Otwarcie drogi S3 opóźnione o ponad sześć miesięcy

Ewa Chojna
Budowa drogi S3 Lubin-Polkowice
Budowa drogi S3 Lubin-Polkowice Fot. Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa
Choć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad do końca uspokajała, że odcinek drogi ekspresowej S3 z Lubina do Polkowic, który wykonać ma konsorcjum firm Salini Polska Sp. z o.o. oddany będzie na czas, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa nie pozostawiają złudzeń. Prace na budowie tego odcinka drogi opóźnione są o ponad sześć miesięcy.

Zaczęło się od problemu z płatnością dla podwykonawców. Sznur ciężarówek blokował wjazd na budowę i uniemożliwiał prace. GDDKiA zapewniała, że sytuacja została wyjaśniona i prace na nowo ruszyły. Rzeczywistość jednak odbiega od tych zapewnień.

- W trakcie realizacji inwestycji zidentyfikowano wiele problemów oraz zagrożeń dotyczących terminowego wykonania kontraktu, m.in.: słabą mobilizację wykonawcy, błędy w organizacji i koordynacji robót, zejście z placu budowy podwykonawców oraz konflikt pomiędzy współkonsorcjantami: firmą Salini Polska Sp. z o.o. a przedsiębiorstwem PRI-B Export-Pribex Sp. z o.o. Pojawiły się też problemy związane z płatnościami dla podwykonawców - wylicza Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. - W związku z powyższym podjęto działania zaradcze. Cyklicznie odbywają się spotkania Dyrekcji Oddziału GDDKiA z konsorcjum. Oddział GDDKiA we Wrocławiu nalicza Wykonawcy kary za niezgłoszonych podwykonawców.

Na tym nie koniec. Jak się okazuje, główny wykonawca inwestycji kilkakrotnie był wzywany do podjęcia działań mających na celu zapobieżenia dalszym opóźnieniom w budowie. - Inżynier Kontraktu zobowiązał wykonawcę do wdrożenia programu naprawczego oraz zmiany na stanowisku Kierownika Budowy. Ponadto zweryfikował działania wykonawcy i stwierdził, że wykonawca nie wywiązał się z zobowiązań wskazanych w wezwaniach do poprawy - dodaje Szymon Huptyś.

Obecnie praca na budowie ma być stale monitorowana by nie doszło do dalszych zaniedbań ze strony konsorcjum. Czy jednak opóźnienia uda się nadrobić? - Obecnie opóźnienie w realizacji robót na kontrakcie jest szacowane na około 6,5 miesiąca - oznajmia rzecznik ministerstwa infrastruktury. - W związku z nadejściem okresu zimowego, szacowana przez nadzór na budowie data zakończenia robót z uwzględnieniem opóźnień jest obecnie określana na dzień 30 marca 2019 roku.

Przypomnijmy, że umowę na realizację zadania „Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica (A4) zadanie III od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ” o długości 14,378 km, GDDKiA zawarła z konsorcjum firm Salini 22 grudnia 2014 r. W skład konsorcjum wchodzą: lider Salini Polska Sp. z o.o. oraz partnerzy: Salini Impregilo S.p.A., Todini Costruzioni Generali S.p.A. oraz PRI-B Export-Pribex Sp. z o.o.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Otwarcie drogi S3 opóźnione o ponad sześć miesięcy - Gazeta Wrocławska

Komentarze 46

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
ANTYPiS
NIEUDACZNIKÓW Z WROCŁAWSKIEGO ODDZIAŁU GDDKiA!!
T
Tomek
Bardzo ładna droga tylko niech ja otworzą, wczoraj tam byłem w poblizu
z
znajomy
założył swego czasu firmę budowlaną i pierwszy raz wystartował w niewielkim przetargu na małego budynku państwowego na jakimś zadupiu; świerzak realnie oszacował swoje koszta plus jakiś zysk; złożył "oferę", która okazała się.... 3x wyższa od oferty #2 najdroższej oraz jakieś 5-6x wyższa od zwycięskiej oferty z najniższą ceną;
potem będzie jak zwykle, oszukiwanie podwykonawców, dostawców, na jakości, opóźnienia, itd.
ot PRL Bis
H
Honor prezydenta
To jest tak, jak próbuje się robić interesy z mafią. Oczywiście w Polsce nikt nie skojarzył, że we Włoszech poszczególne mafie osiągają poziom ministerstw a raz bodajże premiera. Że cały Neapol tonie w śmieciach, bo przetarg na ich wywóz wygrały firmy należące do Camorry (w innym przypadku spadłyby magistrackie głowy) i nie maja zamiaru wywiązać się z kontraktu. Nikt go oczywiście nie zerwie - z powodu podanego wyżej. Własnych "śmieciowych" pieniędzy było im mało, więc się zabrali za kontrakty drogowe w Polsce. I nikt nie umiał przewidzieć, że będą postępować podobnie jak u siebie...
w
wkrw
Salini, to firma włoska.
M
Mariusz z Głogowa
Do gzika. Mądrusiu. Jeżeli nawet napiszesz dziesięć kryteriów innych niż cena to przy obecnym prawodawstwie i tak Wykonawcy spełnią pozostałe inne niż cena kryteria na jednakowym poziomie a oferty różnić się będą tylko i wyłącznie ceną. Więc nie wywyższaj się jak nie potrafisz przeanalizować wyniki ofert.
w
watcher
To nie fenomen.
To tylko stara, dobra, znana wszysktim, narodowa kombinacja.
b
benito
...to jest Gazeta Wrocławska a nie łódzka...
p
podatnik
Ta obwodnica jest symbolem nieudolności, ale najgorsze jest to, że wszyscy to widzą ale nikt nic z tym nie robi. Zastanawiam się kto za tym stoi?
w
wyborca
Obwodnica ma II etapy niedokończone i żaden nie został wybudowany do dziś. Więc nie wprowadzaj ludzi w błąd. To po co były prowadzone konsultacje i wybieranie setnego wariantu skoro wybrali najbardziej kontrowersyjny.
a
asd
Chyba raczej o cebulactwo Ołtaszyna...
D
Dżej Zet
Kłodzko.
J
Jamci
"wiele problemów oraz zagrożeń dotyczących terminowego wykonania kontraktu, m.in.: słabą mobilizację wykonawcy, błędy w organizacji i koordynacji robót, zejście z placu budowy podwykonawców oraz konflikt pomiędzy współkonsorcjantami' CZYLI KLASYKA. Tak właśnie budowano w Polsce "autostrady". To jest fenomen na skalę światową, że przy budowie polskich "autostrad" zbankrutowało więcej firm niż normalnie przez 5 lat.
t
tylko pytam
o ile opóźniona jest budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia?
g
gzik
Zgodnie z PZP cena to max 60% ceny, więc doucz sie i nie pisz głupot bo się osmieszasz
Wróć na i.pl Portal i.pl