Pociągi na trasie Wrocław - Warszawa będą według projektu nowego rozkładu jazdy odjeżdżały o godz.: 5.18 (nie kursuje w niedziele), 6.18, 11.18, 16.18, 18.49.
Natomiast składy z Warszawy do stolicy Dolnego Śląska wyruszą o : 6.20, 8.20, 13.20, 16.20, 18.20 (nie kursuje w soboty).
Każdy z 10 kursów (5 pociągów do i 5 z Warszawy) będzie miał czas przejazdu 3.41 lub 3.42 minuty. Wszystkie pojadą trasą przez Opole i Częstochowę Stradom.
- Podróż z Warszawy do stolicy Dolnego Śląska skróci się aż o 1,5 godziny. Będzie to najlepszy w historii czas przejazdu na tej trasie - zapowiada Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W przyszłym roku ten czas może skrócić się o kolejne 10 minut.Będzie to możliwe dzięki przebudowie kolejowej obwodnicy Górnego Śląska. Wykorzysta ona Centralną Magistralę Kolejową i zmodernizowany odcinek między Wrocławiem i Opolem. Między Opolem a Centralną Magistralą Kolejową powstaje tzw. proteza koniecpolska.
Na odcinku między Opolem a miejscowością Fosowskie pociągi pojadą z prędkością do 140 km/godz, dalej do stacji Włoszczowa pojadą z prędkością 120 km/godz. Zaś od Włoszczowej do Warszawy pojadą Centralną Magistralą Kolejową z prędkością nawet 200 km/godz.
Remont trasy Opole-Koniecpol objął 150 km torów, 32 perony, blisko 130 mostów i wiaduktów, a także 75 przejazdów kolejowych. Wymieniono również trakcję i słupy do jej podtrzymywania.