Odszkodowania za skutki uboczne po szczepieniu. Kto, za co i ile dostanie? [KWOTY]

Katarzyna Zimna
Katarzyna Zimna
Ustawa o funduszu kompensacyjnym jest prawie gotowa - informuje portal prawo.pl. Chodzi o odszkodowania wypłacane osobom, u których po zaszczepieniu przeciwko Covid-19 wystąpiły skutki uboczne, tzw. niepożądane odczyny poszczepienne. Komu przysługiwać będzie rekompensata i w jakiej wysokości? Przeczytajcie poniżej.

Kto będzie mógł dostać odszkodowanie?

10803 zgłoszenia o "niepożądanych odczynach poszczepiennych" (NOP) po zaszczepieniu się przeciwko Covid-19 wpłynęły jak dotąd do Ministerstwa Zdrowia. W większości przypadków (9105) były one łagodne, ciężkich odnotowano 1698. I to właśnie osoby, u których wystąpiły poważne skutki uboczne będą mogły starać się o wypłatę odszkodowania.

Ile wyniesie odszkodowanie?

Według informacji, do których dotarł portal prawo.pl, wysokość świadczenia kompensacyjnego będzie zależeć od długości hospitalizacji:

  • za wstrząs anafilaktyczny i pobyt na SOR - 3 tys. zł,
  • za pobyt w szpitalu do 14 dni - 10 tys. zł,
  • za przekraczający 120 dni - 100 tys. zł.

Co ważne, świadczenie ma być zwolnione z podatku.

Odszkodowanie za śmierć po szczepieniu

W przypadku śmierci po podaniu szczepionki (dotąd zmarło w Polsce około 100 osób), rekompensata nie przysługuje. Odszkodowania będzie można domagać się na drodze sądowej, udowadniając, że zgon nastąpił z powodu podania szczepionki.

Kiedy ustawa wejdzie w życie?

Według portalu prawo.pl może to nastąpić jeszcze przed wakacjami.

Od 2022 roku ustawa będzie obejmować niepożądane odczyny poszczepienne po wszystkich szczepieniach, nie tylko przeciw Covid-19.

Źródło: prawo.pl

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Odszkodowania za skutki uboczne po szczepieniu. Kto, za co i ile dostanie? [KWOTY] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
3 lipca, 13:27, Gość:

To się dopiero zacznie za jakiś czas, bo narazie nie znamy długoterminowych skutkow ubocznych. A najczęsciej skutępującym objawem poszczepiennym jest zaczerwienienie i bol w miejscu wklucia z ktorymi mozna sobie latwo poradzić smarujac często rękę żelem Calendeel.

Po przyjściu do domu trzeba smarowac ramię żeby nie dopuścić do bólu i zaczerwienienia.

G
Gość

To się dopiero zacznie za jakiś czas, bo narazie nie znamy długoterminowych skutkow ubocznych. A najczęsciej skutępującym objawem poszczepiennym jest zaczerwienienie i bol w miejscu wklucia z ktorymi mozna sobie latwo poradzić smarujac często rękę żelem Calendeel.

A
Abadon

Astra Zeneca przybija trumien wieka. Johnson

G
Gość
16 czerwca, 10:55, Antoni:

Polskie Stowarzyszenie Niezależnych Lekarzy i Naukowców - polecam

(psnlin.pl)

16 czerwca, 13:17, Gość:

Też polecam.

Moja przyszywana ciocia była leczona przez takiego lekarza, na problemy z jelitami.

Podawał jej dożylnie witaminę C, kazał robić lewatywę z "kawy".

Wynik leczenia po prawie dwóch miesiącach?

Pobyt w szpitalu, operacja, wyłonienie stomii, przetoki między pętlami jelita.

16 czerwca, 18:14, Gość:

A tobie zrobił przeszczep mózgu i wstawił guwno.

Co wniósł do dyskusji twój poziom, poza określeniem twojego poziomu intelektualnego?

G
Gość
16 czerwca, 07:12, Gość:

Problem w tym, że zmarło ponad 1,8 tyś a nie około stu. Dlaczego nie wypłacają tym co zmarli z powodu szczepionki? Bo okazało by się że jest bee? Sądzić się trzeba? Odszkodowania powinni wypłacać Morawiecki, Niedzielski i Dworczyk z własnej kieszeni.

16 czerwca, 10:23, Piguła:

Bo podpisali sami w ankiecie, że wiedzą iż szczepionka jest w fazie testów i biorą udział w eksperymencie medycznym. Trzeba czytać, a nie bezmyślnie zaznaczać i podpisywać.

16 czerwca, 11:58, Gość:

Ależ Pigułko, zgadzam się z Tobą. Problem widzę w tym, że skoro wiedzą jaki to syf, dlaczego ukrywają prawdę? Dlaczego masowo eks terminu ją ludzi? Dla kasy to na pewno, a po za tym...?

16 czerwca, 13:05, Gość:

Ale bzdury piszecie.

Skąd liczba 1,8 tys? Jakieś dane, czy to tak na oko?

Skoro podpisali, że to eksperyment to czemu tera jest mowa o odszkodowaniach?

Skoro "masowo" ekstrminują, to czemu wg. was zmarło "tylko" 1,8 tys osób? Przecież masowość oznacza, na wielką skalę. Powinno umrzeć minimum 10 mln obywateli.

Skoro ktoś chce zarabiać kasę na szczepieniach, to jaki ma cel w tym żeby jego klienci umierali?

Jeżeli to spisek, to dlaczego wszyscy biorący w nim udział milczą? Przecież tylko w naszym kraju muszą to być setki tysięcy osób. Samych lekarzy jest około 180 tys.

Odpowiecie z sensem na te pytania?

16 czerwca, 13:16, Gość:

Te 1,8 tyś to liczby sprzed ponad miesiąca. Prawdziwa liczba NOPów nie jest znana. Lekarze nie chcą zgłaszać takich przypadków, bo taki mają przykaz. Wybacz, ale takie są fakty. Media ogólno dostepne publikują to co jest wygodne. Założysz się, że na jesieni będzie wzrost zachorowań i kolejny lockdown? Czy wtedy nie zaczyna się sezon grypowy?

16 czerwca, 13:23, Gość:

Fakty, to coś co możesz potwierdzić.

Dasz jakiegoś linka do danych?

Ty po prostu piszesz co ci się wydaje.

Ten zakaz zgłaszania dostali wszyscy lekarze?

W jakiej formie?

Czemu w zeszłych latach podczas sezonu grypowego nie było lockdownów?

Jaki jest cel, jeżeli koronawirus to ściema, tych lockdownów?

16 czerwca, 15:58, Gość:

Dziwny jesteś. Z komentarza widać że jesteś koronasceptykiem, a oczekujesz linków. Skoro nim jesteś, to wiesz skąd brać info, jak np wprawo.pl.

Dobra diagnoza, taka teleporada tylko od anonima z internetu :D

Chyba nie przeczytałeś tego co napisałem , skoro zakwalifikowałeś mnie do sceptyków, jestem zaszczepiony (bez powikłań).

Ja po prostu lubię mieć o czym dyskutować, a to umożliwiają fakty, a nie wymysły. Podanie linka wprawo.pl to tak jak podanie onet.pl lub "znajdź w google.com"

e
edi

Mieszają te "szczepionki" podając je naiwnym ludkom. A w razie powikłań lub śmierci nie będzie wiadomo od kogo domagać się odszkodowania.... Sorry, przecież producenci tych wynalazków nie biorą za to odpowiedzialności:)

G
Gość
16 czerwca, 10:55, Antoni:

Polskie Stowarzyszenie Niezależnych Lekarzy i Naukowców - polecam

(psnlin.pl)

16 czerwca, 13:17, Gość:

Też polecam.

Moja przyszywana ciocia była leczona przez takiego lekarza, na problemy z jelitami.

Podawał jej dożylnie witaminę C, kazał robić lewatywę z "kawy".

Wynik leczenia po prawie dwóch miesiącach?

Pobyt w szpitalu, operacja, wyłonienie stomii, przetoki między pętlami jelita.

A tobie zrobił przeszczep mózgu i wstawił guwno.

G
Gość

O czyś [orbaźliwe] zapomniały. A gdzie odszkodowanie za zgon i za trwałe kalectwo? W wuja sobie parchy lecą.

G
Gość

Ale szurownia ma tu używanie :D

G
Gość
16 czerwca, 07:12, Gość:

Problem w tym, że zmarło ponad 1,8 tyś a nie około stu. Dlaczego nie wypłacają tym co zmarli z powodu szczepionki? Bo okazało by się że jest bee? Sądzić się trzeba? Odszkodowania powinni wypłacać Morawiecki, Niedzielski i Dworczyk z własnej kieszeni.

16 czerwca, 10:23, Piguła:

Bo podpisali sami w ankiecie, że wiedzą iż szczepionka jest w fazie testów i biorą udział w eksperymencie medycznym. Trzeba czytać, a nie bezmyślnie zaznaczać i podpisywać.

16 czerwca, 11:58, Gość:

Ależ Pigułko, zgadzam się z Tobą. Problem widzę w tym, że skoro wiedzą jaki to syf, dlaczego ukrywają prawdę? Dlaczego masowo eks terminu ją ludzi? Dla kasy to na pewno, a po za tym...?

16 czerwca, 13:05, Gość:

Ale bzdury piszecie.

Skąd liczba 1,8 tys? Jakieś dane, czy to tak na oko?

Skoro podpisali, że to eksperyment to czemu tera jest mowa o odszkodowaniach?

Skoro "masowo" ekstrminują, to czemu wg. was zmarło "tylko" 1,8 tys osób? Przecież masowość oznacza, na wielką skalę. Powinno umrzeć minimum 10 mln obywateli.

Skoro ktoś chce zarabiać kasę na szczepieniach, to jaki ma cel w tym żeby jego klienci umierali?

Jeżeli to spisek, to dlaczego wszyscy biorący w nim udział milczą? Przecież tylko w naszym kraju muszą to być setki tysięcy osób. Samych lekarzy jest około 180 tys.

Odpowiecie z sensem na te pytania?

16 czerwca, 13:16, Gość:

Te 1,8 tyś to liczby sprzed ponad miesiąca. Prawdziwa liczba NOPów nie jest znana. Lekarze nie chcą zgłaszać takich przypadków, bo taki mają przykaz. Wybacz, ale takie są fakty. Media ogólno dostepne publikują to co jest wygodne. Założysz się, że na jesieni będzie wzrost zachorowań i kolejny lockdown? Czy wtedy nie zaczyna się sezon grypowy?

Fakty, to coś co możesz potwierdzić.

Dasz jakiegoś linka do danych?

Ty po prostu piszesz co ci się wydaje.

Ten zakaz zgłaszania dostali wszyscy lekarze?

W jakiej formie?

Czemu w zeszłych latach podczas sezonu grypowego nie było lockdownów?

Jaki jest cel, jeżeli koronawirus to ściema, tych lockdownów?

G
Gość
16 czerwca, 10:55, Antoni:

Polskie Stowarzyszenie Niezależnych Lekarzy i Naukowców - polecam

(psnlin.pl)

Też polecam.

Moja przyszywana ciocia była leczona przez takiego lekarza, na problemy z jelitami.

Podawał jej dożylnie witaminę C, kazał robić lewatywę z "kawy".

Wynik leczenia po prawie dwóch miesiącach?

Pobyt w szpitalu, operacja, wyłonienie stomii, przetoki między pętlami jelita.

G
Gość
16 czerwca, 8:10, ReadMore:

Aaaa.... Czyli jednak powikłania po szczepionce to nie tylko niczym nie uzasadnione bajdurzenie antyszczepionkowców. Powiklania i zgony to fakt. Zaryzykuję także stwierdzenie, że oficjalna liczba 100 śmierci jest bardzo mocno zaniżona. Nieoficjalnie będzie to pewnie około 1000 do 2000. A co z przypadkami gdy u pacjenta wystąpią powikłania długoterminowe, nawet takie na całe życie? Ile mamy już takich osób? Możliwe że kilkanaście, może nawet kilkadziesiąt tysięcy.

