Profil Lando Norrisa przed kwalifikacjami w Monako nie wyglądał najlepiej. W ciągu siedmiu etapów przegrał ze swoim kolegą z drużyny cztery razy, a w niektórych przypadkach zdecydowanie. Podczas gdy Oscar Piastri cieszył się z pole position w Bahrajnie, Norris był zadowolony z szóstego miejsca. W następny weekend w Dżuddzie Lando rozbił samochód i musiał startować z dziesiątego miejsca. A na ostatnim etapie w Imoli nie poszło już tak dobrze: czwarte miejsce, a Oscar znów startował z pole position.

Sytuacja przed Monako nie wróżyła nic dobrego: oprócz Piastriego pojawił się kolejny wyraźny konkurent w osobie Charlesa Leclerca – w odnowionym Ferrari Monegasque był pierwszy we wszystkich trzech treningach i wydawał się głównym pretendentem do pole position.
I niemal mu się to udało: po ostatniej próbie w kwalifikacjach był pierwszy – ale wtedy linię mety przekroczył Norris.
Oto całe okrążenie, które kosztowało Charlesa pole position w jego domowej rundzie:
Leclerc był szybki – jego czas niemal wystarczył do zwycięstwa. Jednak Norris był lepszy na ostatnich dwóch zakrętach, z których ostatni był kluczowy.
A tak to wyglądało, gdy okrążenia obu zawodników nałożyły się na siebie Ale nie dotyczy to tylko bieguna w Monako! Lando zdołał ustanowić rekord: walka była hipnotyzująca!
Ale nie dotyczyło to tylko nabrzeża w Monako! Lando zdołał ustanowić rekord:

Magazyn Gol24: Ostatnia prosta Ekstraklasy i finał Ligi Konfederacji
– To wspaniałe uczucie. Myślę, że nie zdajecie sobie sprawy, jak wspaniale jest czuć coś takiego po trudnościach, z jakimi zmagaliśmy się w ostatnich miesiącach. Monako to cudowne miejsce. I to najtrudniejszy tor w walce o pole position, szczególnie, gdy rywalizuje się z ulubieńcem lokalnej publiczności. Jestem więc dumny z całego naszego zespołu. W ostatnich miesiącach ciężko pracowaliśmy. Jestem bardzo zadowolony. Miałem świetne okrążenie i udało mi się zebrać wszystkie sektory. I czuję się świetnie, gdy przekroczyłem linię mety i zdałem sobie sprawę, że moje wysiłki się opłaciły. Dwa obowiązkowe postoje w boksach na wyścig? W tym momencie jest mi to obojętne. Dzisiaj chcę cieszyć się chwilą. Ciężko na to pracowałem. Będziemy mieć wieczór na przygotowanie się do wyścigu. Jestem bardzo zadowolony z kwalifikacji. Więc chcę nacieszyć się chwilą, a potem skupię się na wyścigu
– powiedział szczęśliwy Norris.
Wydaje się, że rodzice pilota byli z tego powodu najbardziej zadowoleni – zwłaszcza jego matka:

Zespół McLarena również docenił jego pracę:
– Kwalifikacje były imponujące. Lando pokazał mocne tempo w drugim segmencie. Miał kilka problemów w Q3 i powiedział do (szefa zespołu) Andrei (Stelli): „Zróbmy ponowną próbę”. Andrea zauważył: „Cóż, myślę, że Lando będzie musiał jechać trochę szybciej”. I Norris to zrobił
–skomentował zadowolony dyrektor generalny McLarena Zak Brown.

Pozostaje tylko utrwalić sukces zwycięstwem w niedzielnym wyścigu, a etap w Monako można nazwać najlepszym weekendem w karierze Norrisa.
Kwalifikacje nie zakończyły się szczęśliwie dla obu kierowców Mercedesa. Andrea Kimi Antonelli rozbił swój samochód pod koniec pierwszego segmentu kwalifikacyjnego, a George Russell miał problem z akumulatorem na początku drugiego segmentu.

Niedzielny wyścig Formuły 1 w Monte Carlo ma rozpocząć się o godzinie 15:00. Transmisję przeprowadzi Eleven Sports.
Formuła 1. Grand Prix Monako. Kwalifikacja
1. Lando Norris (McLaren) – 1:09,954.
2. Charles Leclerc (Ferrari) +0,109.
3. Oscar Piastri (McLaren) +0,175.
4. Lewis Hamilton (Ferrari) +0,428.
5. Max Verstappen (Red Bull) +0,715.
6. Isak Hadjar (Racing Bulls) +0,969.
7. Fernando Alonso (Aston Martin) +0,970.
8. Esteban Ocon (Haas) +0,988.
9. Liam Lawson (Racing Bulls) +1,175.
10. Alexander Albon (Williams) +1,259.
Po drugim segmencie odpadli:
11. Carlos Sainz (Williams) – 1:11.362.
12. Yuki Tsunoda (Red Bull) – 1:11.415.
13. Nico Hulkenberg (Kick-Sauber) – 1:11,596.
14. George Russell (Mercedes) – brak czasu.
15. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – brak czasu.
Po pierwszym segmencie odpadli:
16. Gabriel Bortoleto (Kick-Sauber) – 1:11,902.
17. Oliver Bearman (Haas) – 1:11.979.
18. Pierre Gasly (Alpine) – 1:11.994.
19. Lance Stroll (Aston Martin) – 1:12.563.
20. Franco Colapinto (Alpine) – 1:12,597.