Monnari to polska marka odzieżowa, tworząca od 20 lat ubrania dla kobiet. Przez dwie dekady wypracowała sobie mocną pozycję na rynku kobiecej mody.
Niestety, pandemia koronawirusa, kolejne lockdowny, które dotknęły przede wszystkim butiki w galeriach handlowych, sprawiły, że zarząd firmy zdecydował się zmienić formułę sprzedaży. Monnari powoli wycofuje się więc z galerii i centrów handlowych.
- Zarząd podjął decyzje o odstąpieniu od 24 umów najmu powierzchni sprzedażowych w centrach handlowych, których powierzchnia stanowi ok. 13,2 proc. w relacji do całkowitej powierzchni dla marek
- czytamy w komunikacji marki.
Spółka nie ukrywa, że na podjęcie takiej decyzji wpłynęła pandemia COVID-19 i jej skutki społeczno-ekonomiczne. Marka Monnari posiadała 167 sklepów, przy czym część z nich mieściła się w galeriach i centrach handlowych. Te były trzykrotnie zamykane w związku z wprowadzeniem obostrzeń.
Kolejny słynny sklep wycofuje się z Polski! Jest ich coraz w...
- Trzy lockdowny, drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych w okresach otwarcia, coraz większy udział sprzedaży odzieży i obuwia on-line, atmosfera stałego zagrożenia zdrowia wynikająca z wprowadzania administracyjnych nakazów i zakazów powodują, że galerie utraciły na swojej atrakcyjności. Potwierdza to trwały trend spadku odwiedzin
- tłumaczą przedstawiciele firmy.
Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że odwiedzalność galerii handlowych w ostatnich miesiącach spadła o połowę w porównaniu do poprzedniego roku.
Zarząd Monnari nie wyklucza jednak, że powrót do dużych domów handlowych byłby możliwy.
- Jesteśmy otwarci na porozumienie jednak na warunkach, które są dostosowane do obecnej sytuacji rynkowej. Powiązanie czynszu za najem z obrotami najemcy jest warunkiem przetrwania spółek detalicznych w aktualnym otoczeniu ekonomicznym
- czytamy w komunikacie.
Do tej pory marka Monnari posiadała 167 sklepów oraz sklep internetowy.
Zobacz:
Kolejne firmy padają z powodu pandemii. Jakie marki przeszły...
