Philips Xperion 3000 Headlamp. Czołówka do zadań specjalnych. Test

Paweł Piątek
Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone zastosowanie. Z pomocą przychodzą tzw. czołówki, które ułatwiają oświetlenie nawet trudno dostępnych miejsc. Jedną z nich jest czołówka marki Philips z serii Xperion.
Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone zastosowanie. Z pomocą przychodzą tzw. czołówki, które ułatwiają oświetlenie nawet trudno dostępnych miejsc. Jedną z nich jest czołówka marki Philips z serii Xperion. Mark Horn
Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone zastosowanie. Z pomocą przychodzą tzw. czołówki, które ułatwiają oświetlenie nawet trudno dostępnych miejsc. Jedną z nich jest czołówka marki Philips z serii Xperion.

Spis treści

Podczas serwisowania lub naprawy samochodu w tzw. „domowych warunkach”, rzadko kiedy mamy możliwość odpowiedniego oświetlenia miejsca naszej pracy. Tradycyjne latarki mają zazwyczaj ograniczone zastosowanie i bez pomocy drugiej osoby czasami trudno jest oświetlić ten element lub miejsce, które akurat w danej chwili nas interesuje.
Sposobem na rozwiązanie tego problemu, są tzw. czołówki – latarki, które dzięki elastycznej taśmie możemy umieścić na głowie. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest latarka Philips Xperion 3000 Headlamp.

Świeci tam gdzie patrzysz!

Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone
Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone zastosowanie. Z pomocą przychodzą tzw. czołówki, które ułatwiają oświetlenie nawet trudno dostępnych miejsc. Jedną z nich jest czołówka marki Philips z serii Xperion. Mark Horn

Czołówka Philipsa wyposażona została w dwa elementy świetlne oparte na diodach LED. Pierwszy z nich, daje nam szeroki (120 stopni) snop światła i może pracować z dwoma poziomami jasności – 300 lumenów i 100 lumenów. W tym pierwszym ustawieniu kompletnie naładowana latarka umożliwia do 2 godzin nieprzerwanej pracy, a w drugim nawet do 6 godzin.
Drugi element oświetleniowy daje nam skupioną wiązkę światła o jasności 200 lumenów i przy pełnym naładowaniu pozwala na maksymalnie 3 godziny nieprzerwanej pracy.

Uniwersalna i odporna

Latarki Philipsa z serii Xperion oprócz uniwersalnego zastosowania są także wykonane z dbałością o ich parametry wytrzymałościowe. Dlatego też bardzo często są one wykorzystywane w profesjonalnych zastosowaniach.
Xperion 3000 Headlamp charakteryzuje się szczelnością na poziomie IP65, co oznacza, ze jest pyłoszczelna i odporna na strumień wody 12,5 litra/minutę padającego z każdego kierunku. W praktyce bez problemu możemy jej używać nawet podczas intensywnego opadu deszczu.

Latarka ma także współczynnik wytrzymałości mechanicznej IK07, co oznacza odporność na uderzenia o energii 2 J. Obudowa latarki powinna bez problemu wytrzymać uderzenie młotkiem o masie 0,5 kilograma z wysokości 40 centymetrów.

Latarka w praktyce

Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone
Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone zastosowanie. Z pomocą przychodzą tzw. czołówki, które ułatwiają oświetlenie nawet trudno dostępnych miejsc. Jedną z nich jest czołówka marki Philips z serii Xperion. Mark Horn

Latarki tego typu są bardzo popularne w ostatnim czasie. To dzięki ich wysokiej uniwersalności. Można ich używać zarówno w obsłudze pojazdu, jak i podczas wycieczek po zmroku np. na rowerze lub pieszo. Dwa źródła światła o regulowanym natężeniu pozwalają nam na wybór zarówno wiązki i siły światła, ale też czasu pracy latarki bez ładowania.
Położenie samej latarki względem czoła możemy także regulować w zakresie ok. 90 stopni, co pozwala nam na ustawienie jej światła dokładnie w miejsce które chcemy.

Dzięki wykonaniu obudowy w jaskrawym, zielonym kolorze łatwe jest jej odnalezienie. Ładowanie latarki odbywa się za pośrednictwem gniazda USB-C i jest sygnalizowane świeceniem się zielonej diody LED. Latarka informuje też swojego użytkownika o poziomie naładowania akumulatora poniżej 10% jego pojemności migającym światłem głównym. Dzięki temu wiadomo, kiedy wymaga podłączenia do zewnętrznego zasilania.

Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone
Często podczas napraw lub serwisu samochodu potrzebujemy dobrego oświetlenia. Niestety zazwyczaj tradycyjne latarki mają w takiej sytuacji dość ograniczone zastosowanie. Z pomocą przychodzą tzw. czołówki, które ułatwiają oświetlenie nawet trudno dostępnych miejsc. Jedną z nich jest czołówka marki Philips z serii Xperion. Mark Horn

Latarka Philips Xperion 3000 Headlamp kosztuje ok. 100 złotych i może być świetnym, gwiazdkowym prezentem.

Philips Xperion 3000 Headlamp podstawowe dane techniczne:

  • Poziomy jasności: 300 lm/100 lm/200 lm (tryb: Main/Eco/Spot);
  • Czas pracy; 2 h/6 h/3 h (tryb: Main/Eco/Spot);
  • Akumulator: 3,7V, 1200 mAh;
  • Czas ładowania: do 3,5h;
  • Współczynnik wytrzymałości mechanicznej: IK07;
  • Klasa szczelności: IP65;
  • Temperatura pracy: od -10 st. C. do 40 st. C.;
  • Wymiary: 72/45/45 mm;
  • Waga: 100 g.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl