandemiczne (głównie nadmuchane medialnie ale to że rzeczywiście jest dużo mniejsze niż się mówi to jeszcze nie powód aby całkiem je ignorować) (ale to nie znaczy że można tego ldziom od tak zabronić); ale w góry do hotelu już bym chętnie pojechał - tak zdrowy rozsądek (na który PISowiskie trole się powołują) mówi że jest mniejsze prawdopodobieństwo zarazić się tam niż na zakupach w markecie (w mieście wielkości Wrocławia), nie mówiąc o stokach gdzie ludzie zazwyczaj mają zasłonięte przez kominiarkę usta i nos oraz google na oczach, a narty i snowboard wymuszają trzymanie dystansu (przez większość czasu), jedynie to w restauracji jakieś niewielkie zagrożenie widzę ale patrząc na obecne wyniki zakażeń i zjadliwość wirusa jest to ryzyko do przyjęcia (oczywiście przy pewnych drobnych środkach ostrożności (maseczki dezynfekcja i rękawiczki) ryzyko to spada już prawie do 0). A zamknięcie siłowni to już w ogóle kuriozum jest to jedno z nielicznych miejsc gdzie nie było żadnego ogniska wirusa, jednocześnie były to miejsca gdzie człowiek po całym dniu pracy mógł odpocząć (psychicznie) oczywiście to że nie było tam ognisk jest 100% logiczne po prostu jak cokolwiek ci dolega to zazwyczaj z treningu rezygnujesz w 1 kolejności bo przestaje on mieć jakikolwiek sens podczas choroby, ale rządzących najwyraźniej myślenie boli i nie mieli dostępu do danych z sanepidu (dotyczących ognisk wirusa)

Ale całkowite zamknięcie wszystkiego to przejaw skrajnej niekompetencji i głupoty (żeby nie mówić o działaniu na szkodę państwa) ok na wiosnę na początku olali problem i była zbyt łagodna reakcja a potem mleko się już rozlało było za późno na niedopuszczenie do pandemii i trzeba było znaleźć sposób na życie w pandemii (a nie zamykać się w strachu przed nią) a potem w maju/czerwcu jak już było widać (mieliśmy swoje, "rzetelne" dane) mówiące że ten wirus nie jest aż tak groźny jak się początkowo sądziło można było opracować takie procedury sanitarne aby jak najmniej utrudniając codzienne funkcjonowanie ochronić ludzi najbardziej narażonych (tak kilka konkretnych pomysłów mam ale puki rząd nie robi żadnych konsultacji społecznych żadnych referendów to zostawię je dla siebie)

Wróć na i.pl Portal i.pl