Pasek artykułowy - wybory

Modetrans dostarczy tramwaje. To już przesądzone

Norbert Kowalski
Modertrans chwali się, że to najnowocześniejszy polski tramwaj
Modertrans chwali się, że to najnowocześniejszy polski tramwaj Zbyszek Snusz
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Poznaniu poinformowało, że decyzja o dostarczeniu przez Modertrans 50 nowych tramwajów jest już prawomocna.

– Termin na wniesienie odwołań dotyczących przetargu upłynął. Do Krajowej Izby Odwoławczej nie wpłynęło żadne odwołanie. W związku z tym decyzja o zakupie 50 niskopodłogowych tramwajów od firmy Modertrans jest już przesądzona – mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę 50 nowych tramwajów (30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych) został ogłoszony jesienią ubiegłego roku. Pod koniec stycznia MPK ogłosiło, że zwycięską ofertę złożył Modetrans, który zobowiązał się dostarczyć pojazdy za kwotą 397 mln zł. To oznacza, że wciągu 30 miesięcy po Poznaniu będzie jeździło 50 nowych tramwajów z rodziny Moderus Gamma.

– To dla nas znacząca rzecz, bo mówimy jednak o ogromnym przetargu – nie ukrywa Andrzej Bręczewski, prezes Modertrans.

Jeszcze w tym miesiącu powinno dojść do podpisania umowy między obiema stronami. Pierwsze tramwaje mogą się pojawić na ulicach miasta już latem następnego roku. Ostatnie pojazdy będą musiały być gotowe do sierpnia 2019 roku.

Modertrans chwali się, że to najnowocześniejszy polski tramwaj. Pod koniec listopada po raz pierwszy pokazano w pełni niskopodłogowego Moderusa Gamma. Już wkrótce to właśnie bomby z Modertransu będą wozić pasażerów w Poznaniu.Wiemy już, że Modertrans wygrał w przetargu ogłoszonym przez MPK. Do Poznania trafi 50 tramwajów które będą przypominały model Moderus Gamma. Andrzej Bręczewski, prezes Modertrans, zapewnia jednak, że nie będą ich kopią. Ich całkowity koszt wyniesie 397 mln zł. Modertrans pokonał konsorcjum Stadler Polska Solaris Bus&Coach oraz bydgoską PESĘ.Przejdź dalej, aby zobaczyć, jak Moderus Gamma wygląda w środku --->

Moderus Gamma: Designerski tramwaj z Poznania - ma gniazda U...

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zez eki
Tatra nie była prototypem, choć i dla Czechów wyprodukowana w niewielkich seriach, bodaj dla dwóch miast, w których jednak nie zagrzała miejsca. Dwa z ich tramwajów zakupił Modertrans, wyremontował i odsprzedał MPK. Właśnie dlatego mamy w Poznaniu nie 10 (jak z przetargu), a 12 wagonów Tatra.
o
opserwatyor
Tatra prototyp, Simens na próbę, Solaris za ciężki - Modetrans jednym punktem itp itd......
o
opserwatyor
Tatra prototyp, Simens na próbę, Solaris za ciężki - Modetrans jednym punktem itp itd......
M
M
PESA sobie odpuściła i wystartuje w Warszawie na ponad 200 tramwajów za 2mld. Tam na pewno wygra.
S
Sadysta
Paskudny to masz swój głupi ryj wizualisto zasrany.
k
kisielov
może by zatrudnili jakiegoś projektanta co by zmienił ten paskudny przód w kształcie kupy dygnitarza...no co poznaniacy, może przyciśniemy tych estetów z modetransu czy jak mu tam?
j
jammma
huuje z urzedu miasta sie przejhały.. złodzieje, skkuurrwysyny w huj jeza Jak urzedasy z Oswiaty
Wróć na i.pl Portal i.pl