Dla uzyskania pełnego obrazu utrzymania i wykorzystania Wschodniego Szlaku Rowerowego, Najwyższa Izba Kontroli opublikowała specjalną ankietę dla osób, które w latach 2018-2019 korzystały z Green Velo.
Ankieta jest dostępna wyłącznie na stronie głównej NIK. W dodatku zostałą ukryta w informacji z 25.05. 2020 r. zatytułowanej "NIK na Green Velo, czyli ankieta dla rowerzystów". Mogą ją wypełniać zarówno osoby, które jeździły wielokrotnie tym szlakiem pokonując znaczne odległości, jak i te które korzystały z niego sporadycznie lub jedynie na krótkich odcinkach.
Dostęp do Ankiety znajdziesz TUTAJ
Tu oglądasz: Green Velo w Białymstoku
Autorzy badania, które jest w pełni anonimowe, chcą wiedzieć m.in. jak respondenci-rowerzyści oceniają stan dróg, bezpieczeństwo i oznakowanie stosowane na całym szlaku Green Velo, a ponadto z jakiego województwa pochodzą rowerzyści; jak często korzystają z tego szlaku; jak daleko mieszkają od Green Velo; jakie odcinki najczęściej pokonują oraz w jakim celu korzystają z Green Velo (bo np. chodzi o dojazd do pracy, szkoły, rekreację czy turystykę).
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo w województwie podlaskim rozbudowuje się (zdjęcia)
Ponadto, niektóre pytania dotyczą również wrażeń rowerzystów, podczas korzystania z Miejsc Obsługi Rowerzystów czy z oferty Miejsc Przyjaznych Rowerzystom i tu w ramach odpowiedzi można przedstawiać własne opinie.
Jak dowiedzieliśmy się w białostockiej delegaturze NIK, ankieta jest anonimowa, a jej wskazania zostaną wykorzystane we wnioskach pokontrolnych. Mają też uzupełniać wyniki prowadzonej właśnie kontroli, podczas której sprawdzany jest gównie w stan utrzymania i wykorzystania Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo. Możliwe, że sprawdzany jest też tzw. okres trwałości projektu, bo w ciągu 5 lat od zakończenia inwestycji finansowanej z funduszy UE nie można jej modyfikować. Na razie kontrola trwa i nie otrzymaliśmy odpowiedzi na pytanie, kiedy się zakończy. Usłyszeliśmy jedynie, że nie jest wykluczone, iż jej wyniki będzie można poznać do końca tego roku.
Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

Plusy i minusy Green Velo wymienia przedstawiciel Rowerowego Białegostoku
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo powstał w 2015 roku. Ma prawie 2 tys. km i jest najdłuższą (spójnie oznakowaną) trasą rowerową w Polsce. Prowadzi przez pięć województw ze wschodniej części kraju: warmińsko-mazurskie (ok. 420 km), podlaskie (ok. 592 km), lubelskie (ok. 351 km), podkarpackie (ok. 428 km) i świętokrzyskie (ok. 190 km).
Na szlak składają się zarówno specjalnie zbudowane odcinki, jak i już wcześniej istniejące, a przystosowane do potrzeb rowerzystów. Prawie 580 km trasy prowadzi przez tereny leśne, a 180 km dolinami rzek. Około 300 km stanowią nowe i przebudowane drogi rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe, a blisko 150 km to wyremontowane drogi gruntowe.
Green Velo łączy szereg atrakcji turystycznych: położonych bezpośrednio przy nim oraz w ramach „korytarza” po obu stronach trasy.
Wzdłuż szlaku umieszczonych zostało prawie 230 Miejsc Obsługi Rowerzystów (wyposażonych w stojaki, wiaty, ławki, kosze na śmieci i tablice informacyjne). Ze szlakiem powiązano obiekty noclegowe, gastronomiczne, usługowe i inne, tworzące system Miejsc Przyjaznych Rowerzystom (MPR).
Tu oglądasz: Prywatne testy na koronawirusa możliwe, ale drogie
🔔🔔🔔