Czekaj, policzmy razem.

W zeszłym roku mieliśmy około 60 tys. nadmiarowych zgonów.

Jak to się ma do twoich wyssanych z palca 2 tys.

Długoterminowe powikłania po Covid wg. ciebie nie istnieją?

Kolega dwa tygodnie temu obudził się po 5 tygodniowym pobycie na SOR, niestety ma problem z płucami. Lekarze nie wiedzą czy nie będzie konieczna transplantacja. Nie był zaszczepiony. Z tego co piszesz to uważasz, że przeszedł po prostu "grypkę". Ciekawe jak zakwalifikujesz jego przypadek.

G
Gość
16 czerwca, 10:00, kayla:

Aha jak umrę, to żona dostanie... nic. Bo będzie musiała iść do sądu i udowadniać przed gigantami farmaceutycznymi z nieskończonym zasobem gotówki przez jakieś 3-5 lat że umarłem od ich preparatu. A koncern powie, ale zaraz, podpisał pan zgodę wiedząc, że szczepionka jest w fazie testów i nie jest dopuszczona oficjalnie do obiegu. Więc od świadomego eksperymentu odszkodowanie się nie należy.

Czekaj jeden z drugim, już lecę się zaszczepić!

Bzdury, to program rządowy. Koncerny nie mają z tym nic wspólnego.

G
Gość
16 czerwca, 07:12, Gość:

Problem w tym, że zmarło ponad 1,8 tyś a nie około stu. Dlaczego nie wypłacają tym co zmarli z powodu szczepionki? Bo okazało by się że jest bee? Sądzić się trzeba? Odszkodowania powinni wypłacać Morawiecki, Niedzielski i Dworczyk z własnej kieszeni.

16 czerwca, 10:23, Piguła:

Bo podpisali sami w ankiecie, że wiedzą iż szczepionka jest w fazie testów i biorą udział w eksperymencie medycznym. Trzeba czytać, a nie bezmyślnie zaznaczać i podpisywać.

16 czerwca, 11:58, Gość:

Ależ Pigułko, zgadzam się z Tobą. Problem widzę w tym, że skoro wiedzą jaki to syf, dlaczego ukrywają prawdę? Dlaczego masowo eks terminu ją ludzi? Dla kasy to na pewno, a po za tym...?

Ale bzdury piszecie.

Skąd liczba 1,8 tys? Jakieś dane, czy to tak na oko?

Skoro podpisali, że to eksperyment to czemu tera jest mowa o odszkodowaniach?

Skoro "masowo" ekstrminują, to czemu wg. was zmarło "tylko" 1,8 tys osób? Przecież masowość oznacza, na wielką skalę. Powinno umrzeć minimum 10 mln obywateli.

Skoro ktoś chce zarabiać kasę na szczepieniach, to jaki ma cel w tym żeby jego klienci umierali?

Jeżeli to spisek, to dlaczego wszyscy biorący w nim udział milczą? Przecież tylko w naszym kraju muszą to być setki tysięcy osób. Samych lekarzy jest około 180 tys.

Odpowiecie z sensem na te pytania?

G
Gość
16 czerwca, 07:12, Gość:

Problem w tym, że zmarło ponad 1,8 tyś a nie około stu. Dlaczego nie wypłacają tym co zmarli z powodu szczepionki? Bo okazało by się że jest bee? Sądzić się trzeba? Odszkodowania powinni wypłacać Morawiecki, Niedzielski i Dworczyk z własnej kieszeni.

16 czerwca, 10:23, Piguła:

Bo podpisali sami w ankiecie, że wiedzą iż szczepionka jest w fazie testów i biorą udział w eksperymencie medycznym. Trzeba czytać, a nie bezmyślnie zaznaczać i podpisywać.

Ależ Pigułko, zgadzam się z Tobą. Problem widzę w tym, że skoro wiedzą jaki to syf, dlaczego ukrywają prawdę? Dlaczego masowo eks terminu ją ludzi? Dla kasy to na pewno, a po za tym...?

Wróć na i.pl Portal i.pl