Nowa fuzja: Polski król słodyczy łączy siły z Niemcami

Barbara Wesoła
Opracowanie:
Wspólny know-how w zakresie produkcji i logistyki ma zapewnić większą elastyczność operacyjną oraz jeszcze lepsze dopasowanie do oczekiwań konsumentów i partnerów handlowych – zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.
Wspólny know-how w zakresie produkcji i logistyki ma zapewnić większą elastyczność operacyjną oraz jeszcze lepsze dopasowanie do oczekiwań konsumentów i partnerów handlowych – zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Firma Colian
Grupa Colian, właściciel takich marek jak Goplana, Grześki czy Hellena, ogłosiła fuzję z niemiecką firmą Gubor Schokoladen. Połączenie dwóch rodzinnych firm to strategiczny krok, który zwiększa obecność Colianu na europejskim rynku słodyczy i wzmacnia jego pozycję jako lidera w segmencie FMCG. Nowa organizacja będzie zatrudniać ponad 4200 osób i produkować rocznie aż 85 tys. ton słodyczy.

Wspólne wartości i cele

Obie firmy – Colian i Gubor – łączy nie tylko długoletnia tradycja, ale też podobne podejście do prowadzenia biznesu: oparte na rodzinnych wartościach, zaufaniu i partnerskiej współpracy.

Jak podkreśla Jan Kolański, prezes Grupy Colian, fuzja to szansa na wykorzystanie potencjału w obszarze innowacji, logistyki i zakupów.

Połączenie zaawansowanych procesów pozwoli jeszcze lepiej odpowiadać na zwiększające się potrzeby naszych klientów, dla których zróżnicowana i wysokiej jakości oferta stanowi podstawę efektywnej współpracy. Fakt, że obie firmy kierują się rodzinnymi wartościami oraz stawiają na partnerskie relacje, utwierdza mnie w przekonaniu, że jest to bardzo dobry krok dla obu stron - zacytowano na profilu LinkedIn Grupy Colian słowa prezesa Jana Kolańskiego.

Polska centrum słodkiego eksportu

Nowa organizacja obejmuje 12 zakładów produkcyjnych – w Polsce, Niemczech i Irlandii – a produkty marek Colian trafiają już dziś do blisko 70 krajów. Dzięki fuzji firma zyskuje nowe rynki, know-how i skalę, które umożliwią dalszy rozwój na europejskim rynku słodyczy.

To także szansa na tworzenie nowych miejsc pracy i rozwój karier w międzynarodowym środowisku, przy jednoczesnym zachowaniu silnej tożsamości Colianu jako polskiej firmy rodzinnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl