Od 15 lutego podatnicy mogą sprawdzać swoje deklaracje PIT-37 i PIT-38 w usłudze e-PIT. Dzięki nowemu systemowi oszczędzimy czas i nie spóźnimy się z rozliczeniem. – To administracja skarbowa przejmie ciężar odpowiedzialności za zeznanie podatkowe przygotowane przez system – mówiła podczas konferencji prasowej minister finansów, prof. Teresa Czerwińska.
e-PIT. Co to jest?
e-PIT to usługa, która wspiera podatnika w wypełnianiu obowiązków podatkowych, korzystając z danych, które posiada Krajowa Administracja Skarbowa (KAS), bez konieczności ich ponownego podawania przez podatnika. Podatnik nie musi już dostarczać do urzędu skarbowego dokumentów, które potwierdzają prawo do skorzystania z odliczenia lub ulgi. Jak mówi minister Czerwińska, podatnicy którzy skorzystają z elektronicznej formy rozliczenia podatku szybciej otrzymają zwrot nadpłaty podatku. Czas oczekiwania ma wynieść maksymalnie 45 dni - a nie jak wcześniej trzy miesiące.
Uruchomienie platformy wywołało bardzo duże zainteresowanie, które w piątek 15 lutego spowodowało czasowe problemy z logowaniem.
PRZECZYTAJ WIĘCEJ: https://i.pl/rewolucja-w-podatkach-2019-koniec-ze-skladaniem-pit-zrobi-to-za-wszystkich-urzad-skarbowy-19042019/ar/c3-13446335
e-PIT. Kto może skorzystać z usługi?
"W 2019 r. (z zastosowaniem do rozliczeń za 2018 r.) usługa będzie dostępna dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz podatników, którzy uzyskują przychody z kapitałów pieniężnych (np. ze zbycia akcji), tj. składają PIT-37 lub PIT-38" - informuje Krajowa Administracja Skarbowa.
e PIT logowanie. Jak sprawdzić swój e-pit?
Swoje deklaracje podatkowe od 15 lutego możemy sprawdzać na specjalnej platformie e-PIT. Jak się zalogować? Dostęp do e-deklaracji uzyskamy, wchodząc na stronę podatki.gov.pl. Aby zobaczyć swoje zeznanie podatkowe, wystarczy kliknąć "zobacz twój e-pit" i dalej postępować zgodnie z instrukcjami na stronie. Do systemu można zalogować się na dwa sposoby, tzn. za pomocą:
- PESEL-u/NIP-u+daty urodzenia i kwoty przychodu za 2017 rok
- profilu zaufanego
– Aby móc załatwiać sprawy urzędowe w Internecie potrzebujemy trzech elementów. Po pierwsze - musimy móc się zidentyfikować. To stosunkowo łatwe. Po drugie - musimy się uwierzytelnić, a więc potwierdzić, że my to rzeczywiście my. I wreszcie - musimy się podpisać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Profil Zaufany umożliwia realizację tego całego procesu w kilka minut. Pozwala na załatwianie wszystkich spraw z jednego miejsca - z domu - dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.
e-PIT 2019
Po zalogowaniu na stronie znajdziemy wstępnie wypełnioną deklarację, przygotowaną na podstawie informacji Administracji Skarbowej. Przychody i należny podatek zostaną obliczone na postawie PIT-ów przesłanych przez pracodawcę i danych z ubiegłego roku.
ZOBACZ TEŻ:
Rozliczenie PIT 2019 do kiedy
PIT za 2018 r. musi został złożony do 30 kwietnia. W przypadku PIT-37 i PIT-38 nie musimy robić już nic, aby go rozliczyć. Jeśli nie zalogujemy się do systemu e pit, to 30 kwietnia urząd sam uzna nasz PIT za złożony. Podatnikom pozostanie tylko oczekiwanie na zwrot nadpłaty lub uregulowanie niedopłaty.
Kodeks pracy 2019: Zmiany w urlopach, wypłatach za godziny n...
Zmiany w PIT 2019
POLECAMY: