Nowe wiaty przystankowe w Gdańsku. Mieszkańcy są przeciwni inwestycji

Krzysztof Dunaj
Na gdańskich przystankach autobusowych powstają wiaty mające chronić pasażerów przed deszczem i wiatrem. Jedna z nich stanęła na ul. Ptasiej. Mieszkańcy tej części miasta uważają jednak, że instalacja jest niepraktyczna i nie spełnia swojej roli. Sprawę komentują władze Miasta Gdańska.

Wiaty przystankowe - jakie są plany?

Aż 30 nowych przystanków ma powstać na terenie Gdańska jako rezultat przetargu Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Gdańszczanie obawiają się, że nie spełnią one swojej roli i okażą się zupełnie niepraktyczne.

- Obecnie w fazie realizacji jest 30 wiat przystankowych. Z czego osiem o głębokości 70 cm, a pozostałe o głębokości 100 i 140 cm - informuje Agnieszka Zakrzacka, kierowniczka Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Z wypowiedzi wynika więc, że oprócz oruńskiej wiaty, powstanie jeszcze siedem przystanków o głębokości 70cm.

Wiaty przystankowe - dlaczego nie można ich powiększyć?

- Wiata na przystanku autobusowym przy ul. Ptasiej została zamontowana w tej formie z uwagi na ograniczoną szerokość chodnika i konieczność zachowania odpowiednich wymiarów umożliwiających przejście pieszych i przejazd wózków - mówi Agnieszka Zakrzacka. - Ustawienie większej wiaty w tej lokalizacji znacznie utrudniłoby poruszanie się w obszarze przystanku.

Zakrzacka tłumaczy również:

- W przypadku przystanku przy ul. Ptasiej ograniczeni jesteśmy siecią gazową, która jest zlokalizowana bezpośrednio za przystankiem. Montaż większej wiaty w tej lokalizacji nie byłby możliwy, ze względu na bardzo wysokie koszty przebudowy sieci i trudność pozyskania uzgodnienia z gestorem.

Należy również zauważyć, że wiata nie została jeszcze ukończona. Ma tam być zamontowana ławeczka i kosz na śmieci. Pojawi się także oświetlenie.

Wiaty przystankowe - opinie mieszkańców

Niektórzy mieszkańcy uważają, że słupek autobusowy równie dobrze spełniłby rolę przystanku.
Tak odnosi się do tego Agnieszka Zakrzacka:

- Raz jeszcze przedyskutujemy czy w przypadku ograniczonej szerokości chodnika należy montować wąską, oświetloną wiatę, czy też ograniczyć się do słupka autobusowego.

Wiaty autobusowe - cena

Koszt 30 wiat to 1,4 mln zł. Co jest wykonywane w ramach tej kwoty?

- W ramach tych prac wykonawca uzgadnia dokumentację projektową dla każdej lokalizacji. Tworzy też przyłącza do sieci energetycznej, które pochłaniają większą część kosztów inwestycji - mówiła Zakrzacka. - Sama konstrukcja wiaty przystankowej to wydatek rzędu ok. 15 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zenon Kliszczak
tak jest jak PiSmatołów zatrudnia się w urzędach
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl