Lubelski Samochód Miejski. Pojedziemy nim w listopadzie [CENNIK]

Anna Pawelczyk
Od 15 listopada będziemy jeździć po Lublinie Lubelskimi Samochodami Miejskimi. Wynajmować się je będzie podobnie jak rowery. Stawka: 1 zł na 1 min.

Lubelski Samochód Miejski ma podobną formułę jak Lubelski Rower Miejski. Tyle, że nie jest to inicjatywa miasta, ale prywatny biznes. „Zamiast wynajmować dwa kółka, wynajmujemy cztery”- czytamy na fanpage’u firmy.

- Wszystkie nasze samochody to ople corsa. Zobaczymy na nich np. panoramę Lublina, a nasze logo to koziołek na kółkach. Gdy uruchomimy wypożyczenia dla prywatnych osób, będziemy dysponować 25 pojazdami, a pod koniec roku 50. Będzie można poruszać się nimi na terenie miasta, w przyszłości chcemy rozszerzyć działania na teren innych gmin lubelskich - mówi Adrian Dolecki, kierownik operacyjny Lubelskiego Samochodu Miejskiego.

Auta będą do dyspozycji od 15 listopada przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Już teraz poruszają się nimi pracownicy prywatnych firm. Warunkiem wypożyczenia pojazdu jest rejestracja w serwisie www.lubelskisamochod.eu oraz wysłanie kopii prawa jazdy. Na koncie rejestracyjnym musi być zawsze kwota 20 zł, a każda minuta jazdy kosztuje złotówkę - w tym dwie pierwsze są gratis. W cenę wynajmu auta wliczona jest benzyna, natomiast mandat możemy dostać tylko za złe parkowanie, ponieważ prędkość samochodu jest ograniczona do 70 km/h.

- Wszystkie naliczone minuty będą zaokrąglane w dół. Samochodem może podróżować kilka osób, między które możemy później podzielić koszta. Dzięki temu niejednokrotnie wychodzi taniej niż komunikacją miejską - przekonuje Dolecki. I dodaje: - Obecnie są to auta spalinowe ale chcemy w przyszłości zamienić je na elektryczne.

Lublin jest drugim, po Krakowie, miastem w Polsce, gdzie uruchomiono system carsharingu, czyli wypożyczania samochodów miejskich. W obu przypadkach projekty w całości sfinansowały firmy prywatne, bez wkładu funduszy miasta. W Krakowie wypożyczalnia działa pod nazwą „Traficar”, która nikomu nie sugeruje, że jest to projekt władz miejskich. Inaczej jest z Lubelskim Samochodem Miejskim. Czy doszło do nadużycia miejskich symboli?

- Nie można tego porównywać do Lubelskiego Roweru Miejskiego, który jest przedsięwzięciem stawiającym na ekologię i który wykorzystuje oficjalne symbole miasta - mówi Beata Krzyżanowska, rzecznik prasowy prezydenta Lublina. - A jeśli chodzi o symbole Lubelskiego Samochodu Miejskiego to nie doszło do naruszenia przepisów dotyczących zawłaszczenia symboli miasta. Problem byłby dopiero wtedy, gdyby firma wykorzystywała oficjalne loga jak w przypadku rowerów. Nie było też żadnej umowy między miastem a Lubelskim Samochodem Miejskim, to jest działalność zupełnie prywatna - dodaje.

Właściciele Lubelskiego Samochodu Miejskiego obecność lubelskich akcentów na samochodach tłumaczą chęcią pokreślenia tego, że jest to projekt działający na terenie miasta, z którym firma chce się identyfikować. Zaznaczają, że nie chcą być konkurencją dla Lubelskiego Roweru Miejskiego. - Anulowanie opłaty za płatną strefę parkowania było jedyną rzeczą, jaką chcieliśmy od miasta. Jak na razie nie dostaliśmy jednak odpowiedzi. A co do symboli na naszych autach, to chcieliśmy, by kojarzyły się one z Lublinem - tłumaczy Dolecki.

Komentarze 35

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
złośliwiec
łysy myśli
G
Gość
od Bursztynowej, przez Filaretów, Głęboką, Sowińskiego( albo Pagi, Racławickie) , itd na Jaczewskiego?
k
kaj
nie rozumiem , dlaczego nie liczy sie przebieg i opłata za DOBĘ?
I
Izabel
Samochoddy będą stały w bazach tak jak rowery.
W Paryżu mamy do dyzpozycji takie auta elektryczne,super sprawa.
g
gość
Wiecznie tylko narzekacie. Nic Wam sie nie podoba. Nie chcecie nie korzystajcie, ale pewnie z** Wam tylki sciska ze sami nie wpadliscie na taki pomysl. Przeciez wiadomo ze nie chodzi o to zeby w taki sposob dojezdzac codziennie do pracy, natomiast sa sytuacje kiedy warto takie auto wynajac. Ale lepiej skrytykowac, wysmiac i zrzedzic. No i wplatac w to polityke. kazdy nowy pomysl trzeba torpedowac bo przeciez to Lublin. Wspolczuje Wam madrale.
++
to nie przejdzie, nikt nie będzie płacił pieniędzy za stanie w korku - to kuriozum!, dlatego właśnie rower miejski ma przewagę bo kilka lub kilkanaście minut i jesteś gdzie chcesz, jeśli komunikacja miejska ci nie odpowiada. Poza tym trzeba promować ekologiczny transport, czyli wspomniane rowery miejskie i komunikację miejską, aby te środki transportu były dostępne dla mieszkańców Lublina i okolic. Trzeba też uświadomić sobie jedno - przyczyną korków są samochody, zwłaszcza te przyjezdne, od których aż się roi, dlatego komunikacja miejska powinna być tak układana, aby zachęcić ludzi do korzystania z niej, a nie powodować zniechęcenie.
t
technik
auto nie pojedzie poza obszar ustalony.
:-p
o
olo
wynajmij samochód i stój w korkach....
G
Giga
To chyba nie dla nas 1 zł za minutę - to chyba 1 godzina 60 zł- kogo na to stać? to nie lepiej taksówkę- wyjdzie taniej
x
xxx
przedsięwzięcie jest w całości prywatne.. więc może puknij się w głowę zanim napiszesz jakieś głupoty następnym razem
h
hbty
A potem się dziwią ludzie, że ktoś przyszedł dać im zaproszenie na prezentację garnków, a się okazało, że kupili cały ich zestaw za 1000zł wraz z 10letnim serwisem za kolejne 3000zł. Jak się czyta i się nie rozumie tego co napisane, to takie są efekty.
b
bgfr
Kasę ratuszowi to nabijać mogą takie głąby, co to czytają, ale zupełnie nie wiedzą o czym.
t
taka prawda
to będzie niewypał 1zł za 1 min idiotyzm!!!.
k
kumając
będziesz miał go gdzie stosunkowo blisko zostawić ?
a
antygnIDA
...te żydowskie odwrócone do siebie kapelusze z Dawidowym okiem po środku,które zamieszczono na lubelskich autobusach - brrrr , a fe
Wróć na i.pl Portal i.pl