Według informacji serwisu The Verge, już w przyszłym tygodniu ma nastąpić zmiana nazwy popularnej platformy społecznościowej – Facebook. O zmianie ma poinformować założyciel FB Mark Zuckerberg na dorocznej konferencji firmy 28 października. Na razie nazwa firmy jest tajemnica.
„Technologiczny gigant ma być znany nie tylko z mediów społecznościowych. To także próba wyjścia z kryzysu wizerunkowego, który dotknął w ostatnim czasie Facebooka. Aplikacja Facebooka ma być jednym z produktów firmy, do której należą także Instagram, WhatsApp i inne marki” - napisał The Verge.
Zmiana ma związek z projektem „Metaverse”, który ma łączyć cechy rzeczywistości wirtualnej oraz rozszerzonej. „Metaverse” to cyfrowa rzeczywistość, która pozwala na wchodzenie w interakcje w środowisku 3D. Ludzie mogą w niej używać różnych urządzeń do poruszania się i komunikowania w świecie wirtualnym.
Rzecznik Facebooka odmówił komentarza.
Nie tylko Facebook
Jak przypomina The Verge, Facebook nie jest pierwsza firmą, która zmieniła nazwę wraz z rosnącymi ambicjami.
„W 2015 r. Google całkowicie zreorganizowało się w ramach holdingu Alphabet, częściowo po to, by zasygnalizować, że nie jest już tylko wyszukiwarką, ale rozległym konglomeratem firm produkujących samochody bez kierowcy i technologie medyczne” – przypomina.
Także popularna wśród młodzieży aplikacja Snapchat zmienił nazwę na Snap Inc. w 2016 roku. Wtedy też zaczęła nazywać siebie „firmą fotograficzną” i zadebiutowała swoją pierwszą parą okularów do aparatu Spectacles.
