17 czerwca rozpoczęło się wprowadzanie kolejnego etapu zmiany organizacji ruchu na tej popularnej trasie do Łodzi, czy nad morze. Funkcjonująca już organizacja ruchu w systemie 2+1 (dwa pasy w jednym kierunku i jeden w drugim) pomiędzy Łochynią do Lubojenką, zostanie rozszerzona na całą długość odcinka, na którym trwają prace związane z budową autostrady A1.
Cały ruch jedną jezdnią DK1
Od połowy lipca ruch po DK1 odbywał się tam będzie jedną jezdnią w układzie 2+1 na całym odcinku budowanej autostrady.
Od granicy województw śląskiego i łódzkiego do Kruszyny, na odcinku około 6,5 km, w kierunku Łodzi, dostępny będzie jeden pas ruchu, a w kierunku Katowic dwa pasy ruchu. Na pozostałym odcinku, od Kruszyny do Rząsawy, w kierunku Łodzi, dostępne będą dwa pasy ruchu, a w kierunku Katowic jeden pas ruchu.
Utrudnienia do 2022 roku
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała w czasie budowy nowej nawierzchni zachodniej jezdni autostrady i potrwa do połowy 2021 roku. Wtedy dotychczasowy ruch zostanie przełożony na nowo wybudowaną jezdnię autostrady, a prace budowlane zostaną przeniesione na jezdnię drogi krajowej, po której obecnie odbywa się ruchu drogowy.
Obecnie na budowie realizowane są roboty ziemne związane z odhumusowaniem, wykonywaniem wykopów, budową nasypów. Docelowo, budowana w śladzie istniejącej drogi krajowej autostrada A1, będzie miała nawierzchnię z betonu cementowego, będzie to autostrada dwujezdniowa o trzech pasach ruchu w każdym kierunku.
Umowny termin zakończania inwestycji przypada na czerwiec 2022 roku. Autostradę od Częstochowy do granicy z województwem śląskim buduje firma Polaqua.
Zobaczcie koniecznie
Marsz dla Życia w Rybniku
Słynna Gabi Gold w studiu Dziennika Zachodniego
