Fotoradar na zakopiance zrobił najwięcej zdjęć

Adam Mirosiński
03.03.2015 gajdroga zakopianka - zniszczony fotoradar w sasiedztwie przystanku gaj szkolafot. andrzej wisniewski / polskapresse / dziennik polski
03.03.2015 gajdroga zakopianka - zniszczony fotoradar w sasiedztwie przystanku gaj szkolafot. andrzej wisniewski / polskapresse / dziennik polski Andrzej Wisniewski / Polskapresse
444 tys. wezwań dla kierowców i 214 tys. mandatów - to efekt działań ITD w pierwszych sześciu miesiącach br. Najwięcej zdjęć zrobił fotoradar w Gaju na zakopiance.

Źródło: TVN24, X-News

Do tego, że Inspekcja Transportu Drogowego ma prawo kontrolować prędkość i wlepiać mandaty, zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Podobnie jak do faktu, że inspektora ITD w charakterystycznym zielonym mundurze nie spotka się z suszarką w ręką. „Krokodylki” prowadzą kontrolę ruchu drogowego przy pomocy tzw. urządzeń rejestrujących. Obecnie zarządzają: 400 stacjonarnymi fotoradarami, 29 urządzeniami w pojazdach, 29 systemami do odcinkowego pomiaru średniej prędkości oraz 20 rejestratorami przejazdu na czerwonym świetle. Efekty?

Z najnowszego zestawienia ITD wynika, że w pierwszej połowie br. zweryfikowano 625 tys. naruszeń przepisów (w tym 59 tys. dotyczących niestosowania się do sygnału świetlnego oraz 44 tys. ujawnionych przez odcinkowy pomiar prędkości). Nie oznacza to, że aż tylu kierowców zostało ukaranych. Odrzucono sprawy nienadające się do dalszego procedowania m.in. z powodu tego, że: pojazd należał do cudzoziemca, zdjęcie było nieczytelne, auto było uprzywilejowane (karetka, radiowóz, wóz strażacki na sygnale). Ostatecznie wygenerowano 444 tys. wezwań i wystawiono łącznie 214 tys. mandatów (dotyczą one także naruszeń popełnionych jeszcze w 2015 r.)

W raporcie ITD nie brak smaczków. Od stycznia do końca czerwca tego roku najwięcej naruszeń polegających na niestosowaniu się do czerwonego światła (w ramach systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym GITD) zarejestrowano w miejscowościach: Jabłonna - 10 100, Mroków - 7400 (obie w woj. mazowieckim) oraz Komorniki (woj. wielkopolskie) - 7100. W przypadku systemu odcinkowego pomiaru prędkości, liderem jest Lubin (woj. dolnośląskie) - 13 150 przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości. W Karniewie (woj. mazowieckie) było ich 7450.

Jeżeli chodzi o fotoradary stacjonarne, to najwięcej zdjęć wykonały w miejscowościach: Gaj (woj. małopolskie) - 19 200, Krzywanice - 14 000 i Nowa Bukówka - 13 800 (obie w woj. mazowieckim).

Czy w miejscach, gdzie kontroluje się prędkość, jest bezpieczniej? Według ITD - tak. Dla lokalizacji, odnośnie których Inspekcja dysponuje pełnymi danymi statystycznymi od 2008 r., odnotowano istotny spadek tragicznych zdarzeń drogowych oraz ich skutków.

Gaj. Zakończono budowę kładki na zakopiance

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Fotoradar na zakopiance zrobił najwięcej zdjęć - Gazeta Krakowska

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
losot
Art.129g ust.5 Ustawy pord (tekst jednolity)
Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych i Ministrem Sprawiedliwości, uwzględniając zakres niezbędnych danych oraz konieczność zapewnienia jednolitości dokumentów, określi, w drodze rozporządzenia, wzory dokumentów stosowanych przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego w postępowaniach w sprawach o wykroczenia, ujawnianych za pomocą stacjonarnych urządzeń rejestrujących zainstalowanych w pasie drogowym dróg publicznych następujących naruszeń przepisów ruchu drogowego:
a) przekraczania dopuszczalnej prędkości,
b) niestosowania się do sygnałów świetlnych
prowadzenia czynności wyjaśniających, kierowania do sądu wniosków o ukaranie, oskarżania przed sądem oraz wnoszenia środków odwoławczych - w trybie i zakresie określonych w ustawie z dnia 24 sierpnia 2001 r. - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2008 r. Nr 133, poz. 848, z późn. zm.)
Rozporzadzenia nie wydano, skąd ITD czerpie wzory swoich wezwań, zgodnie z prawem i na podstawie prawa
l
losot
Art.129g ust.5 Ustawy pord (tekst jednolity)
Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych i Ministrem Sprawiedliwości, uwzględniając zakres niezbędnych danych oraz konieczność zapewnienia jednolitości dokumentów, określi, w drodze rozporządzenia, wzory dokumentów stosowanych przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego w postępowaniach w sprawach o wykroczenia, ujawnianych za pomocą stacjonarnych urządzeń rejestrujących zainstalowanych w pasie drogowym dróg publicznych następujących naruszeń przepisów ruchu drogowego:
a) przekraczania dopuszczalnej prędkości,
b) niestosowania się do sygnałów świetlnych
prowadzenia czynności wyjaśniających, kierowania do sądu wniosków o ukaranie, oskarżania przed sądem oraz wnoszenia środków odwoławczych - w trybie i zakresie określonych w ustawie z dnia 24 sierpnia 2001 r. - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2008 r. Nr 133, poz. 848, z późn. zm.)
Rozporządzenia nie ma, skad zatem ITD czerpie wzory swoich wezwań do czegokolwiek ?
K
Kuba
Kolejny domorosły teoretyk, cwany przed monitorem komputera.
A
Asiula
Niestety w Gaju na odcinku 3 km wypadki sa bardzo czesto - zarowno stluczki jak i z udzialem pieszych na oznakowanych przejsciach...
x
x
Czyli ponieważ nie było tam wypadków a prędkość przekracza się nagminnie oznacza to że prędkość jest za niska i należy podnieść ograniczenie prędkości.
Fotoradar = maszynka do kasy i tyle.
S
Szczepan
Pamiętajcie wszyscy pokrzywdzeni przez ten fotoradar ze ITD nie ma prawa wysłać do was zdjęcia z przekroczenia prędkości po 25 kwietnia b.r. !!! Nie dajcie się naciągnąć i okraść.
t
tm
no i czy są tam wypadki z tego wyimaginowanego przez Ciebie powodu?
bo jeśli nie ma, a tylko chodzi Ci o karanie kierowców, to błąd. Funkcja fotoradaru to prewencja w miejscach niebezpiecznych, a nie samo karanie - dlatego zabrano uprawnienia strażom gminnym, bo się do tego nie stosowały.
k
k67
kto i dlaczego zlikwidował fotoradary w Krakowie w ciągu ulic Lublańska - Bora-Komorowskiego ? Gdyby tam postawić fotoradary robiące zdjęcia od tyłu czy przejeżdżającym na czerwonym to taki wynik byłby po tygodniu.
Wróć na i.pl Portal i.pl