Jest wyrok TSUE. Sieć McDonald's straciła unijny znak towarowy Big Mac dla produktów z mięsem drobiowym. Sieć może się odwołać od decyzji

Maciej Badowski
PAP
Opracowanie:
Wideo
od 16 lat
Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że McDonald's stracił unijny znak towarowy Big Mac m.in. dla żywności przygotowywanej z mięsem drobiowym, takich jak panierowane kawałki kurczaka, czyli popularne „nuggetsy" oraz kanapki z mięsem kurczaka. Wszystko za sprawą irlandzkiego konkurenta – sieć Supermac.

Spis treści

Spór sieci McDonald's i Supermac's

Wyrok sądu UE jest pokłosiem sporu między amerykańskim gigantem a irlandzką siecią fast foodów Supermac's. Ta druga złożyła w 2017 r. wniosek o odebranie McDonald's prawa do znaku handlowego Big Mac w odniesieniu do niektórych towarów i usług. Znak ten został zarejestrowany na rzecz McDonald's przez Urząd UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) w 1996 r.

Wyrok sądu UE jest pokłosiem sporu między amerykańskim gigantem a irlandzką siecią fast foodów Supermac[/apos/]s.
Wyrok TSUE jest wynikiem sporu między amerykańskim gigantem a irlandzką siecią fast foodów Supermac's. McDonald's może się odwołać od decyzji. Wojciech Matusik/Polska Press

Sieć Supermac's argumentowała, że jej amerykański konkurent w rzeczywistości nie używał znaku Big Mac w odniesieniu do towarów i usług w UE w sposób nieprzerwany przez pięć lat, tak jak tego wymagają przepisy UE. Sprawa najpierw trafiła do EUIPO, a potem do unijnego sądu.

W tym tygodniu TSUE uznał, że sieć McDonald's nie wykazała rzeczywistego używania wspomnianego znaku towarowego na terytorium Unii przez nieprzerwany okres pięciu lat w odniesieniu do takich towarów, jak „kanapki zawierające kurczaka”, „żywność przygotowywana z wyrobów drobiowych” (w tym nuggetsy), oraz powiązanych usług, w tym dostarczania i sprzedaży tych towarów w lokalach McDonald's i obiektach typu drive-in. Tym samym sąd stwierdził nieważność znaku. Sieć McDonald's może odwołać się od tej decyzji.

– Dowody przedstawione przez sieć McDonald’s nie wykazały w żaden sposób znaczenia używania znaku towarowego dla tych towarów, a w szczególności w odniesieniu do wielkości sprzedaży, okresu, w którym używanie znaku miało miejsce, i częstotliwości jego używania. W związku z tym dowody uwzględnione przez EUIPO nie pozwoliły na stwierdzenie rzeczywistego używania zakwestionowanego znaku w odniesieniu do wspomnianych towarów – stwierdził TSUE, cytowany przez „Rzeczpospolitą".

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl