Francuski minister chce, by bilety lotnicze były droższe. Europoseł PiS mu odpowiedział

Damian Świderski
Damian Świderski
Wideo
od 16 lat
Ceny biletów lotniczych w krajach Unii Europejskiej mają być droższe, bo jak są tańsze, to... nie sprzyjają ochronie klimatu. Tak uważa minister transportu Francji Clement Beaune. Udzielił on ostatnio wywiadu, w którym domagał się działań ze strony UE. Słowa ministra skomentował europoseł PiS Bogdan Rzońca.
Francuski minister chce zmian od UE w cenach biletów. Polski europoseł komentuje
Francuski minister chce zmian od UE w cenach biletów. Polski europoseł komentuje Fot. 123rf

Francuski minister transportu Clement Beaune udzielił wywiadu tygodnikowi „L'Obs". Minister domaga się od UE radykalnych zmian i wprowadzenia minimalnych cen biletów. Wszystko po to, aby cena uwzględniała koszty społeczne i środowiskowe. Beaune wkrótce przedstawi swój pomysł swoim odpowiednikom w UE. Sprawę skomentował europoseł Prawa i Sprawiedliwości Bogdan Rzońca. Zdaniem europosła, działania ministra Beaune, jest „antyrynkowym działaniem”.

Ceny biletów regulowane przez UE to antyrynkowe działanie, wbrew logice konkurencji. To dziwaczny pomysł. Ceny biletów regulowane przez UE to antyrynkowe działanie, wbrew logice konkurencji. Polska nie będzie popierać rozwiązań rodem z Kuby i ZSRR – powiedział Rzońca.

Jestem za mądrą ochroną klimatu, za inwestycjami w lepsze silniki, ale nie w regulowane przez biurokrację bilety. Pomysłów na poprawę środowiska jest wiele, a ten sprawi, że latać będą mogli komisarze KE, politycy na konferencje czy biznesmeni wynajętymi samolotami, a nie zwykli mieszkańcy Europy — kontynuował Rzońca.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuji.pl!

Rzońca: UE powinna zlikwidować obrady, albo w Brukseli, albo w Strasburgu

Zdaniem Rzońcy, wprowadzenie takiego podatku, nie spodoba się nikomu poza pomysłodawcami. Dostało się ludziom, którzy non stop jeżdżą samochodami do Brukseli do Strasburga i z powrotem.

UE powinna zlikwidować obrady PE w Strasburgu albo w Brukseli i w efekcie przejazdy setek samochodów z Brukseli do Strasburga i z powrotem, a nie wprowadzać minimalne ceny na bilety lotnicze — dodał europoseł.

Beaune planuje podnieść tzw. podatek solidarnościowy, nakładany na każdego pasażera rozpoczynających się we Francji lotów międzynarodowych. Zyski z tej daniny są przeznaczone na inwestowanie w kolej.

rs

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
alex
9 września, 10:45, Andrzej:

Ale kombinują. A wystarczyłoby znieść kolosalne ulgi w akcyzie na paliwo lotnicze i obłożyć paliwo lotnicze takimi samymi podatkami, jak paliwo stosowane w transporcie samochodowym.

I sam rynek wyregulowałby popyt i podaż na podróże samolotem.

POluzzzuj, wyluzzuj, ani za naszą kasę będą latać, prywatne samoloty kilku kasiastych emituje połowę tego co wszystkie samoloty "pasażerskie", poniau

O
Only Peace
Zakłamane te lewackie parchy do bulu.
S
Stan
Dlaczego parlamentazysci UE lata ja co tydzien do domu Iimy to placimy, ja podejmujac prace np w W-wie (dom Krakow) przeprowadzam sie tam bo nikt mi za samoloty nie zaplacic. Komuna I tyle, trzeba sprawdzic czy sloiki z jedzeniem tez woza!!
A
Andrzej
Ale kombinują. A wystarczyłoby znieść kolosalne ulgi w akcyzie na paliwo lotnicze i obłożyć paliwo lotnicze takimi samymi podatkami, jak paliwo stosowane w transporcie samochodowym.

I sam rynek wyregulowałby popyt i podaż na podróże samolotem.
x
xyz
Komuna (NIE)wróć!!!
Wróć na i.pl Portal i.pl