Koncern zamierza przeznaczyć na podniesienie zdolności wytwórczych firmy ok. 30 mln zł. Liczba linii produkcyjnych z obecnych pięciu ma zostać zwiększona do ośmiu, a może nawet dziewięciu. Ma to zwiększyć moce produkcyjne fabryki, począwszy od 2020 r. o 50-60 proc. Pierwsze okapy z logo Electroluksa z zabrzańskiej fabryki firmy Best (Electrolux kupił ją od grupy Broan-NuTone w połowie zeszłego roku) mają trafić na rynek w drugiej połowie roku. Sprzedawane będą zarówno w Polsce, jak i za granicą. Docelowo wszystkie produkty z fabryki mają być oferowane z logo skandynawskiego koncernu.
Jak podaje portal www.pbp.pl, Electrolux wszedł do Polski i uruchomił w Warszawie pierwsze biuro handlowe, z którego zarządza 30 krajami Europy Wschodniej i Azji Centralnej, w 1992 r. Potem zbudował za ponad 400 mln Euro cztery zakłady produkcyjne . Zatrudnia w nich ponad 4 tys. osób.
Koncern ma u nas również kilka centrów - finansowe w Krakowie, logistyczne w Oławie i magazyn w Pruszkowie. Łącznie w Polsce w Electroluksie pracuje ponad 5,5 tys. osób. Natomiast w zabrzańskim zakładzie prace znalazło 450 osób.
Wraz ze wzrostem mocy produkcyjnych ma wzrosnąć zatrudnienie.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
TYDZIEŃ Magazyn informacyjny reporterów Dziennika Zachodniego
