Jak w swoim wywiadzie dla Ad Age podkreśla Marla Karpovitz – prezes nowojorskiej agencji 4A’s - jeżeli właśnie teraz przestaniesz się reklamować, powrót do rzeczywistości po wygaszeniu epidemii będzie jeszcze gorszy. Konkurencja i duże marki robią wszystko, żeby Twoi klienci o tobie zapomnieli.
Właśnie dlatego Google daje małym i średnim przedsiębiorcom możliwość dalszego reklamowania się, ograniczając przy tym koszty na marketing.
To może Cię też zainteresować
Na czym polega wsparcie Google dla małych i średnich przedsiębiorców?
Google postanowiło przekazać 340 mln USD w voucherach do wykorzystania na narzędzia Google Ads. Z bezpłatnej reklamy będzie można skorzystać do końca 2020 roku, choć z pewnością największa pomoc przyda się przedsiębiorcom właśnie teraz, kiedy przychody są mniejsze lub nawet spadły do zera.
Jak można przeczytać na stronie pomocy Google Ads:
Małe i średnie firmy są kręgosłupem naszych społeczności. Według Banku Światowego stanowią one około 90 procent wszystkich firm i ponad połowę zatrudnienia na całym świecie. COVID-19 dla tych firm szczególne, mogą one być narażone na zamykanie i spadające przychody, nawet jeśli znajdą sposoby na wsparcie i ochronę swoich pracowników. Dzięki kredytom reklamowym możemy zmniejszyć część kosztów utrzymania kontaktu z klientami.
To może Cię też zainteresować
To właśnie teraz możemy pokazać swoim klientom, że wciąż jesteśmy obecni na rynku, że przygotowujemy się do powrotu i świetnie sobie radzimy. Obecność reklamowa, to często znak, że firma ma się zwyczajnie dobrze, więc łatwiej będzie zaufać im przy kolejnych zakupach.
Kto może skorzystać ze wsparcia dla małych i średnich firm od Google?
Ze wsparcia Google mogą skorzystać wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa na całym świecie (w tym w Polsce), które:
- reklamują się samodzielnie lub za pośrednictwem agencji,
- mają aktywne konto reklamowe Google Ads min. Od 1 stycznia 2019 roku.
Z bezpłatnej reklamy niestety nie mogą skorzystać więc firmy, które na rynku stawiają swoje pierwsze kroki.
W jaki sposób można skorzystać ze wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorstw?
Z informacji, które podaje Google, kredyty mają być przyznane “w najbliższych miesiącach”, a ich adresaci będą o tym poinformowani za pomocą powiadomień na koncie.
Ponieważ nie podano żadnych dat, warto śledzić, co dzieje się na profilu reklamowym Waszej firmy i odczytywać na bieżąco powiadomienia. Tak tylko możemy dowiedzieć się, czy jesteśmy beneficjentami tego wsparcia. Na stronie supportu Google, nie ma informacji o konieczności wysyłania dodatkowych wniosków lub wprowadzania zmian na swoim koncie.
Okres oczekiwania spowodowany jest generowaniem bardzo dużej ilości darmowych kredytów reklamowych dla klientów.
Na co można wydać kredyty reklamowe w Google Ads?
Nie ma ograniczeń (poza standardowymi) co do przeznaczenia kuponów na reklamę w platformie Google Ads. W ramach udostępnionych środków dostępne będą wszystkie produkty, w tym:
- reklama na platformie YouTube,
- w sieci wyszukiwania,
- Display.
Google stworzyło również fundusz inwestycyjny o wartości 200 milionów USD, który wesprze organizacje pozarządowe i instytucje finansowe na całym świecie, aby pomóc małym firmom w dostępie do kapitału.
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?