Jak wybrać najlepszą agencję marketingową w Krakowie? Sprawdź!

Materiał informacyjny 3-a.eu
Wybór odpowiedniej agencji marketingowej jest wyzwaniem, ponieważ chcemy podjąć współpracę ze specjalistami, którzy pomogą naszej marce się rozwinąć, zdobyć nowych klientów i stabilną pozycję na rynku. Czym kierować się podczas wyboru agencji marketingowej? Na jakie szczegóły warto zwrócić uwagę?

Dlaczego warto podjąć współpracę z agencją marketingową?

Wielu przedsiębiorców, szczególnie właścicieli mikro i małych firm nie decyduje się na podjęcie współpracy z agencją marketingową. Wynika to głównie z chęci zaoszczędzenia pieniędzy, jednak przynosi odwrotny efekt do zamierzonego. Dlaczego? Prowadzenie działań marketingowych przez osoby bez doświadczenia, wiedzy i posiadania odpowiednich narzędzi może prowadzić do przepalania budżetu i marnowania pieniędzy przeznaczonych na marketing. Dodatkowo marketing to zespół działań, które należy prowadzić kompleksowo. Jest to czasochłonne działanie, na które właściciele firm często nie mają czasu. Dlatego jeżeli zależy nam na rozwoju, pozyskiwaniu nowych klientów, większej sprzedaży i rozpoznawalności powinniśmy podjąć współpracę z agencją marketingową. Outsourcing to przede wszystkim:

  • Oszczędność czasu – wszystkimi działaniami marketingowymi zajmują się pracownicy agenci, a Ty możesz poświęcić czas na rozwój firmy;
  • Porady i doświadczenie specjalistów – podejmując współpracę z agencja marketingową mamy do czynienia ze specjalistami z różnych branż, dlatego mamy pewność, że dobiorą oni najlepsze rozwiązania dla naszej firmy;
  • Raporty z wykonywanych działań i nowe propozycje – specjaliści mogą zaproponować działania oraz rozwiązania, o których nawet wcześniej nie wiedzieliśmy;
  • Wysoka jakość materiałów – współpracując z agencją otrzymujesz materiały najwyższej jakości.

Zakres usług agencji marketingowej

Nie każda agencja oferuje ten sam zakres usług, dlatego mamy do czynienia z różnymi rodzajami agencji marketingowych:

  • Agencje 360 – oferujące pełen zakres usług z różnych dziedzin marketingu;
  • Agencje social media – prowadzące marketing w mediach społecznościowych;
  • Agencje interaktywne – specjalizujące się w promocji w internecie;
  • Agencje SEO, SEM – zajmujące się optymalizacją, pozycjonowaniem stron i kampaniami w internecie;
  • Agencje PR – specjalizujące się w public relations, czyli budowaniu wizerunku firmy;
  • Agencje brandingowe – zajmujące się szeroko pojętym brandingiem – tworzeniem logo, księgi znaku itp.
  • Agencje eventowe – koncentrujące się na organizacji i realizacji eventów dla firm.

Wybierając agencję marketingową, z którą chcemy współpracować warto zastanowić się, jakie działania chcemy wykorzystać. Jeżeli zależy nam na kompleksowej usłudze możemy zdecydować się na agencję 360.

Czym kierować się podczas wyboru agencji marketingowej?

Przed podjęciem decyzji o wyborze agencji marketingowej warto zadać sobie kilka pytań, które ułatwią nam wybór.

  1. Jaki jest Twój cel? Co chcesz osiągnąć? Obecność w sieci i wykorzystanie różnego rodzaju działań marketingowych niesie ze sobą wiele korzyści. Przed podjęciem decyzji warto pomyśleć, na czym zależy nam najbardziej.
  2. Kto jest Twoją grupą docelową? Grupa docelowa to bardzo ważny argument podczas podejmowania decyzji. Powinniśmy się dokładnie zastanowić do kogo kierujemy nasz produkt lub usługę. To ważne, ponieważ przed rozpoczęciem współpracy będzie to jedno z pierwszych pytań zadanych przez agencję.
  3. Jak duży jest Twój budżet? Większy budżet pozwala nam na podjęcie większej ilości działań marketingowych, a także skierowanie większej ilości pieniędzy na konkretne działania, które mogą przynieść najlepsze efekty.
  4. Jak wygląda współpraca z agencją? Czy masz udział przy tworzeniu strategii marketingowej? Zatrudnienie agencji marketingowej opiera się na ciągłej współpracy, wymianie informacji i omawianiu propozycji. Każde działanie powinno być z Tobą konsultowane, a podejmowane decyzje omawiane.
  5. Jakie jest doświadczenie zespołu? Jak wygląda dotychczasowe portfolio? Wybierając agencję marketingową do współpracy warto wybrać tę, która posiada doświadczenie i ma za sobą owocne współprace z wieloma klientami, najlepiej z różnych branż. To szczególnie ważne jeżeli działamy w specjalistycznej branży.
  6. Czy agencja przygotowuje strategię przed rozpoczęciem działań? To bardzo ważna kwestia, ponieważ wszystkie podejmowane działania nie powinny być dziełem przypadku. Na początku współpracy powinniśmy otrzymać kalendarz z szczegółowo zaplanowanymi działaniami, budżetami oraz datami, wtedy mamy pewność, że agencja trzyma się deadline’ów.
  7. Jakich narzędzi używa agencja? Działania marketingowe to nie tylko wiedza oraz doświadczenie, ale także wykorzystanie profesjonalnych narzędzi.
  8. Jaka jest wielkość agencji? To także istotna kwestia podczas wyboru agencji marketingowej. Powinniśmy wybrać firmę, której wielkość jest podobna do naszej. Będąc dużym przedsiębiorstwem nie możemy wybrać małej agencji, która posiada kilku pracowników. Nawet jeżeli wiązałoby się to z mniejszymi kosztami współpracy.

Jak podjąć współpracę z najlepszą agencją marketingową w Krakowie?

Nie ma jednej odpowiedzi na to, jaką agencję marketingową w Krakowie wybrać. Wiele zależy od naszych preferencji oraz tego, na jakich działaniach nam zależy. Przed podjęciem decyzji o współpracy z daną agencją marketingową warto poświęcić odpowiednią ilość czasu na dokładny research. W ten sposób możemy zapoznać się z działaniami prowadzonymi przez firmę, portofolio wcześniejszych działań, markami, z którymi współpracowała agencja oraz specjalistami zajmującymi się poszczególnymi działaniami. Przed podjęciem decyzji warto skontaktować się z agencją marketingową i poznać lepiej jej sposób pracy i charakter współpracy z klientem. Możemy także poprosić o przykładową strategię, która pomoże nam w podjęciu decyzji. Podczas wyboru najlepszej agencji marketingowej w Krakowie warto kierować się także poleceniami innych przedsiębiorców oraz opiniami, np. w wizytówce Google.

Poszukujesz agencji marketingowej w Krakowie, która zajmie się Twoim marketingiem kompleksowo? 3-A Agencja Marketingowa oferuje szeroki zakres działań w ramach marketingu internetowego. To doświadczeni specjaliści specjalizujący się w SEO, SEM, copywritingu, content writingu, pozycjonowaniu oraz działaniach w mediach społecznościowych. W zakres ich działań wchodzi także projektowanie i wdrażanie stron internetowych, a także wiele więcej. To doświadczona firma marketingowa działająca na krakowskim rynku od kilku lat. Z powodzeniem obsługuje klientów z różnych branż, m.in. medycznej, opiekunek dla osób starszych, sklepów internetowych, usług informatycznych i SPA.

Wróć na i.pl Portal i.pl