Spis treści
Volkswagen Passat Variant. Przeprojektowane wnętrze
W opcji będą dostępne fotele ergoActive z elektryczną regulacją (nawet 14-kierunkową, w zależności od modelu i wyposażenia), a także funkcją masażu i wentylacji.
Wnętrze Passata Variant zmieniło się zgodnie z oczekiwaniami użytkowników. Obsługa nowego systemu infotainment ma być maksymalnie intuicyjna. W standardzie ma on przekątną 12,9 cala, a opcjonalnie (i w wyższych wersjach wyposażenia) będzie ekran o przekątnej 15 cali. Pod wyświetlaczem znajdują się podświetlane slidery dotykowe, które służą do obsługi klimatyzacji i sterowania głośnością systemu audio. W opcji będzie dostępny nowy wyświetlacz przezierny head-up, który wyświetla informacje na przedniej szybie w taki sposób, że wydają się one znajdować w przestrzeni przed pojazdem. Ponadto wielofunkcyjna kierownica jest ponownie wyposażona w klasyczne przyciski, aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę.

Volkswagen Passat Variant. Nowe zawieszenie
Przy projektowaniu nowego Passata Varianta Volkswagen starał się maksymalnie wykorzystać potencjał platformy MQB evo. Wprowadzono liczne zmiany, których celem była poprawa właściwości jezdnych nowego Passata, pojawił się nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, zmodyfikowane stabilizatory i amortyzatory, a zawieszenie dostrojono do różnych rozmiarów felg. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i dłuższy rozstaw osi Passata Variant także mają pozytywny wpływ na właściwości jezdne samochodu.
Volkswagen w nowym Passacie wprowadzi opcjonalne zawieszenie DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi. System ten stale reaguje na nierówności nawierzchni i sytuację na drodze, biorąc pod uwagę kąt skrętu kierownicy, hamowanie i przyspieszanie. Idealne tłumienie jest obliczane indywidualnie dla każdego koła i regulowane na amortyzatorach w ułamkach sekundy. Kierowca ma możliwość dostosowania DCC do indywidualnych preferencji – od bardzo komfortowego do bardzo sportowego.
W nowym Passacie będzie dostępny także system regulacji dynamiki pojazdu (Vehicle Dynamics Manager), który debiutował w obecnym Golfie GTI. System steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) i zawieszeniem DCC Pro. Dzięki temu prowadzenie jest bardziej neutralne, stabilne i precyzyjne dzięki interwencji hamulców dla każdego kół osobno i selektywnej regulacji twardości amortyzatorów.

W niektórych odmianach Passat Variant będzie oferowany z nową generacją matrycowych reflektorów LED. Są one mniejsze niż w obecnym Passacie, ale mimo to mają imponujący zasięg – sięgający 500 m. Z tyłu nowy model będzie mieć także lampy w technologii LED, z paskiem łączącym światła po obu stronach nadwozia.
Volkswagen Passat Variant. Jakie silniki?
Dzięki platformie MQB evo nowy Passat Variant może być wyposażony w różne rodzaje napędu. Będą więc odmiany z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), hybrydowym napędem z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem (eTSI) i napędem hybrydowym typu plug-in (eHybrid). Zasięg tej ostatniej wersji z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego został zwiększony do 100 kilometrów (w zależności od wyposażenia). Ponadto ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a po raz pierwszy będzie możliwe ładowanie prądem stałym.
