Nowe BMW serii 3. To one posłużą jako policyjne radiowozy

Jakub Oworuszko
Jakub Oworuszko
Na pierwszy rzut oka nowe "trójki" przypominają raczej BMW serii 5, niż produkowaną od 44 lat serię 3. Przede wszystkim ze względu na rozmiary zewnętrzne, znaczną ilość miejsca w środku oraz zaawansowane systemy poprawiające komfort podróżowania. To właśnie serię 3 siódmej generacji (G20) zakupiła niedawno polska policja.

"(...) Czyste kształty i poetyckie powierzchnie wzbogacają "wrodzoną" dynamikę o nowoczesną osobowość" - w tak wyrafinowany sposób BMW opisuje nową serię 3. To auto faktycznie łączy w sobie wiele różnorodnych cech. Odnajdzie się w nim zarówno prezes firmy, jak i młody amator sportowej jazdy. To limuzyna, auto miejskie i sportowe w jednym. Co ciekawe, nowa "trójka" sprawdzi się też jako auto rodzinne - do 480 litrowego bagażnika zmieści się nie tylko złożony wózek dziecięcy i duża walizka, ale i mniejsze bagaże.

Wewnątrz nowego BMW 3 możemy poczuć się jak w przestronnej serii 8, a nawet X3 lub X5. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczono duży dotykowy ekran, w tunelu centralnym lewarek od automatycznej skrzyni biegów oraz m.in. przełączniki trybów jazdy (np. comfort lub sport). W "trójce", podobnie jak w innych najnowszych modelach BMW, próżno szukać klasycznych zegarów - za kierownicą znajduje się duży ekran na którym oprócz prędkościomierza czy obrotomierza możemy mieć wyświetloną mapę z nawigacji GPS.

Sloganową "Radość z jazdy" można czerpać już z egzemplarzy z silnikami o mniejszej pojemności, jak choćby BMW 320d xDrive. Dwulitrowy diesel o mocy 190 km z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła jest bardzo żwawy, a do tego rewelacyjnie trzyma się drogi. W ofercie są też o wiele mocniejsze wersje (np. BMW M340i xDrive, 374 KM, od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy).

Obok nowej serii 3 trudno przejść obojętnie, szczególnie, jeśli napotkamy wersję M Performance (m.in. sportowe zawieszenia, większe wloty powietrza w pasie przednim poprawiające chłodzenie silnika, wstawka dyfuzora z tyłu w kontrastującym kolorze i ekskluzywne wyposażenie).

O wszechstronności nowej serii 3 może świadczyć też fakt, że 51 sztuk tego modelu zakupiła polska policja. 184-konne pojazdy (7,1 sekundy do "setki", prędkość maksymalna 240 km/h) będą oznakowane. Z kolei do policyjnych pościgów, jako nieoznakowane radiowozy, posłużą BMW serii 3 Gran Turismo xDrive. Nowe samochody trafiły do funkcjonariuszy w czerwcu. Policja już po raz kolejny wybrała auta marki BMW. Kilka lat temu zakupiono 140 BMW serii 3 poprzedniej generacji.

Ceny nowego BMW serii 3 zaczynają się od niespełna 150 tys. zł.

A już jesienią do oferty dołączy zupełnie nowe BMW serii 3 Touring.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl