GDDKiA sprzeciwia się podwyżce opłat za przejazd autostradą A4

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Podwyżki opłat za przejazd autostradą z Krakowa do Katowic dotyczyć miałyby samochodów ciężarowych
Podwyżki opłat za przejazd autostradą z Krakowa do Katowic dotyczyć miałyby samochodów ciężarowych Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprzeciwia się podwyżkom opłat za przejazd autostradą A4 z Krakowa do Katowic. "Stalexport Autostrada Małopolska, koncesjonariusz odcinka autostrady A4 Katowice – Kraków, zamierza od 1 marca podnieść stawki opłat za przejazd pojazdów o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 tony. Generalny Dyrektor DKiA jest przeciwko podwyżce i po otrzymaniu wniosku od koncesjonariusza zwrócił się z prośbą o rezygnację z niej. W ocenie GDDKiA wzrost stawek opłat jest niezasadny oraz uderzający bezpośrednio w kierowców i transport samochodowy" - czytamy w komunikacie GDDKiA.

Przypomnijmy, że Stalexport Autostrada Małopolska wystąpiła w grudniu do GDDKiA z wnioskiem o zgodę na podniesienie opłat na A4 Kraków-Katowice dla samochodów ciężarowych z 30 do 35 złotych na każdej z bramek - w Mysłowicach i Balicach.

"Prawo do podwyższenia opłaty za przejazd autostradą płatną wynika z Umowy Koncesyjnej. GDDKiA nie posiada realnych uprawnień do wpływania na decyzje związane ze zmianami stawek opłat o ile mieszczą się one w zakresie przewidzianym w umowie. Niezależnie od tego, bezzwłocznie po otrzymaniu wniosku od koncesjonariusza, GDDKiA zwróciła się z prośbą o ponowne przeanalizowanie tej sprawy" - podkreślają w GDDKiA.

Jak udało nam się jednak dowiedzieć, proponowane przez Stalexport nowe ceny za przejazd, mieszą się we wspomnianym "zakresie przewidzianym w umowie". A to oznacza, że GDDKiA nie ma możliwości zablokowania wzrostu cen.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: GDDKiA sprzeciwia się podwyżce opłat za przejazd autostradą A4 - Dziennik Polski

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
henrk
Prezes Stalexportu pan Emil Wąsacz, był tym który w imieniu rządu polskiego podpisywał umowę koncesyjną ze Stalexportem. To największy szwindel w dziejach III RP w XX w. Autostradę wybudowaną w 95 % za pieniądze podatników w PRL, przejęła jak mówią w tramwaju, OpuS Dei, Bank Watykański i włoska mafia. Żaden polski rząd, polityk, od lewa do prawa im nie podskoczy, no chyba, że chce skończyć jak były prezes banku watykańskiego, kilku polskich ministrów, Sekuła, Papała, Baranina, Lepper i wielu, wielu innych. Zauważcie ilu to już ważnych polityków, posłów, senatorów, przed wyborami deklarowało się zmierzyć z problemem, a potem milkło jakby im ołowiu do ust nalano. Ten problem mogłaby rozwiązać Specjalna Komisja Kontrolna UE, ale niestety, szemraną umowę podpisano zanim Polska stała się członkiem Unii.
Hanna Suchocka za podpisanie niekorzystnego dla Polski Konkordatu została ambasadorem w Watykanie. Emil Wąsacz zamiast zamiast siedzieć w wiezieniu za zdradę interesów państwa polskiego, został prezesem Stalexportu. Nie jestem fanem cwaniaczka Sienkiewicza, ale jego porównanie Polski do kupy kamieni, jest jak najbardziej trafne. Kiedyś za PRL, Polska była krajem złodziejów i pań lekkich obyczjów, teraz sprzedajnych i durnych polityków oraz bandziorów i nożowników.
t
transportowiec
Może jednak "Dobra Zmiana" skończy ten złodziejski proceder.Jak długo jeszcze Stalexport będzie nas okradał? Jaka banda kolesi zezwoliła na taki zapis w koncesji? Tym bardziej,że ta pseudo autostrada jest cały czas w remontach.Trzeba zmienić koncesję i w końcu skończyć z tym złodziejskim procederem.
n
no jaja
co to jest za hegemon nawet na szeryfa z
Wróć na i.pl Portal i.pl