Lubelskie: Pracownice nie chcą płacić za cudzy błąd. Co na to pracodawca? Stokrotka odpowiada

Piotr Nowak
Zdjęcie archiwalne
Zdjęcie archiwalne Fot. Lukasz Kaczanowski/Polska Press
Pracownicy muszą płacić pracodawcy za nietrafioną akcję promocyjną - skarży się osoba zatrudniona w Stokrotce. Winą za sytuację firma obarcza „marginalną część pracowników sklepów”.

Z redakcją „Kuriera Lubelskiego” skontaktowała się pracownica sieci Stokrotka. Pani jest zatrudniona w sklepie w okolicy Radomia. Skarży się, że po jednej z akcji promocyjnych sprzedawcy muszą zwrócić firmie po 200, 600, a nawet 5000 zł.

- Dla wielu pań to straszne pieniądze. Panie na kasach płacą za błędy, które popełnił ktoś inny - utrzymuje pracownica.

Problemy miały zacząć się od akcji promocyjnej, w ramach której klienci kupujący jeden typ artykułów, dostawali voucher na napoje. Po zakończeniu przeceny okazało się, że napoi sprzedano za dużo. Czytelniczka skarży się, że winę za straty sieć miała zrzucić na pracowników sklepów w okolicy Radomia i innych częściach Polski.

Właścicielem Stokrotki jest Maxima Grupe z Litwy. O skomentowanie tych doniesień zwróciliśmy się do lubelskiej centrali sieci. W środę dostaliśmy odpowiedź:

„W czasie jednej z organizowanych przez Stokrotkę akcji promocyjnych miały miejsce naganne zachowania marginalnej części pracowników sklepów. W wyniku tego doszło do utraty zaufania przez pracodawcę w związku z nierzetelnym wykonywaniem obowiązków służbowych” - czytamy w mailu przesłanym na adres redakcji.

Te marki pochodzą z naszego województwa i są znane w całej P...

„Naganne zachowania” miały polegać na złamaniu przez grupę pracowników zasad akcji promocyjnej i świadomego działania na szkodę spółki.

„Każdy taki przypadek był rozpatrywany indywidualnie i weryfikowany. Analizowane były m.in. zapisy z monitoringu. W zależności od wysokości strat, które poniosła spółka, podjęto różne działania wobec winnych. Kilku pracowników otrzymało rozwiązania umów o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia. Z kolei osoby, które naruszyły regulamin akcji promocyjnej i niezgodnie z zasadami udzielały rabatów, otrzymały nagany i upomnienia” - informuje Stokrotka.

Po otrzymaniu odpowiedzi od Stokrotki zadzwoniliśmy do jednego z pracowników. Okazało się, że po naszej interwencji poprzednia decyzja została cofnięta i osoby zatrudnione w sklepach nie muszą już płacić pracodawcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl